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77016 Ergebnisse
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In: Macmillan interdisciplinary handbooks
In: Gale eBooks
Race -- chapter 1. What you should know about the history of race / Sylvester A. Johnson -- chapter 2. Religion and the racial status quo / Corey D. B. Walker -- chapter 3. Religion's challenge to racism / Paul Harvey -- chapter 4. Ongoing issues and concerns / Jennifer Harvey -- Gender -- chapter 5. What you should know about the history of gender / Monica R. Miller -- chapter 6. Religion and the gender status quo / Mary McClintock Fulkerson -- chapter 7. Religion's challenge to gender discrimination / Susan Abraham -- chapter 8. Ongoing issues and concerns / Michelle M. Lelwica -- Class -- chapter 9. What you should know about the history of class / Keri Day -- chapter 10. Religion and the class status quo / James W. Perkinson -- chapter 11. Religion's challenge to classism / Jason A. Springs -- chapter 12. Ongoing issues and concerns / Joerg Rieger -- Environment -- chapter 13. What you should know about the history of environmentalism / Anne Marie Dalton -- chapter 14. Religion and the human's relationship to the world / Roger S. Gottlieb -- chapter 15. Religious ethics of food and water / Christiana Z. Peppard -- chapter 16. Ongoing issues and concerns / Lois Ann Lorentzen -- Humans in the future -- chapter 17. Transhumanism and the study of religion / Clay Farris Naff -- chapter 18. Futurism and the study of religion / Laura Ammon.
In: Macmillan interdisciplinary handbooks
In: Gale eBooks
chapter 1. Accessing the sacred through the five senses / Ori Z. Soltes -- chapter 2. Beauty and religion / Bryan S. Rennie -- chapter 3. The human figure in religious art / Diane Apostolos-Cappadona -- chapter 4. The communicative agency of religious architecture / Thomas Barrie -- chapter 5. Dance as religious studies / Angela Yarber -- chapter 6. The material religion of film / Sheila J. Nayar -- chapter 7. Music and sound as an entry point into religious studies / Jason C. Bivins -- chapter 8. Religion, evolving media, and distant suffering / Jolyon Mitchell, Joshua Ray -- chapter 9. Performing devotion as a mode of religious study / Jill Stevenson -- chapter 10. Photography and religion / Rachel McBride Lindsey -- chapter 11. Sacred place / Crispin Paine -- chapter 12. Relics and rituals / Diane Apostolos-Cappadona -- chapter 13. Objects of religious belief and practice / Leonard Norman Pimiano -- chapter 14. Beauty is the color og truth / Ronald Y. Nakasone -- chapter 15. Exhibiting the sacred / Rowena Loverance -- chapter 16. Exhibiting Christian art / Jennifer Sliwka -- chapter 17. Exhibiting outsider art / Jerry Cullum -- chapter 18. Reviewing the religious in art / Menachem Wecker.
In: Internationales Jahrbuch für Religionssoziologie 8
/ Table of Contents -- I Zur Theorie der Religion / Sociological Theories of Religion -- Ursprung, Funktion und Gehalt der Religion -- Asceticism and Mysticism. A Contribution towards the Sociology of Faith -- Systemanalyse und »Religiöse Bedürfnisse« -- Ursachen der Bewahrung der Religiosität des Kolchose-Bauern -- Religious Motives in Religious Movements -- II Religion und Sprache / Religion and Language -- In the Beginning was the Word. The Relationship of Language to Social Organization in Spiritualist Churches -- Some Forms of Religious Discourse -- The Function of Dialects in the Religious Life of the Bornholm Inhabitants -- Protestant Preachers in the Prophetic Line.
In: Abhandlungen zur Philosophie, Psychologie, Soziologie der Religion und Ökumenik N.F., 35
In: Internationales Jahrbuch für Religionssoziologie 8
In: Arbeiten zur Pastoraltheologie, Liturgik und Hymnologie 63
Kirchen fungieren in der Moderne als öffentliche Zeichen der Transzendenz, abgekoppelt von Fragen der Kirchenmitgliedschaft. Sie sind aber offen für Religiosität jenseits der Konfessionalität. Kirchen fungieren in der Moderne als öffentliche Zeichen der Transzendenz, abgekoppelt von Fragen der Kirchenmitgliedschaft, aber offen für Religiosität jenseits der Konfessionalität und offen für Bedeutungszuschreibungen. Sie dienen als kollektiver Gedächtnisspeicher, für Inszenierungen im Quartier und in der Stadt, sie sind Refugien der Andersheit. Das neue Interesse an den Räumen der Religion muss der Theologie zu denken geben. Welche Veränderungen individueller Frömmigkeit, welche Transformation institutioneller Formen sind dabei im Spiel? Die Beiträge dieses Bandes zeigen, wie das neue Interesse an den Räumen der Religion der Theologie zu denken geben kann.
In: Macmillan interdisciplinary handbooks
In: International Relations in Asia, Africa and the Americas, 19
In: Forum Fundamentaltheologie Band 9
Mit der Erklärung «Nostra Aetate» des Zweiten Vatikanischen Konzils wurden die nichtchristlichen Religionen seitens der Katholischen Kirche erstmals positiv in den Blick genommen. Seitdem ist die Theologie der Religionen, die als neue Disziplin in der Folgezeit entstand, um Antwort auf die Frage bemüht, wie die nichtchristlichen Religionen angesichts des christlichen Wahrheitsanspruchs zu bewerten sind. Die Studie umreißt den Diskussionsstand der neuen Disziplin, beleuchtet die religionstheologischen Überlegungen zweier einflussreicher Theologen des 20. bzw. 21. Jahrhunderts, Karl Barth und Joseph Ratzinger, und fragt, inwiefern sich aus diesen Überlegungen Impulse für die Theologie der Religionen gewinnen lassen
In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 62.2010,2
In: http://hdl.handle.net/11427/13864
Bibliography: leaves 124-129. ; The concept of religion in South Africa has been distorted by religious and racial prejuidices. This problem is particularly evident in public schools South African schools have taught Christianity as the only authentic religion, in fact as the only truth. Black parents have not been given a choice of religion for their children. The white government has decided for them Based on the assumption that Christianity is the only legitimate religion, the state has suppressed African indigenous religion at every level of society, but especially in the schools. The thesis examines the indigenous beliefs and practices of the black people in South Africa which were suppressed by Western culture and Christianity. It reveals all the distortions about African Religion by the outside researchers in order to uproot the black people from their way of life so as to colonise them. As a result all the black children are taught to regard Christianity as a "Religion" and their own religion as "culture", the implication being that blacks had no religion until the white man came with Christianity. The thesis also investigates the feelings of the black people about recovering their indigenous religion by having it as a subject in schools. The results reveal that the majority of blacks never dissociated themselves with their religion. Although most are Christians in principle, deep down they practise their own religion. It has also been discovered that there are great lamentations amongst most blacks over the "loss" of some of the indigenous practices. Most have felt alienated from their heritage and identity. It is therefore the interest of the blacks in South Africa that African Religion be taught in schools.
BASE
In: Jahrbuch der Karl-Heim-Gesellschaft 32. Jahrgang (2019)