Social aspects of personal onomastics among the ancient Hebrews
In: South African Journal of Sociology, Band 1972, Heft 4, S. 14-22
49 Ergebnisse
Sortierung:
In: South African Journal of Sociology, Band 1972, Heft 4, S. 14-22
In: Research publication
In: New series 3
This fifty-four page story is the story of forty two workers who were forced into lock-downs, losing their jobs. These have been prepared by Krishnajit Sengupta, a painter from Berhampur, West Bengal, and an attempt has been made to make each picture more meaningful with a few lines of poetry
"In Agter slot en grendel - lesse uit die grendeltyd, het Justin Dreyer het vir oor die 50 Suid-Afrikaanse Christene gevra om te skryf oor hoe die Covid-19-grendeltyd van 2020 hulle geraak het. Elke persoon wat deelgeneem het, vertel hoe hulle geaffekteer is, wat hulle daaruit geleer het en hoe hulle ander wil bemoedig. Die verhale is verteenwoordigend van soveel ander persone se ervarings regoor die w©®reld. Dit is dalk ook verteenwoordigend van jou eie verhaal. Of dalk n©♭t die bemoediging of inspirasie wat jy vandag nodig het"--Back cover
In: Edition Medienwissenschaft 6
Long description: Wodurch überzeugt das Fernsehen? Was ist sein kommunikatives Potenzial? Dieser Band wirft einen völlig neuen, rhetoriktheoretischen Blick auf das Medium Fernsehen, der nicht nach der Überzeugungskraft einzelner Sendungen oder Institutionen fragt, sondern nach der kommunikativen Struktur des Mediums. Die Rhetoriker Joachim Knape und Anne Ulrich greifen dafür zentrale Konzepte aus der »Fernsehwissenschaft« heraus, diskutieren diese aus rhetorischer Perspektive und entwerfen ein Leistungsprofil des Mediums, das es erlaubt, erfolgversprechende Darstellungs- und Präsentationstechniken im Fernsehen zu bestimmen. Dies ermöglicht eine Neukonzeption des Mediums und gleichzeitig einen Überblick über die zentralen theoretischen Begriffe zum Fernsehen
In: Wetenskaplike bydraes van die PU vir CHO. Reeks F, Instituut vir Reformatoriese Studie. Reeks F1, IRS-studiestukke studiestuk no. 212
In: Wetenskaplike bydraes van die PU vir CHO. Reeks F, Instituut vir die Bevordering van Calvinisme. Reeks F1, IBC-studiestukke no. 116
Introduction -- Unit Outline. Week 1 Introduction: Why Study Domestic Culture? ; Week 2 Gender, Class, and the Separation of Spheres ; Week 3 Working-class Domestic Life in the Nineteenth Century ; Week 4 The Garden and the Suburb ; Week 5 Gender, Class, and the Politics of Suburban Domesticity ; Week 6 Domestic Space as Workplace 1: Domestic Service and Domestic Labour ; Week 7 Domestic Space as Workplace 2: Housewives and Homemaking ; Week 8 Domestic Consumption ; Week 9 Representing Class and Domestic Culture ; Week 10 Feminism, Femininity, and Domestic Culture -- Assessment Options -- Further Reading -- Enrichment Materials.