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In: Soziologische Arbeitspapiere, Band 23
Der Autor untersucht die verschiedenen Erscheinungsformen multinationaler Unternehmen sowie ihre sozialen Voraussetzungen und Konsequenzen. Er geht zum einen auf Studien ein, die sich mit den Internationalisierungsstrategien von Großunternehmen aus den Kernbranchen wie der Automobilindustrie und der Telekommunikationsbranche befassen oder den Prozess des Organisationswandels in einer vergleichenden Perspektive aufgreifen. Thematisiert werden zweitens Fragen nach den Konsequenzen der institutionellen Einbettung internationaler Unternehmen für ihre Struktur- und Strategiemuster und der Bedeutung regionaler Bindungen für solche Unternehmen. Drittens wird Fragen, die sich auf Management- und Koordinationsprobleme bzw. den Politik- und Machtprozessen in internationalen Unternehmen beziehen, nachgegangen. Zum vierten werden die Konsequenzen der Internationalisierungsstrategien für das System der industriellen Beziehungen aufgezeigt. Abschließend wird gefragt, inwieweit von einer Internationalisierung des Managements von Unternehmen gesprochen werden kann. (ICG)
In: International journal / Canadian Institute of International Affairs, Band 34, Heft 1, S. 110-121
ISSN: 0020-7020
World Affairs Online
In: International journal / Canadian Institute of International Affairs, Band 34, Heft 1, S. 110-121
ISSN: 2052-465X
In: International Journal, Band 34, Heft 1, S. 110
Over the past two decades, emerging market multinationals have become an important force in international business. This book provides a better understanding of the actions and strategies used by firms from mid-sized emerging markets to upgrade their capabilities and become successful multinationals. It is the first book to provide an in-depth look at Mexican multinationals, or 'Multimexicans'. These include some of the leading firms in the world, such as the construction materials producer Cemex and the tortilla maker Grumasa, as well as smaller but innovative firms such as the theme park Kidzania and the cinema multicomplex Cinepolis. This comprehensive analysis contains case studies written by local industry experts on these and other firms, across twenty-two industries. The lessons drawn will be of interest to researchers, students, and consultants, as well as managers and executives of firms in other emerging markets looking to upgrade capabilities and expand abroad
In: Atlas mondial des multinationales, T. 1
In: Collection Dynamiques du territoire
World Affairs Online
In: Crop science
The rise of global enterprises in the world's food chain / Selma Tozanli -- The performance of multinational agribusinesses : effects of product and geographical diversification / George Anastassopoulos, Ruth Rama -- Innovation in food and beverage multinationals / Oscar Alfranca, Ruth Rama, Nicholas von Tunzelmann -- Foreign direct investment in U.S. food and kindred products / Daniel Pick, Thomas Worth -- Multinational food corporations and trade : the impact of foreign direct investment in the United States food industry on food and agricultural exports / Andrew P. Barkley -- External versus internal markets of the multinational enterprise : intrafirm trade in French multinational agribusiness / Emmanuelle Chevassus-Lozza, Jacques Gallezot, Danielle Galliano -- The internationalization paths of Australian and New Zealand food MNEs / Bill Pritchard -- Regionalization, globalization, and multinational agribusiness : a comparative perspective from Southeast Asia / David Burch, Jasper Goss -- Multinational firms in the Brazilian food industry / Elizabeth Farina, Cláudia Viegas
In: Ethische Ökonomie 9
In: Europäische Sicherheit: Politik, Streitkräfte, Wirtschaft, Technik, Band 59, Heft 11, S. 70-73
ISSN: 0940-4171
World Affairs Online
In: FOREIGN POLICY, Heft 155-167 18
THE AUTHOR DESCRIBES AN "INTERNATIONAL INFORMATION ELITE" WHICH TRANSCENDS NATIONAL, CULTURAL, OR REGIONAL DIFFERENCES AND IS CAUSED BY THE MULTINATIONAL, AMERICAN DOMINATED MEDIA SUCH AS THE AMERICAN NEWS AGENCIES AND WEEKLY NEWS MAGAZINES AND WHICH IS MOST OBVIOUS IN THE DOMINANCE OF THE AMERICAN POSITION IN THE INTERNATIONAL TELEVISION MARKET PLACE WITH THE CULTURAL AND ECONOMIC IDENTIFICATION THAT TV BRINGS.
World Affairs Online
Introduction : multinational federations / John Pinder -- Democratic multinational federalism under scrutiny : healthy tensions and unresolved issues in Canada / Alain G. Gagnon -- Multinational federations : reflections on the Belgian state / Patrick Peeters -- Federalism and competing nations in India / Harihar Bhattacharyya -- Multinational federation : the case of Malaysia / Ismail Bakar -- Federalisation in multinational Spain / Luis Moreno -- Russia's multinational federation : from constitutional to contract federalism and the "war of laws and sovereignties" / Cameron Ross -- What is to be done? : bicommunalism, federation, and confederation in Cyprus / Michael Burgess -- Federalism, nationality, statehood : the problem of the European Union / Murray Forsyth -- Federation as a method of ethnic conflict regulation / John McGarry and Brendan O'Leary -- India and Switzerland as multinational federations / Harihar Bhattacharyya -- Multinational federations in comparative perspective / Ronald L. Watts.