This popular and widely recommended book outlines all of the requirements of the Literacy Skills Test, explaining the essential subject knowledge candidates need to know. This fifth edition also includes a full practice test, more practice questions and more question and answer commentary.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
"1 July 1999"--vol.1., cover. ; "Supersedes AFPAM 36-2241, Volume 1, 1 July 1997"--p. v.1, p. [1] ; "This pamphlet implements AF1 36-2201, Developing, Managing, and Conducting Training, Chapter 14, Miliatary Knowledge and Testing Standard (MKTS) System . This pamphlet is the only source for PFE"--v.1, p. [1] ; Cover title. ; Includes bibliography. ; Mode of access: Internet.
"The ASSP Study Guide for the ASP Examination : ASP10 Blueprint thoroughly discusses all nine domains in the Associate Safety Professional examination: Advanced Sciences and Math; Safety Management Systems; Ergonomics; Fire Prevention and Protection; Emergency Response Management; Industrial Hygiene and Occupational Health; Environmental Management; Training, Education, and Communication; and Law and Ethics. This in-depth study guide includes examples, equations, tables, charts, and illustrations to help the student prepare. With 250 questions and answers, The ASSP Study Guide for the ASP Examination is an excellent tool for those looking to prepare for, and pass, the ASP exam"--
The CliffsTestPrep series offers full-length practice exams that simulate the real tests; proven test-taking strategies to increase your chances at doing well; and thorough review exercises to help fill in any knowledge gaps. CliffsTestPrep Police Sergeant Examination, 2nd Edition, can help you be a front-runner in your examination for promotion to police sergeant. Written by a police professional in the time-honored police tradition of "showing the way," this guide will give you the edge for success. Inside this test prep tool, you'll findTwo complete multiple choice practice testsComplete an
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Attorneys must develop many skills in order to benefit fully from their collaborations with forensic document examiners in cases involving questioned documents. This comprehensive guide for attorneys provides a thorough grounding in how to prepare for court and deposition testimony. It also explains how to select appropriate comparison documents for forensic document examiners, the basic principles of handwriting identification (the knowledge of which enables lawyers to challenge incorrect statements), and what document examiners can and cannot determine based on the evidence.||When the authen
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Arguing that business literacy is relevant to the HR professional, this reference addresses concerns that individuals in HR positions are being overlooked in terms of corporate decision making and explains corporate accounting and finance through the lens of well-accepted HR competencies. Including data on financial ratios, budgeting, and fraud, this straightforward guide contains critical information for all business leaders, but especially HR generalists and managers who are not regularly exposed to such material.
Studien, die sich mit financial literacy, der finanziellen Allgemeinbildung oder der Finanzkompetenz befassen, sind im Zuge der Wirtschafts- und Finanzkrise immer stärker in den Fokus der Öffentlichkeit gerückt. Denn nur auf Basis einer gut ausgebildeten financial literacy können reflektierte finanzielle Entscheidungen getroffen werden, die zur finanziellen Absicherung und zur Prävention gegen eine Überschuldung beitragen und damit zusätzlich die Volkswirtschaft stärken. Im Rahmen des gesellschaftlichen Bildungsauftrages müssen schon Schüler beim Erwerb und beim Aufbau einer Finanzkompetenz unterstützt und gefördert werden. Um als mündige Bürger kompetente finanzielle Entscheidungen treffen zu können und damit, kollektiv gesehen, auch zum gesellschaftlichen Gesamtnutzen beizutragen, müssen formelle und informelle Lernumgebungen betrachtet werden. In vielen schülerorientierten Studien erweist sich das Konstrukt financial literacy als unsystematisiert. Die vorliegende Dissertation befasst sich innerhalb eines ersten Schwerpunktes mit der Systematisierung eines ganzheitlichen Konstrukts financial literacy zur Messung der finanziellen Kompetenzen bei Schülern in Deutschland. Dazu wird der nationale und internationale Forschungsdiskurs analysiert, um auf Basis der bisherigen Erkenntnisse ein inhaltliches Gesamtkonzept zu erstellen. Das daraus entwickelte Messmodell, welches sowohl inhaltliche wie auch einstellungsbezogene Bereiche umfasst, wird im Rahmen der Financial Literacy Study (FILS) getestet. Das Gesamtkonstrukt wird mittels der erhobenen Daten durch die Methode der Strukturgleichungsmodellierung validiert. Daran anschließend werden die Kompetenzen der Schüler inhaltsabhängig analysiert, um Interventionen und mögliche informelle und formelle Lernprozesse zu identifizieren. Innerhalb dieses zweiten Schwerpunktes zeigt sich, dass die Schüler unterschiedlich stark ausgeprägte Kompetenzen in den einzelnen Inhaltsfeldern aufweisen. So sind beispielsweise Fähigkeiten in Bezug auf Sparen, die durch informelle Lernprozesse erklärt werden können, ausreichend vorhanden. Während die Fähigkeiten im Umgang mit Schulden, die wahrscheinlich weder formell noch informell vermittelt werden, sehr niedrig ausgeprägt sind. Zusätzlich können schulformspezifische Unterschiede dargestellt und mögliche spezifische Interventionen für das Bildungssystem abgeleitet werden, um dem Hauptziel, den Aufbau und die Förderung einer Finanzkompetenz bei Schülern, gerecht zu werden.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext: