Persevere in Reform, Improve Regulatory Measures
In: Chinese economic studies: a journal of translations, Band 27, Heft 3, S. 18-27
6228 Ergebnisse
Sortierung:
In: Chinese economic studies: a journal of translations, Band 27, Heft 3, S. 18-27
In: Bungenberg M and Reinisch A (eds), EU-Canada CETA Investment Law - Article-by-Article Commentary, Hart Publishing/Nomos, 2022, pp 236-255
SSRN
The impact of regulatory measures on trade and welfare is assumed to be non-uniform: Regulations may have negative, no, or even positive trade and welfare effects. Therefore, the impacts of different specific regulatory measures are systematically compared with each other in two case studies. The applied quantitative models and their implementation are theoretically as well as economically derived and possible alternatives are discussed. Employing a non-linear gravity model with fixed effects being estimated by Poisson pseudo-maximum likelihood, the differing quantitative effects of applied regulatory measures that govern international trade in meat are analyzed in the first case study. Additionally, regulations are identified which most adequately conform to the trade restrictiveness provisions of the Sanitary and Phytosanitary Agreement and the Technical Barriers to Trade Agreement. Especially production process requirements and requirements for handling meat after slaughtering are identified to be trade restrictive, whereas other analyzed requirements are even trade promoting. Using a sample selection seemingly unrelated regression gravity model and a spatial Takayama-Judge partial equilibrium model, the second case study analyzes a change in a specific regulation related to biohazards to identify trade and welfare changes of different policy options. Poultry meat and avian influenza-related regulatory measures are used as examples. Spread and transmission risks according to the disease status of countries are considered. The econometric model shows that for non-heat-treated poultry meat a general ban leads to a near breakdown of trade, whereas complying with the principle of regionalization has a clear positive trade impact in comparison to a situation without any regulatory policy. For heat-treated poultry meat these plausible outcomes could not be replicated. The simulation model results confirm the negative welfare impact of currently implemented regulatory policies and indicate that significant trade reorganization occurs. The thesis ends with a summary of the major findings and gives recommendations for further research. It surely advances existing literature in comparing systematically and quantitatively the trade and welfare effects of different regulatory measures, but it fails in giving standardized advice to policy makers how to generally identify the optimal regulatory solutions. ; Einfluss von regulatorischen Maßnahmen auf den internationalen Handel mit Fleischprodukten Die Dissertation 'Einfluss von regulatorischen Maßnahmen auf den internationalen Handel mit Fleischprodukten' untersucht unter Zuhilfenahme quantitativer ökonomischer Modelle die Auswirkungen verschiedener regulatorischer Maßnahmen auf den internationalen Fleischhandel und auf die Wohlfahrt. Dabei werden regulatorische Maßnahmen als Instrumente zur Korrektur von Marktineffizienzen verstanden, die mit Produktion, Verteilung und Konsum von Agrarprodukten in Verbindung stehen. Die Auswirkungen regulatorischer Maßnahmen auf Handel und Wohlfahrt können nicht als gleichgerichtet angenommen werden: Maßnahmen können negative, keine oder sogar positive Handels- und Wohlfahrtseffekte zur Folge haben. Deshalb werden in zwei Fallstudien die Effekte verschiedener spezifischer regulatorischer Maßnahmen systematisch miteinander verglichen. Die verwendeten quantitativen Modelle und ihre praktische Ausführung werden theoretisch und ökonomisch hergeleitet und mögliche Alternativen diskutiert. In der ersten Fallstudie wird ein nicht-lineares Fixed-Effects Gravitätsmodell mittels Poisson Pseudo-Maximum Likelihood geschätzt. Dabei werden die sich voneinander unterscheidenden quantitativen Handelswirkungen verwendeter Maßnahmen zur Regulierung des internationalen Fleischhandels ermittelt. Darüberhinaus werden solche Maßnahmen identifiziert, die den Vorgaben des Abkommens über sanitäre und phytosanitäre Maßnahmen sowie des Übereinkommens über technische Handelshemmnisse hinsichtlich handelsverzerrender Auswirkungen am besten entsprechen. Besonders Bestimmungen über Produktionsprozesse und Bestimmungen über den Umgang mit Fleisch nach der Schlachtung werden als handelsverzerrend identifiziert, wohingegen andere untersuchte Maßnahmen den Handel sogar anregen. In einer zweiten Fallstudie werden die Auswirkungen verschiedener regulatorischer Politiken auf Handel und Wohlfahrt mittels eines Sample Selection Seemingly Unrelated Regression Gravitätsmodells und eines räumlichen und partiellen Takayama-Judge Gleichgewichtsmodells aufgezeigt. Geflügelfleisch und Maßnahmen zur Bekämpfung der Ausbreitung von Vogelgrippe dienen als Besispiel, wobei das Risiko der Ausbreitung und der Übertragung von Vogelgrippe berücksichtigt wird. Die ökonometrische Analyse verdeutlicht, dass ein allgemeines Einfuhrverbot für nicht-hitzebehandeltes Geflügelfleisch den Handel mit diesem Produkt quasi zum Erliegen bringt, wohingegen die Anwendung des Prinzips der Regionalisierung deutlich handelssteigernd wirkt. Diese eingängigen Ergebnisse können für hitzebehandeltes Geflügelfleisch nicht bestätigt werden. Die Ergebnisse des Simulationsmodells bekräftigen die negativen Wohlfahrtswirkungen der zurzeit geltenden regulatorischen Instrumente, und machen deutlich, dass Handelsströme in Abhängigkeit vom jeweiligen Seuchenstatus der betrachteten Länder umgeleitet werden. Abschließend werden die wichtigsten Erkenntnisse der Arbeit zusammengefasst und Vorschläge für weitergehende Untersuchungen gegeben. Die Dissertation geht klar über vorhandene Literatur hinaus, da in ihr erstmals Handels- und Wohlfahrtseffekte verschiedener regulatorischer Maßnahmen systematisch und quantitativ miteinander verglichen werden. Sie erreicht allerdings nicht das Ziel, politischen Entscheidungsträgern standardisierte Handlungsempfehlungen anzubieten, wie generell die besten regulatorischen Lösungen gefunden werden können.
