Meanings of Shekhinah in the "Jewish Renewal" Movement
In: Nashim: a journal of Jewish women's studies & gender issues, Band 10, Heft 1, S. 53-83
ISSN: 1565-5288
2824 Ergebnisse
Sortierung:
In: Nashim: a journal of Jewish women's studies & gender issues, Band 10, Heft 1, S. 53-83
ISSN: 1565-5288
In: Nashim: a journal of Jewish women's studies & gender issues, Band 10, S. 53-83
ISSN: 1565-5288
In: Contemporary jewry: a journal of sociological inquiry, Band 31, Heft 2, S. 107-128
ISSN: 1876-5165
In: National civic review: publ. by the National Municipal League, Band 85, Heft 4, S. 52-61
ISSN: 0027-9013
In: National civic review: publ. by the National Municipal League, Band 86, Heft 1, S. 97-105
ISSN: 0027-9013
In: National civic review: promoting civic engagement and effective local governance for more than 100 years, Band 86, Heft 1, S. 97-105
ISSN: 1542-7811
In: National civic review: promoting civic engagement and effective local governance for more than 100 years, Band 85, Heft 4, S. 52-61
ISSN: 1542-7811
In: The International Journal of Critical Cultural Studies, Band 11, Heft 4, S. 57-68
ISSN: 2327-2376
In: The new Middle Ages
In: Theory and society: renewal and critique in social theory, Band 2, Heft 2, S. 211-233
ISSN: 0304-2421
In: Theory and society: renewal and critique in social theory, Band 2, Heft 1, S. 211-233
ISSN: 1573-7853
"Gestützt auf die Ergebnisse der Komplexstudie des ZIJ (Zentralinstitut für Jugendforschung), in die 332 Lehrlinge einbezogen waren, gibt der vorliegende Bericht einen Überblick über die Beteiligung von Lehrlingen an der MMM-/Neuererbewegung (MMM, d.i.: 'Messe der Meister von morgen'), über Voraussetzungen, die die Lehrlinge dafür von der POS (Polytechnische Oberschule) mitbringen, über bisher noch bestehende objektive und subjektive Hinderungsgründe an der Teilnahme, über Effektivität und Qualität der schöpferischen Leistungen der beteiligten Lehrlinge. Für eine weitere Leistungssteigerung seien Kenntnisse erforderlich, die über verschiedene Informationsquellen beschafft werden könnten. Inwieweit solche Quellen von Teilnehmern und Nichtteilnehmern genutzt werden, aber auch die Verbindung zwischen Schöpfertum und Interessiertheit an weltanschaulich-politischen Fragen wird dargestellt. (prn)
This article summarizes a multireferential case study developed on the MRP Aula Libre since the late Francoism to present. From a historical study of the political and social context, in which the pedagogical renovation arose its main materializations take shape and materializes the sociological and epistemological processes lived within the MRP. The professional and contextual coordinates of the public school and the education in the Aragonese rural environment promote the assumption of certain practices, based largely on the Freinet techniques, wich create a specific pedagogic ideology for Aula Libre. These reflections are intended to encourage the deepening of the discussion on the current validity of the pedagogical renewal. ; Este artículo sintetiza un estudio de caso multirreferencial desarrollado sobre el MRP Aula Libre desde el Tardofranquismo hasta la actualidad. A partir de un estudio histórico del contexto político y social en el que surgió la renovación pedagógica se plasman sus principales materializaciones y se concretan los procesos sociológicos y epistemológicos vividos en el seno de los MRP. Las coordenadas profesionales y contextuales de la escuela pública y la educación en el medio rural aragonés promueven la asunción de unas determinadas prácticas, fundamentadas en gran parte en las técnicas Freinet, que crean un ideario pedagógico específico para Aula Libre. Estas reflexiones pretenden en suma favorecer la profundización del debate sobre la vigencia actual de la Renovación Pedagógica.
BASE
In: Psychoanalytic social work, Band 20, Heft 2, S. 97-114
ISSN: 1522-9033
In this book, two leading experts on community action provide the first scholarly examination of the civic renewal movement that has emerged in the United States in recent decades. Sirianni Friedland examine civic innovation since the 1960s as social learning in four arenas (community organizing/development, civic environmentalism, community health, and public journalism), and they link local efforts to broader networks and to the development of "public policy for democracy." They also explore the emergence of a movement for civic renewal that builds upon the civic movements in these four arenas. In contrast to some recent studies that stress broad indicators of civic decline, this study analyzes innovation as a long process of social learning within specific institutional and policy domains with complex challenges and cross-currents. It draws upon analytical frameworks of social capital, policy learning, organizational learning, regulatory culture, democratic theory, and social movement theory. The study is based upon interviews with more than 400 innovative practitioners, as well as extensive field observation, case study, action research, and historical analysis