Marriage and Work Among Prime-Age Men
In: FRB Richmond Working Paper No. 23-2
1352 Ergebnisse
Sortierung:
In: FRB Richmond Working Paper No. 23-2
SSRN
In: FRB of Dallas Working Paper No. 2313
SSRN
In dem vom Bundesministerium für Bildung und Forschung geförderten Projekt "Studie zum Zusammenhang von Kompetenzen und Arbeitsmarktchancen von gering Qualifizierten in Deutschland" (Fördernummer PLI3061) wurden die Kompetenzen und Arbeitsmarktchancen 26- bis 55-jähriger Personen in Deutschland näher untersucht. Dabei handelt es sich um eine Altersgruppe, die sich in der aktiven Erwerbsphase befindet und ihre Ausbildungsphase in der Regel beendet hat. Um belastbare Aussagen über diese Gruppe machen zu können, wurde zeitgleich mit der Ziehung der PIAAC-Stichprobe eine Aufstockungsstichprobe von 26- bis 55-jährigen, in Ostdeutschland lebenden Personen, gezogen. Die 560 zusätzlich erhobenen Fälle sind nicht Bestandteil der Hauptstichprobe in den PIAAC-Public- und Scientific-Use-Files (ZA 5845), wurden aber zu einem späteren Zeitpunkt mit den Nettofällen der PIAAC-Hauptstichprobe (im Alter von 26 bis 55 Jahre) in dem vorliegenden Datensatz vereint.
Der vorliegende Datensatz umfasst somit die Aufstockungs-/Ergänzungsstichprobe für Ostdeutschland sowie die 26 bis 55-Jährigen Befragten aus der Hauptstichprobe (Studiennummer ZA 5845). Für diese Personen liegen Kompetenzwerte (plausible values) in den Bereichen
- Lesekompetenz
- alltagsmathematische Kompetenz
- technologiebasiertes Problemlösen
sowie Hintergrundinformationen vor.
26 bis 55-Jährige Befragte aus der PIAAC-Hauptstichprobe können im vorliegenden Datensatz in einigen Variablen geringfügig andere Werte aufweisen. Dies betrifft unter anderem die Kompetenz-, Einkommens- und Gewichtungsvariablen. Der Grund dafür ist, dass die Imputations- und Skalierungsprozeduren für diese Variablen für beide Datensätze getrennt durchgeführt wurden, um eine maximale interne Konsistenz der jeweiligen Datensätze zu gewährleisten.
Der Hintergrundfragebogen für PIAAC ist in folgende Themen untergliedert:
A: Allgemeine Informationen wie Alter und Geschlecht
B: Bildung wie der höchste Bildungsabschluss, gegenwärtige Ausbildung, Teilnahme an Weiterbildung
C: Erwerbsstatus und Werdegang wie die bezahlte Tätigkeit und unbezahlte Tätigkeit für einen Familienbetrieb, Informationen zur Arbeitssuche
D: Informationen zur derzeitigen Erwerbstätigkeit wie Beruf, Selbstständigkeit und Einkommen
E: Informationen zur letzten Erwerbstätigkeit wie Beruf, Selbstständigkeit, Grund des Ausscheidens
F: Bei der Arbeit eingesetzte Fertigkeiten wie Einflussnahme und körperliche Fertigkeiten
G: Lesen, Schreiben etc. während der Arbeit
H: Lesen, Schreiben etc. im Alltag
I: Einstellung und Selbsteinschätzung zu z. B. Lernen und ehrenamtlichem Engagement
J: Hintergrundinformationen wie Geburtsland, Staatsangehörigkeit, Sprache, Berufe der Eltern
Zusätzlich enthält der Datensatz weitere abgeleitete Hintergrundvariablen, Informationen zur Kompetenzmessung, Informationen zum Sampling und zur Gewichtung, eingeschränkte Regionaldaten sowie Zeitangaben zum Interview.
