Shakespeare's Political Realism. The English History Plays
In: Zeitschrift für Politik: ZfP, Band 49, Heft 4, S. 464-466
ISSN: 0044-3360
110277 Ergebnisse
Sortierung:
In: Zeitschrift für Politik: ZfP, Band 49, Heft 4, S. 464-466
ISSN: 0044-3360
Der Text beschäftigt sich mit Walsers seit der Jahrhundertwende entwickelten Methoden der Thematisierung von Alltagsmythen in Märchenspielen. Mayr stellt besonders die politisch gefärbten Arbeiten der Zwanziger Jahre heraus und sucht sie als Bruchstücke einer universalen Geschichtsphilosophie zu begreifen, die den tragischen Gehalt geistiger Klischees aufspürt und hinter den Erscheinungen der Geschichte die gnadenlose Mechanik des Märchens vermutet. Ein weiteres Ziel der Arbeit besteht in der Rehabilitation Walsers als politischer Autor. ; This thesis deals with Robert Walser´s attempts to create a new method of myth- destruction in short plays. Developed since 1900, his plays, based on german fairy-tales and every-day-myths, reached a technical standard in the field of analysing politics that can only be compared with the one of Brecht´s works. Mayr tries to show that Walser was one of the most intelligent political authors of his time.
BASE
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Band 43, Heft 4, S. 669-674
ISSN: 0032-3470
In: Camden series Ser. 4, 18
In: Religion, Film und Medien Band 6
In: Nomos eLibrary
In: Medien- und Kommunikationswissenschaft
Der vorliegende Band begründet ein kompetenz- und lerngruppenorientiertes Modell, mit dem ethische Lernprozesse anhand fiktiver Jugendfiguren aus narrativen TV- und Videospielserien sowie Let's Plays konzipiert und initiiert werden können. Dabei werden die Begebenheiten des Lernorts, die Heterogenität der Lerngruppe und die Eigenschaften des gewählten Medien-Produkts berücksichtigt. Das Modell liefert Hilfestellung bei der Serienrecherche und markiert die zentralen didaktische Entscheidungen, sodass sich auch serienunerfahrene Lehrpersonen an die Serienthematik herantrauen und dabei ihren eigenen didaktischen Stil beibehalten und weiterentwickeln können.
National audience All is a case of representations. Nuclear power does not escape this. The concept of representation thus covers all opinions, beliefs and myths which are produced and shared by the members of a group, on the basis of a particular object or system. These may concern major issues and be at the centre of controversy, as is the case for nuclear. The analysis of nuclear representations is therefore fully justified by the decisive impact they have on public debate and political decision-making. The sources of knowledge therefore concern areas as diverse as painting, photography, literature, press articles and drawings, advertising, audiovisual material, and films. ; National audience Tout est affaire de représentations. Le nucléaire n'échappe pas à ce constat. La notion de représentation recouvre ainsi l'ensemble des opinions, des croyances, des mythes qui sont produits et partagés par les membres d'un groupe, à partir d'un objet ou d'un système particulier. Ceux-ci peuvent concerner des enjeux forts et se trouver au centre d'une controverse, comme c'est le cas pour le nucléaire. L'analyse des représentations du nucléaire se justifie donc pleinement du fait de l'impact déterminant qu'elles ont sur le débat public, et la prise de décision politique. Les sources de la connaissance concernent dès lors des domaines aussi divers que la peinture, la photographie, la littérature, les articles et les dessins de presse, la publicité, les documents audio-visuels, et parmi ces derniers les films.
BASE
In: Religion, Film und Medien Band 6
The English Language is the medium of globalisation and it is itself deeply affected by globalisation. As a result, the function of English as an international tool for communication needs rethinking in the English Language classroom. The articles of this volume represent different, sometimes controversial perspectives. The contributions cover five domains: 1. Political and Sociocultural Dimensions, 2. Linguistic and Sociolinguistic Exemplification, 3. Teaching and Learning English in a Global Context: ´Old´ and ´New´ Standards, 4. Learners in Primary, Secondary and Higher Education: Focus on Europe and 5. Teacher Education. The sections provide different focuses and use different approaches to the globalisation of English and its possible consequences for the Language classroom
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Band 47, Heft 4, S. 723-724
ISSN: 0032-3470
In: Bhv Software in Lizenz
In: WinLernen
In: War Department technical manual
In: Langenscheidt Fachwörterbücher