BASE
Oversat til dansk står LEDA for "lovgivningsmæssige og reguleringsmæssige midler til fremme af bæredygtig transport i byer", og hovedidéen bag projektet har været at undersøge virkemidler, der kan påvirke trafikken i byer i en mere miljøvenlig retning samt se på mulighederne for at overføre nogle af virkemidlerne mellem byer i forskellige europæiske lande. Overordnet set har formålene med projektet været · at udveksle idéer og erfaringer om trafikale virkemidler med lovgivnings- og/eller reguleringsmæssige aspekter mellem byer i Europa, · at undersøge mulighederne for at overføre virkemidlerne fra et land (by) til et andet med fokus på, hvilke lovgivningsmæssige (og politiske) barrierer, der er, og · at sikre formidling, så lokale beslutningstagere får praktisk viden om nogle virkemidler og mulighederne for at indføre dem. I paperet gennemgås projektets baggrund, formål, metoder, gennemførelse og resultater.
BASE
SSRN
In: FAO Legal Paper Online No. 82 (2010)
SSRN
Working paper
In: Journal of international economic law, Band 12, Heft 1, S. 153-173
ISSN: 1464-3758
In: Environmental policy and law, Band 50, Heft 3, S. 181-191
ISSN: 1878-5395
Regulators around the world are dealing with a fundamental dilemma. Clearly, modern economic activity raises the standard of living but, on the other hand, it creates many environmental hazards that harm our quality of life. To balance these conflicting effects, they are interested in bringing about social equilibrium and for the value of marginal damage to be equal to the cost of reducing it. Excessive investment will result in too much damage to the standard of living, while under-investment carries with it excessive risks. There are two primary ways to approach these concerns regulatorily: through direct command-and-control regulation or through the development and promotion of market-based economic tools (other essential components, such as education and information, will not be covered in this article). Over the years, in many Organisation for Economic Co-operation and Development countries, the use of economic tools increased at the expense of direct regulation but, in Israel, there is still a tendency to use direct regulation. Since the beginning of the 21st century, however, Israel too has seen an increase in the use of economic tools. The article considers whether it is better to increase the use of economic tools at the expense of direct regulation. Its examination is based on six case studies from various environmental fields in Israel. The results of the research reinforce the argument that economic tools can achieve policy objectives more effectively while driving the market toward environmental improvement. However, it is almost impossible to clearly attribute other achievements, such as the achievement of advanced environmental goals, the development of environmental awareness or the strengthening of environmental regulation, to a particular regulatory approach. Therefore, the results should be seen as supporting evidence and not as absolute proof of the value of economic instruments.
In: Schriftenreihe Schriften zum Bank- und Kapitalmarktrecht Band 30
In: The Parliamentarian: journal of the parliaments of the Commonwealth, Band 83, Heft 1, S. 33-36
ISSN: 0031-2282
This dissertation investigates the impact of the European regulatory measures MAD (Market Abuse Directive, introduced in 2003) and MiFID (Markets in Financial Instruments Directive, introduced in 2004) on the behaviour and information environment of sell-side financial analysts. The MAD and the MiFID are, amongst other objectives, geared up for the mitigation of conflicts of interest in the field of the financial analysts' investment research and the prohibition of selective disclosures. The impact of the regulatory measures is examined by using the common sell-side financial analysts' quantitative outputs target prices, earnings forecasts and stock recommendations. The main results of the empirical analysis imply that the regulatory measures induced conflicted sell-side analysts to avoid the intended impacts of the regulatory measures when issuing target prices. Moreover, the regulatory measures, which should prevent selective disclosures, can have unintended consequences, too.
In: (2022) 33 International Company and Commercial Law Review, pp. 350-361.
SSRN
In: The European Union and South Korea, S. 66-86
In: The IUP Journal of Operations Management, Vol. 20, No. 2, May 2021, pp. 50-70
SSRN