Small Talk
In: Haufe TaschenGuide v.185
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In: Haufe TaschenGuide v.185
In: Language In Social Life
This study presents a new perspective on small talk and its crucial role in everyday communication. The new approach presented here is supported by analyses of interactional data in specific settings - private and public, face-to-face and telephone talk. They vary from gossip at the family dinner table and intimate 'keeping in touch' phone conversations, to interpersonally-focused talk in institutional settings, such as the government office and the university research seminar. Drawing on a range of methodological approaches, including Discourse Analysis and Pragmatics, Interpersonal Communica
In: Anthropos: internationale Zeitschrift für Völker- und Sprachenkunde : international review of anthropology and linguistics : revue internationale d'ethnologie et de linguistique, Band 114, Heft 2, S. 481-488
ISSN: 2942-3139
This article analyzes the biosocial origins of gossip by pointing to its significant social and evolutionary functions. Along with the problems of defining it, the article deals with gossip's bad reputation and analyzes sociocultural functions of gossip and small talk as mechanisms of social comparison, as well as means of transferring cultural norms, values, and rules. Furthermore, it offers a detailed analysis of gossip as an evolutionary phenomenon that represents a unique form of social grooming among humans and performs the function of strengthening social ties and social cohesion. Finally, the gossip is portrayed as a means of spreading adaptive information concerning status, resources, and sex.
In: Sales excellence: Magazin für Vertriebspraxis und Vertriebsmanagement, Band 32, Heft 7-8, S. 38-39
ISSN: 2522-5979
SSRN
In: Sales-Business: das Entscheidermagazin für Vertrieb und Marketing, Band 20, Heft 6, S. 22-23
ISSN: 2192-8320
In: Current History, Band 2, Heft 6, S. 1186-1186
ISSN: 1944-785X
In: Journal of business communication: JBC, Band 17, Heft 2, S. 3-11
ISSN: 1552-4582
In: Working_372Office: Magazin für modernes Büromanagement, Band 10, Heft 5, S. 20-23
ISSN: 2192-8649
Dieses Trainingsbuch zeigt, wie Sie das Gespräch aktiv beginnen, souverän plaudern und gewonnene Informationen geschickt einsetzen. Mit vielen Übungen und Tipps lernen Sie, wie Sie Hemmungen oder Selbstzweifel überwinden, das richtige Thema treffen und bei Ihrem Gegenüber einen guten Eindruck hinterlassen. Reden Sie mit: Schon die nächste kleine Unterhaltung kann Sie einen grossen Schritt nach vorne bringen!
In: Pocket Business : Training
Das "kleine Gespräch" ist das Schmieröl im gesellschaftlichen Getriebe, es hält alles am Laufen, ist Watzke-Otte überzeugt und zeigt, wie man sich auf Small-Talk-Situationen vorbereiten und dabei den bestmöglichen Eindruck machen kann. Sie liefert zunächst kurz und knapp Hintergrundinformationen und erläutert dann das Handwerkszeug, verbunden mit praktischen Tipps für Gesprächstechniken, Körpersprache, geeignete Gesprächsthemen sowie für den Beginn und das Ende des Small Talks. Auch "Small Talk als Karrierefaktor" ist ein Thema und am Schluss gibt es Tipps für Schüchterne. Ein kompakter Ratgeber im nicht gerade besonders bibliotheksgeeigneten Kleinformat in der "Pocket-Business"-Reihe, allerdings mit viel inhaltlicher Substanz und lesefreundlicher und motivierender Aufmachung, zudem preisgünstig. Auch neben den vielen einschlägigen Ratgebern besonders empfohlen.
In: Versicherungsmagazin, Band 63, Heft 11, S. 70-72
ISSN: 2192-8622
In: Zeitschrift des Deutschen Juristinnenbundes: djbZ, Band 18, Heft 3, S. 155-155
ISSN: 2942-3163