Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
33682 Ergebnisse
Sortierung:
In: Springer-Lehrbuch
Verlagstext: Das Buch führt in Grundprinzipien der Stichprobenziehung ein. Dabei stehen Motivation und anschauliche Beschreibung der Verfahren im Vordergrund. Nach einer generellen Einführung werden sowohl Modell-basierte als auch Design-basierte Stichprobenverfahren wie Clusterstichprobe und geschichtete Stichprobe entwickelt. Jedes Kapitel wird abgeschlossen mit einer Beschreibung, wie die Verfahren in R umgesetzt werden können. Hierdurch wird die Leserin und der Leser in die Lage versetzt selbst komplexe Stichprobenverfahren direkt in R umsetzen zu können. Ein Ausblick auf weitere Verfahren und praktische Probleme schliesst jedes Kapitel des Buches ab
In: Statistik und ihre Anwendungen
Erscheinungsjahre: 1999-2009 (elektronisch)
In: Forum qualitative Sozialforschung: FQS = Forum: qualitative social research, Band 5, Heft 2
ISSN: 1438-5627
Joachim R. HÖFLICH entwickelt eine Theorie der Institutionalisierung computervermittelter Kommunikation, die den Nutzer und seine Erwartungen in den Mittelpunkt stellt. Nutzungsepisoden richten sich demnach an "Computerrahmen" aus, die Regeln und Routinen enthalten, wann und in welcher Form ein Medium und seine Dienste zu verwenden ist. Je nach Verwendungszweck (Information, öffentliche Diskussion oder interpersonale Kommunikation) strukturieren unterschiedliche Erwartungen das Verhalten der Nutzer. Am Beispiel der Zeitungsmailbox "Augsburg Newsline", die HÖFLICH Mitte der 90er Jahre mit verschiedenen methodischen Ansätzen untersucht hat, demonstriert er die Brauchbarkeit des begrifflichen Bezugsrahmens für die empirische Forschung. Das Buch stellt somit einen wertvollen Beitrag zur sozial- und kommunikationswissenschaftlichen Analyse der Online-Medien dar.
In: Sprachen in Wirtschaft und Technik
In: Reihe D, Deutsch
In: Sprachen der Welt
In: Diskurs Kindheits- und Jugendforschung: Discourse : Journal of Childhood and Adolescence Research, Band 3, Heft 3, S. 291-300
ISSN: 2193-9713
'In Deutschland lebende Kinder mit Migrationshintergrund und mangelnder Sprachkompetenz können Bildungschancen häufig nur unzureichend nutzen. Um diesen sprachlichen Defiziten frühzeitig zu begegnen, werden Sprachfördermaßnahmen bereits im Elementarbereich durchgeführt. Die Wirksamkeit solcher Sprachfördermaßnahmen wurde bisher allerdings selten überprüft. Die Landesstiftung Baden-Württemberg hat mit der hier vorgestellten Studie EVAS die Effektivität von durch die Landesstiftung geförderten gezielten Sprachfördermaßnahmen im Vergleich zu unspezifischen Förderaktivitäten im Kindergarten evaluieren lassen. Zusätzlich wurden in dieser Studie die Sprachleistungen geförderter Kinder mit denjenigen von Kindern ohne Förderbedarf verglichen (N=490). Die Ergebnisse der Studie zeigen, dass unmittelbare Effekte der spezifischen Sprachfördermaßnahmen ausbleiben. Dieser unerwartete Befund legt nahe, die Bedingungen erfolgreicher Sprachförderung zu diskutieren und abzuwägen.' (Autorenreferat)
In: kommunikation @ gesellschaft, Band 6
The article presents a general overview of the teaching and learning of foreign languages through multimedia and computer technology. Since its introduction, this practice has undergone significant changes in the content, approaches and methods of implementation on its development path. It has gone through several stages, which were determined by the level of computerization, the development of technologies in the field of communication and the emergence of new software products. This provision, in turn, has enabled the development of a significant number of types and kynds of tasks. The variety of these exercises and their functional capabilities is increasing along with the development of computer technology. At the present stage, practitioners working in the field of teaching foreign languages with the help of multimedia and computer technologies, are facing a number of tasks. They were developed as a result of a study commissioned by the educational unit of the European Union and formulated in a number of documents published in the early 2000s. As a result, task forces were established to develop recommendations and training programs at different regional levels and stages of teaching. The creation of relevant Internet sites has enabled specialists to become aware of the ongoing