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In: Historical social research: HSR-Retrospective (HSR-Retro) = Historische Sozialforschung, Band 16, Heft 1, S. 3-22
ISSN: 2366-6846
Die Debatte über ein angemessenes Schema zur Codierung von beruflichen Daten dauert seit ungefähr 100 Jahren ohne befriedigende Ergebnisse an. Der vorliegende Beitrag geht den Gründen dieses mangelnden Konsens nach. Den entscheidenden Grund sieht der Autor darin, daß jedes entwickelte Schema unvermeidlich die spezifischen Forschungsinteressen und -annahmen mit ihren zeitbedingten Beschränkungen reflektiert. Der gleiche Datensatz führt deshalb zu unterschiedlichen Klassifikationen. Auf dem Hintergrund dieser Problemstellung entwickelt der Autor ein Codierungsschema, das der 'unvermeidlichen' Relativität besser gerecht zu werden sucht. (pmb)
In: Research paper prepared for the Intellectual Property Antitrust Seminar (6494), Prof. Martin J. Adelman. The George Washington University Law School, 2013.
SSRN
ISSN: 2190-3212
In: RFID and Auto-ID in Planning and Logistics
In: The Joseph Fisher lecture in commerce [1934]
In: Revista española de documentación científica, Band 30, Heft 3, S. 421-424
ISSN: 0210-0614
In: Handbuch Forschungsdatenmanagement, S. 83-100
Standardisierte Metadaten sind eine notwendige Voraussetzung für die Dokumentation und dauerhafte Sicherung von Forschungsdaten. Als Werkzeug fördern sie nachhaltig die Erschließung und Nutzung datenbasierter Forschungsergebnisse. Metadaten sind Daten oder Informationen, die in strukturierter Form analoge oder digitale Forschungsdaten (Objekte) dokumentieren. Sie beschreiben, erklären, verorten oder definieren Objekte, Ressourcen und Informationsquellen für die Wissenschaft. Hierdurch helfen sie, Forschungsdaten zu managen, zu erschließen, zu verstehen und zu benutzen.
In: Sozialwirtschaft: Zeitschrift für Führungskräfte in sozialen Unternehmungen, S. 5-5
ISSN: 2942-3481
In: Journal of empirical research on human research ethics: JERHRE ; an international journal, Band 11, Heft 1, S. 84-85
ISSN: 1556-2654
In: International affairs: a Russian journal of world politics, diplomacy and international relations, Band 55, Heft 1
ISSN: 0130-9641
Argues that the international domain of human rights is rife with double standards & the issue is generally used for political rather than humanitarian purposes. The media, state governments, & non-governmental organizations are guilty of a politically biased approach to human rights. Emphasis is placed on the need to maintain a balance between respect for human rights & non-interference into the affairs of an individual state. Although the Vienna Declaration & Program of Action, adopted 25 June 1993 at the World on Human Rights, describes important aspects of the human rights principle, it "fails to specifically ban excessive politization of interstate cooperation in the human rights sphere." Attention is called to cases in which political bias is camouflaged as "genuine" concern for human rights & situations in which double standards incur interference into domestic competence. The 15 March 2006 United Nations resolution that established the Human Rights Council as a subsidiary body of the General Assembly is a move towards eliminating double standards & improving interstate cooperation in regard to human rights. J. Lindroth