The Power of Science?
In: The Power of Words in International Relations, S. 117-138
8023 Ergebnisse
Sortierung:
In: The Power of Words in International Relations, S. 117-138
In: Science in Democracy, S. 43-64
In: Militarism in a Global Age, S. 251-274
In: Oxford Research Encyclopedia of Politics
"Social and Political Power" published on by Oxford University Press.
In: Internationalisation of the social sciences: Asia - Latin America - Middle East - Africa - Eurasia, S. 45-65
In: Internationalisation of the social sciences. Asia - Latin America - Middle East - Africa - Eurasia., S. 45-65
Der Charakter der japanischen Sozialwissenschaften war aus historischer Sicht immer schon international, indem ein Austausch bzw. Import von Wissen und Gelehrten aus westlichen Ländern seit ihrer frühesten Entwicklung im 19. Jahrhundert erfolgte. Heute ist es ihr Ziel, welches von den Regierungsorganisationen vorgegeben wird, das vorhandene Wissen in andere Teile der Welt zu exportieren. In diesem Sinne waren die Aktivitäten der Sozialwissenschaften in Japan seit etwa eineinhalb Jahrhunderten durch den Import / Export von Fachwissen geprägt. Dabei hat immer die Regierungspolitik die Initiative ergriffen, um den internationalen Status der japanischen Sozialwissenschaften zu wahren. In diesem Kontext ist danach zu fragen, was einzelne Gelehrte dazu beigetragen haben, die Internationalisierungsbestrebungen der Regierung zu unterstützen. Im vorliegenden Beitrag werden daher abseits der politischen Aspekte die Faktoren untersucht, welche zur Internationalisierung der Sozialwissenschaften in Japan geführt haben. Hierzu wird erstens der deutsche Einfluss auf die japanischen Sozialwissenschaften im späten 19. Jahrhundert sowie der Einfluss des Marxismus untersucht. Zweitens werden die Entwicklung des Hochschulsystems in Japan zwischen Forschung und Arbeitsmarkt sowie die Formen der interkulturellen Kommunikation in den Blick genommen. (ICI).
In: Philosophy of Anthropology and Sociology, S. 735-753
In: The Oxford Handbook of Social Movements
In: Political power: the development of the field, S. 21-53
In: Making social policy work, S. 173-196
In: Praxishandbuch Open Access, S. 254-260
This text was published as a book chapter in the publication "Praxishandbuch Open Access" ("Open Access Handbook") edited by Konstanze Söllner and Bernhard Mittermaier. It reflects the current state of Open Access to text publications, data and software in the Social Sciences.
In: Cenários contemporâneos no âmbito da governança global: Políticas nacionais e internacionais de enfrentamento da crise em perspectiva comparada, S. 248-264
In the social sciences, teaching methods, approaches and tools have advanced over the past decades. This progress, however, has mostly taken place on a theoretical level. Very few of the ideas and findings were implemented in class. A typical class in the social sciences remains in a lecture format with hardly any technology besides slides. There are several reasons why courses like Political Science, International Relations and others have not implemented more of the methodological and technological progress that has taken place in the 20th and 21st century so far. While the COVID19 pandemic that started in 2020 has caused a major step forward towards acceptance of technologies in the social sciences there are more tools and devices that will bring further experiences to the discipline in the near future. One of the technologies that is entering higher education now is Virtual Reality (VR). This chapter will explore VR as a technology, discuss its application in higher education and analyse its contemporary and future role in the social sciences.
In: The Blackwell Guide to the Philosophy of the Social Sciences, S. 207-333
In: The Blackwell Guide to the Philosophy of the Social Sciences, S. 166-184
In: Philosophy of Anthropology and Sociology, S. 157-210