innovation processes. This experience should be studied and adopted by domestic specialists. The article presents a general overview of the teaching and learning of foreign languages through multimedia and computer technology. Since its introduction, this practice has undergone significant changes in the content, approaches and methods of implementation on its development path. It has gone through several stages, which were determined by the level of computerization, the development of technologies in the field of communication and the emergence of new software products. This provision, in turn, has enabled the development of a significant number of types and kynds of tasks. The variety of these exercises and their functional capabilities is increasing along with the development of computer technology. At the present stage, practitioners working in the field of teaching foreign languages with the help of multimedia and computer technologies, are facing a number of tasks. They were developed as a result of a study commissioned by the educational unit of the European Union and formulated in a number of documents published in the early 2000s. As a result, task forces were established to develop recommendations and training programs at different regional levels and stages of teaching. The creation of relevant Internet sites has enabled specialists to become aware of the ongoing innovation processes. This experience should be studied and adopted by domestic specialists. ; Статья представляет собой общий обзор процесса преподавания и изучения иностранных языков с помощью мультимедийных средств и компьютерных технологий. С момента своего появления эта практика на пути своего развития претерпела значительные изменения в содержании, подходах и методах реализации. Она прошла несколько этапов, которые обусловливались уровнем компьютеризации, развитием технологий в сфере коммуникации и появлением новых программных продуктов. Это обеспечение, в свою очередь, дало возможность разработки значительного количества типов и видов заданий. Многообразие этих упражнений и их функциональные возможности увеличиваются по мере развития компьютерных технологий. На современном этапе перед специалистами-практиками, работающими в сфере преподавания иностранных языков с помощью мультимедийных средств и компьютерных технологий, стоит ряд задач. Они были разработаны в результате исследования, проведенного по заказу образовательного подразделения Евросоюза и сформулированные в ряде документов, опубликованных в начале 2000-х гг. В результате были созданы целевые группы для разработки рекомендаций и программ обучения на разных региональных уровнях и этапах преподавания. Создание соответствующих интернет-сайтов дало возможность специалистам быть в курсе происходящих инновационных процессов. Этот опыт должен быть изучен и использован отечественными специалистами.
BASE
In: Tirosh. Jewish, Slavic & Oriental Studies, Band 18, S. 206-218
Nowadays IT sphere all over the world experiences rapid growth. This situation also refers to the State of Israel that is considered to be one of the leaders in IT-startups and IT sphere in all. The development of IT has a great influence on economy of Israel and its economic development. Application software is usually defined as a main unit in information technologies. Therefore, legal protection of software becomes one of the most important issues regarding IT sphere. Intellectual property law in Israel is mostly based on British intellectual property law. International legislation concerning intellectual property also influences Israeli IP law. As in the majority of countries, in Israel software is considered as an object of copyright law and it is protected in compliance with its provisions. Copyright law is regulated by the Copyright Act passed the Knesset in 2007. The term of protection granted by this Act shall be the life of the author and seventy years after his death. In accordance with the main principle of copyright law, software has been protected since the moment the software was created. That means that software in Israel does not subject to registration or any other procedure of its kind. It is also possible to register a logo and a unique name of software as a trademark, and this can become a substantial addition to the law protection.
In: Interdisciplinary Systems Research
In: ABW!R - Arbeitsbücher Wirtschaftsrecht