Aus Datenschutzgründen sind die Angaben zur Gemeindegrößenklasse eingeschränkt verfügbar. Weiterhin wurden die Angaben zum Herkunftsland, zur Staatsangehörigkeit und zum Land, in dem der höchste Schulabschluss erreicht wurde, vergröbert. Die Kategorisierung dieser Angaben erfolgte in Anlehnung an den Mikrozensus.
GESIS
In: Population and development review, Band 44, Heft 2, S. 411-414
ISSN: 1728-4457
In: Discussion paper SP I 2014-503
In: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Bildung, Arbeit und Lebenschancen, Abteilung Ausbildung und Arbeitsmarkt, Band SP I 2014-503
Only few previous studies have explored cross-national variation in the relationship between educational certificates and competences. In this paper, we investigate the certificate-competence relationship, operationalized as skills gaps by level of educational attainment. More importantly, we scrutinize how two aspects of educational stratification processes, vertical stratification and occupation-specificity, affects skills gaps. Using data on 25-54 year olds from the 2011/12 round of the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC), we find that more occupation-specific education systems produce smaller differences in basic general skills between adults with low and intermediate levels of education. Higher levels of vertical stratification, by contrast, result in larger low-intermediate skills gaps. None of the two stratification aspects can however explain variations in the skills gaps between intermediate and high educated adults. We conclude by discussing the implications of our findings for labor market research.
In: Medical care research and review, Band 71, Heft 3, S. 224-242
ISSN: 1552-6801
Existing studies of the labor market status of cancer survivors have focused on the extent to which cancer disrupts the employment of individuals who were working when diagnosed with cancer. We examine how surviving cancer affects labor market entry and usual hours of work among females aged 28 to 54 years who were not working when first diagnosed. We find that prime-age females have employment rates 2 to 6 years after diagnosis that are 12 percentage points lower than otherwise similar women who were initially out of the labor force, full-time employment rates that are 10 percentage points lower, and usual hours of work that are 5 hours per week lower. These estimates are somewhat larger than estimates for prime-age women employed at the time of diagnosis and highlight the importance of considering nonworking females when assessing the economic and psychosocial burden of cancer.
In: Working USA: the journal of labor & society, Band 8, Heft 6, S. 659-670
ISSN: 1743-4580
Most minimum‐wage workers are adults making significant contributions to the total family income. In the early 2000s, less than one‐in‐five workers earning the minimum wage was under the age of 20 and half were between the ages of 25 and 54. Using the Survey of Income and Program Participation, this article finds that prime‐age workers in minimum‐wage jobs are likely to "get stuck" at those jobs. Over a third of prime‐age adults in minimum‐wage jobs remain in minimum‐wage jobs three years later. Not all adults in minimum‐wage jobs have the same chance of moving into a job paying more than the minimum wage. The probability of moving out of a minimum‐wage job is higher for men, native‐born citizens, those with union jobs, and those that change industry and/or occupation. The probability of staying in a minimum‐wage job was greater in the early and mid‐1990s, as compared to the late 1990s and early 2000s.
In: AIDS, Poverty, and Hunger: Challenges and Responses, S. 33-33
Blog: American Enterprise Institute – AEI
If LFPRs and work rates for our 55+ population and our prime male population remain "structurally impaired" for various reasons, we face the prospect of prolonged slow and sub-optimal economic growth.
The post Post-Pandemic Recovery for America's Prime Age Labor Force: A Tale of Two Sexes appeared first on American Enterprise Institute - AEI.
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 45, S. 51-62
In: FRB of Boston Working Paper No. 22-16
SSRN
In: World development: the multi-disciplinary international journal devoted to the study and promotion of world development, Band 40, Heft 9, S. 1839-1853
In: Canadian public policy: Analyse de politiques, Band 24, S. S170
ISSN: 1911-9917
In: Canadian public policy: a journal for the discussion of social and economic policy in Canada = Analyse de politiques, Band 24
ISSN: 0317-0861