ch. 1. Introduction to scoial media -- ch. 2. Introduction to principles of sport communication, marketing, and social media -- ch. 3. Social networks and real-time platforms -- ch. 4. Blogging -- ch. 5. Photos, video, and podcasting -- ch. 6. Search marketing -- ch. 7. Mobile marketing -- ch. 8. Email marketing -- ch. 9. Planning and measuring a successful social media program.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
SummaryA wide ranging coverage is given of the issues involved in the interaction between women and sport. The pressures on girls and women to take part in or to refrain from various sports are considered. The question of the leisure time available to women in various situations, and the pressures on that leisure time, are discussed, and space is also given to the opportunities available at school level, the Equal Opportunities Commission's involvement in sport and the problems of sportswomen at the highest level.
"This book helps students prepare for careers in the fast-paced world of sport marketing, as well as provides a resource for practitioners looking for the latest information in the field. The book offers abundant examples of the latest issues in the competitive marketplace"--
ch. 1. Introduction -- ch. 2. The principles of relationship marketing -- ch. 3. Professional sporting organisations and their relationships -- ch. 4. Relationship marketing in sports : the fan perspective -- ch. 5. Relationship marketing in sports : the sponsor perspective -- ch. 6. Relationship marketing in sports : the media perspective -- ch. 7. The extended marketing mix of relationship marketing in sports -- ch. 8. Relationship marketing in sports : today and tomorrow.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Ambush marketing is a strategy by which a company or organisation uses their marketing communications to associate themselves with an event without being an official sponsor or authorised partner or licensee. It has become a particular concern in the marketing of major sports events, with international sponsorship and branding properties worth many millions of dollars. Ambush Marketing in Sports is the first book to offer comprehensive analysis of the theoretical and practical implications of ambush marketing. Drawing on cutting-edge empirical research data, the book ou
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
In: Journal of sport and social issues: the official journal of Northeastern University's Center for the Study of Sport in Society, Band 4, Heft 2, S. 14-25
Social disorganization, approached as either structure or process, personal or institu tional, is discussed as it applies to the career of the professional team athlete. Conditions leading to social disorganization are delineated, as are the locations and types of social disorganization likely to be encountered by the athlete. Issues such as institutionalized racial discrimination, cheating, violence, the "win" ethic, the stigma of failure, and athletic retirement are examined as potential sources of disorganization. Sports careers are compared to non-sport careers, and four disorganizational elements unique to sport careers--the superfluity of formal education, accelerated social mobility, the inevitability of a second career, and the nature of athletic retirement--are elaborated.
Sport und Marketing - das sind im Spitzensport zwei Seiten einer Medaille. Mehr noch, das Marketing ist dort sogar elementarer Teil des strategischen Managements. Das Buch geht deswegen auf die strategische Marketinganalyse, -planung und -implementierung im Sport im Detail ein. Jedes Kapitel wird durch Lernziele eingeleitet und durch ein Repetitorium abgeschlossen, bestehend aus Literaturtipps, einer Zusammenfassung und Fragen.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Um das gesamte Instrumentarium des Sport-Marketings klassisch und online erfolgreich anzuwenden, sind vielseitige strategische und operative Kompetenzen gefragt. Erfahren Sie auf Basis der von Walter Freyer vorgestellten Marketing-Management-Methode, wie Sie systematisch Marketingkonzepte und -strategien für Sportorganisationen entwickeln, Marktforschung und Betriebsanalysen im Sport durchführen sowie den Marketing-Mix für die Sportbranche zielgerichtet einsetzen. Die 5. Auflage bringt alle Inhalte auf den neuesten Stand – mit vielen Beispielen, Grafiken und Übungen.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Hauptbeschreibung: Sportliche Leistungen und Erfolge werden auf allen Ebenen immer professioneller vermarktet: von den Mega-Events und Profi-Ligen des Spitzensports über Fitness-Studios und Sportreisen bis zu lokalen Veranstaltungen im Breiten- und Freizeitsport. Doch um das gesamte Marketing-Instrumentarium im Sport erfolgreich einsetzen zu können, brauchen Sportmanager, Vereinsmitarbeiter und Sponsoren fundiertes Grundlagenwissen.Dieses eBook bietet eine umfassende Darstellung zentraler Aspekte des Sport-Marketing. Die Leser erfahren, wie sie - systematisch Marketingkonzepte und -strategien f
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Um das gesamte Instrumentarium des Sport-Marketings klassisch und online erfolgreich anzuwenden, sind vielseitige strategische und operative Kompetenzen gefragt. Erfahren Sie auf Basis der von Walter Freyer vorgestellten Marketing-Management-Methode, wie Sie systematisch Marketingkonzepte und -strategien für Sportorganisationen entwickeln, Marktforschung und Betriebsanalysen im Sport durchführen sowie den Marketing-Mix für die Sportbranche zielgerichtet einsetzen. Die 5. Auflage bringt alle Inhalte auf den neuesten Stand - mit vielen Beispielen, Grafiken und Übungen. Sportliche Leistungen und Erfolge werden auf allen Ebenen immer professioneller vermarktet: von Mega-Events des Spitzensports über Fitness-Studios und Sportreisen bis zu lokalen Veranstaltungen im Breiten- und Freizeitsport. Doch um das gesamte Instrumentarium des Sport-Marketings klassisch und online erfolgreich anzuwenden, sind vielseitige strategische und operative Kompetenzen gefragt. Erfahren Sie auf Basis der von Walter Freyer vorgestellten Marketing-Management-Methode, wie Sie systematisch - Marketingkonzepte und -strategien für Sportorganisationen entwickeln, - Marktforschung und Betriebsanalysen im Sport durchführen sowie den - Marketing-Mix für die Sportbranche zielgerichtet einsetzen und damit gewinn- und erfolgsorientiert in der Sportökonomie arbeiten. Dieses bewährte Standardwerk zum Sport-Marketing richtet sich an Studierende, Sportmanager, Vereinsmitarbeiter und Sponsoren. Die 5. Auflage bringt alle Inhalte auf den neuesten Stand - mit vielen Beispielen, Grafiken und Übungen
Popular sports and entertainment topics continue to be the foundation for teaching marketing concepts in this expanded, updated edition. Throughout the book, each marketing function is highlighted with an icon to indicate how it is used in the marketing process. The text addresses current trends in social media as it relates to promotion, and also covers math functions that would be needed in marketing