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5 Ergebnisse
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In: Safbwyntiau
In: Gwleidyddiaeth, Diwylliant, Cymdeithas
In: Schöningh, Fink and mentis Religious Studies, Theology and Philosophy E-Books Online, Collection 2013-2017, ISBN: 9783657100095
Dieses Buch befasst sich mit der wichtigen, zeitgenössischen Debatte um die richtige Deutung des von G.E. Moore in den Principia Ethica ›entdeckten‹ Phänomens des Prinzips der organischen Einheit. Es geht um die Frage: Wie kann der Wert eines Ganzen nicht gleich der Summe der Werte der Teile sein? Der Autor zeigt, dass die beiden debattierten Deutungen (G.E. Moore vs. J. Dancy) des Phänomens zwar beide unhaltbar sind, aber auf einer je richtigen Einsicht beruhen. Man kann dem Phänomen nur dann gerecht werden, wenn moralisches Urteilen als holistisch begriffen wird, als substantielle Einheit von Handlungsbewertung und -typisierung. Dies aber bedeutet, dass man den Wert einer Handlung nicht unabhängig von der Frage, ob sie erlaubt, geboten oder verboten ist, bestimmen kann. Damit ist eine besondere Herausforderung an jede konsequentialistische Moraltheorie formuliert, die von der Unabhängigkeit des Guten vom Rechten ausgehen muss. Dieses Buch wendet sich an Interessenten an Moores Moralphilosophie, Metaethik, Werttheorie und der Konsequentialismuskritik
Our country adopted democracy on January 27, 1950. Political democracy is the system of government formed by electing the people's representatives by the majority. If the foundation of political democracy is not social democracy, it will not last. Gautama Buddha's philosophy provides the values of freedom, equality, brotherhood, and justice. Apart from this, for the development of the whole human being, the solution of eradicating misery and misery from this world is the principle of Arya Ashtangikmarga. So social democracy can be established through the socialism of the Buddha. On this Dr. Ambedkar believed. Another democracy is needed for human life to be happy. That is economic democracy. Establishing economic democracy through state socialism is Dr. Ambedkar's main objective was. He said that there should be a provision for socialism in the state constitution itself. Ambedkar had an opinion. On August 29, 1947, Dr. Ambedkar was elected as the Chairman of the Drafting Committee of the Constitution. He said that even though he was against the incident, he could not incorporate state socialism due to the opposition of other members. He said that the heterogeneous caste system in India would not allow the creation of an egalitarian economy of landlords and industrialists. As Ambedkar was aware, his role was to ensure that it did not take long for the provisions of state socialism to be implemented for more than ten years after the implementation of the constitution.
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