Rom und der Reichstitel "Sacrum Romanum Imperium"
In: Sitzungsberichte der Wissenschaftlichen Gesellschaft an der Johann-Wolfgang-Goethe-Universität Frankfurt am Main Bd. 32, Nr. 4
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In: Sitzungsberichte der Wissenschaftlichen Gesellschaft an der Johann-Wolfgang-Goethe-Universität Frankfurt am Main Bd. 32, Nr. 4
Das Sacrum Imperium Romanum als höfischer Musikraum ; For more than thousand years (800–1806) the Holy Roman Empire was the political and culture centre in Europe, dominating not only the space now called middle Europe, but also parts of Italy. Based on a strictly hierarchical feudal system of courts (with the imperial court at the top), which were bound together in a difficult network with changing alliances, the Holy Roman Empire did not change to a »modern« system of state organisation as France or England did at the end of the Middle ages, but exists as feudal based alliance of sovereign states. With the beginning of the 16th century representation as political instrument became more and more important and within courtly arts as poetry, painting and music. Court chapels were founded or reorganized, music became a part of all ceremonies – not only weddings, coronation, but also Reichstage and other imperial events. For musicians this network of courts but also official meetings, weddings and imperial events were important – for changing to other courts, influences of new style, teaching, playing together with musicians of other court chapels etc. ; Več kot tisoč let (800–1806) je bilo Sveto rimsko cesarstvo politično in kulturno središče v Evropi, ki je prevladovalo ne le prostor, ki se danes imenuje Srednja Evropa, temveč tudi dele Italije. Zasnovano na trdnem hierarhičnem fevdalnem sistemu dvorov (s cesarskim dvorom na vrhu), ki so bili povezani v gosto mrežo spreminjajočih se zavezništev, se Sveto rimsko cesarstvo ni spremenilo v »moderen« sistem državnih organizacij, kot sta se Francija ali Anglija ob koncu srednjega veka, temveč je obstajalo kot fevdalno osnovana zveza suverenih držav. Od začetkov 16. stoletja je postala reprezentacija kot politični instrument vedno bolj pomembna, znotraj tega pa pridobivajo na pomenu zlasti poezija, slikarstvo in glasba. Dvorne kapele so se ustanavljale ali reorganizirale, glasba je postala del vseh ceremonij ne le porok, kronanj, temveč tudi parlamentarnih in dvornih dogodkov. Za glasbenike je bila pomembna ta mreža dvorov in uradnih srečanj, porok in vladarskih dogodkov za izmenjavo med dvori, nove slogovne vplive, poučevanje, skupno muziciranje med glasbeniki različnih dvornih kapel itd.
BASE
In: Zeitschrift der Savigny-Stiftung für Rechtsgeschichte. Kanonistische Abteilung, Band 19, Heft 1, S. 682-688
ISSN: 2304-4896
In: Zeitschrift der Savigny-Stiftung für Rechtsgeschichte. Romanistische Abteilung, Band 123, Heft 1, S. 71-101
ISSN: 2304-4934
In: Jacob-Burckhardt-Gespräche auf Castelen 9
In: Zeitschrift der Savigny-Stiftung für Rechtsgeschichte: Romanistische Abteilung, Band 136, Heft 1, S. 420-439
ISSN: 2304-4934
In: Geschichte, Politik und ihre Didaktik: Zeitschrift für historisch-politische Bildung ; Beiträge und Nachrichten für die Unterrichtspraxis, Band 27, Heft 1-2, S. 63-68
ISSN: 0343-4648
In: Potsdamer altertumswissenschaftliche Beiträge 24
In: Alte Geschichte
In: Geschichte für heute: Zeitschrift für historisch-politische Bildung : Zeitschrift des Verbandes der Geschichtslehrerinnen und -lehrer Deutschlands, Band 10, Heft 3, S. 90-97
ISSN: 2749-4853
In: Geschichte für heute: Zeitschrift für historisch-politische Bildung, Band 5, Heft 1, S. 40-59
ISSN: 1866-2099