Martin Lorenz-Meyer, Safehaven: The Allied Pursuit of Nazi Assets Abroad
In: Journal of Cold War studies, Band 10, Heft 3, S. 164-166
ISSN: 1531-3298
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In: Journal of Cold War studies, Band 10, Heft 3, S. 164-166
ISSN: 1531-3298
In: Science, technology, & human values: ST&HV, Band 37, Heft 2, S. 241-263
ISSN: 1552-8251
In: Publizistik: Vierteljahreshefte für Kommunikationsforschung, Band 50, Heft 4, S. 498-499
ISSN: 1862-2569
In: Publizistik: Vierteljahreshefte für Kommunikationsforschung, Band 50, Heft 4, S. 498-498
ISSN: 1862-2569
In: Sociological research online, Band 15, Heft 2, S. 161-173
ISSN: 1360-7804
This article explores what the concept of epistemic community can contribute to studies of science and technology and to existing analytical frames of epistemic cultures, technosocial network and community of practice. Reviewing conceptions of epistemic community in political science, organisational studies and feminist epistemologies I suggest that heuristic dimensions include a focus on historical contingencies and timings; on particular epistemic projects and technologies that work as boundary objects; and on epistemic responsibilities and stratifications. These dimensions are further explored in two research vignettes. The first vignette follows the mobilisation and expectations of the Czech synchrotron user community at a funding event as a focal point for examining epistemic responsibilities and the genderings of community. The second vignette follows a biographical narrative about being and becoming a member of an epistemic community and amplifies the importance of different configurations of community. I argue that the contours, distributions and textures of an epistemic community cannot be studied at a single analytical site such as the laboratory and conclude by outlining what can be gained by using a refined concept of epistemic communities and sketching some strategies for further research.
In: Women's studies international forum, Band 34, Heft 6, S. 562-569
In: Australian feminist studies, Band 32, Heft 94, S. 427-444
ISSN: 1465-3303
In: Women: a cultural review, Band 25, Heft 1, S. 78-98
ISSN: 1470-1367
In: Gender, place and culture: a journal of feminist geography, Band 30, Heft 2, S. 211-236
ISSN: 1360-0524
In: Forum Erwachsenenbildung: die evangelische Zeitschrift für Bildung im Lebenslauf, Heft 3, S. 50-51
ISSN: 1433-769X
In: Australian feminist studies, Band 32, Heft 94, S. 351-358
ISSN: 1465-3303
In: Stiftung & Sponsoring: das Magazin für Non-Profit-Management und -Marketing, Heft 2
ISSN: 2366-2913
In: IEEE antennas & propagation magazine, Band 33, Heft 4, S. 56-56
ISSN: 1558-4143
In: International law reports, Band 18, S. 358-359
ISSN: 2633-707X
Consuls — Functions of — Service of Writs — Conditions to be Observed if Service is to be Valid — The Law of South Africa.
In: Tönnies-Forum: Rundbrief der Ferdinand-Tönnies-Gesellschaft e.V. für ihre Mitglieder und Freunde, Band 13, Heft 1, S. 33-51
ISSN: 0942-0843
Der Autor versucht eine Würdigung der Person und des Werkes von Lorenz von Stein (1815-1890). Dieser ist unter die Gestalten einzureihen, die man als Pioniere der europäischen Sozialwissenschaften bezeichnen kann. Vergleichbar mit Auguste Comte, Herbert Spencer oder Karl Marx teilt er mit ihnen den großangelegten, universalen und fachübergreifenden Zuschnitt des Denkens. Das Denken Lorenz von Steins zeigt in seiner Ausrichtung eine große Nähe zum wissenschaftlichen Werk von Karl Marx. Ihre Forschung ist gleicherweise ausgerichtet auf den epochalen Umbruch, der durch die industrielle Revolution und die damit verbundene "soziale Frage" verursacht war. Herausgearbeitet wird neben den Gemeinsamkeiten der unüberbrückbare Unterschied der Steinchen Theorie gegenüber der von Karl Marx. Die im Denken von Marx zur Zweiklassen-Gesellschaft komprimierte Sozietät der Menschen (kapitalistische Gesellschaft) löst sich zur klassenlosen Gesellschaft auf, welche nun - als "kommunistische Gesellschaft" - Gleichheit, Freiheit, Gerechtigkeit aus sich hervorbringt. Dies ist in Steins Auffassung der Gesellschaft unmöglich. Wenn es daher eine Kraft gibt, die in der Gesellschaft entstehende Ungleichheit auszugleichen, so kann diese Kraft für Stein nicht aus der Gesellschaft selbst stammen. So eröffnet sich hier der Blick auf jene andere Sphäre des Steinschen Systems, deren Funktion die Herstellung der Chancengleichheit in der Gesellschaft ist. Diese Funktion fällt dem Staat zu. (ICA2)