Resilience, gender, and success at school
In: Adolescent cultures, school & society 1
84938 Ergebnisse
Sortierung:
In: Adolescent cultures, school & society 1
In: Angewandte Sozialforschung, Band 13, Heft 4, S. 387-398
"Im Rahmen eines nichtexperimentellen theoriegeleiteten Evaluationsdesigns wurden alle italienischen Grundschüler zweite bis fünfte Klasse), die im Schuljahr 1983/84 in den Regierungsbezirken Oberbayern, Niederbayern und Schwaben die vom italienischen Schulkomitee getragenen Fördermaßnahmen (Doposcuola) besucht haben und italienische Grundschüler derselben Region, Alters- und Klassenstufe, die in dem Schuljahr keine Doposcuola besuchten, befragt. Die Lerneffekte der schulbezogenen Sozialisationshilfe auf die sprachlichen (italienisch, deutsch) und die mathematisch-logischen Schülerfähigkeiten wurden durch Tests am Anfang und am Ende des Schuljahrs gemessen. Darüber hinaus wurden alle Eltern und Förderlehrer dieser Schüler befragt. Die Kernfrage, wie groß der Einfluß einer derartigen Sozialisationshilfe auf die Fähigkeiten der Kinder ist, wird durch eine Pfadanalyse untersucht. Danach erweist sich die Doposcuola als bedeutsame Einflußgröße sowohl auf die mathematisch-logischen als auch auf die sprachlichen Schülerfähigkeiten. Das Alter der Kinder wirkt positiv auf die Italienisch- und negativ auf die Mathematik-Kenntnisse ein. Die zweisprachigen Klassen sind ein wesentlicher Bedingungsfaktor für die schlechten Deutsch- und Mathematik-Kenntnisse der italienischen Grundschüler. Das kognitive Begabungspotential beeinflußt vor allem die mathematisch-logischen, aber auch im geringeren Umfang die sprachlichen Schülerfähigkeiten. Alle anderen untersuchten Faktoren haben demgegenüber einen geringeren Einfluß. Insgesamt zeigen die Ergebnisse, daß der Besuch einer schulbezogenen Sozialisationshilfe einen deutlichen positiven Effekt auf die Schülerfähigkeiten hat und damit die Voraussetzungen schaffen kann für einen individuellen Schulerfolg." (Autorenreferat)
In: Societies: open access journal, Band 5, Heft 3, S. 664-685
ISSN: 2075-4698
Parent involvement in their children's learning is widely acknowledged as having a positive effect on student academic success. Of particular relevance is the finding that the influence of parent engagement can mitigate differences in socioeconomic status (SES) and family background. Family background is a multi-dimensional concept that includes the family's "educational culture" (including for example, parenting style, parental expectations for children's work at school, direct instructional support for school learning, active parent interest in the school's curriculum, and the monitoring of children's engagement with their school work). It is these features of a child's home environment that directly influence much of the social and intellectual capital students need to be successful at school. This paper summarizes a quasi-experimental field study which explored the relative effects of alternative types of school interventions on parent engagement. All of these interventions aimed to further engage parents in the education of their children as a means of both improving student achievement and closing gaps in achievement for students living primarily in challenging social and economic circumstances. Initiatives by school staffs aimed at helping those families struggling to build productive educational cultures in their homes would appear to be a very promising strategy for closing achievement gaps between advantaged and disadvantaged students. The study provides eight lessons other districts might take heed of as they embark on their own parent engagement interventions.
In: Soziale Ungleichheit, kulturelle Unterschiede: Verhandlungen des 32. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in München. Teilbd. 1 und 2, S. 752-764
"In einer Untersuchung an Berliner Grundschulen (zehn Schulklassen der 3. und 5. Jahrgangstufe, N=232) konnte gezeigt werden, dass es einen Zusammenhang zwischen der unter Kindern in Schulklassen entstehenden Ungleichheit in Beliebtheit und Einfluss und dem Notenerfolg gibt. Dieser Zusammenhang bleibt erhalten, wenn man für den unter anderem in der PISA-Studie festgestellten Einfluss des Familienhintergrundes einschließlich des Migrationshintergrundes auf den Schulerfolg kontrolliert. Die soziale Ungleichheit der Familien einschließlich der ethnischen Herkunft und die von den Kindern selbst erzeugte Ungleichheit in der Kinderwelt wirken sich in gleicher Richtung auf die Chancen der Kinder in der Schule und damit auch auf die zukünftigen Lebenschancen aus. Geht man in die Einzelheiten für die Ausländerkinder, dann zeigt sich, dass die Familien mit ausländischen Eltern signifikant weniger Bücher besitzen und dass die Kinder mehr fernsehen und über mehr Taschengeld verfügen als die Kinder mit deutschen Eltern. Was die Ungleichheit in der Schulklasse anbetrifft, so sind Ausländerkinder im Durchschnitt weniger beliebt und haben weniger Einfluss. Außerdem werden ihnen von ihren Klassenkameraden seltener gute Ideen zugetraut. Die Benachteiligung der Ausländerkinder liegt demnach nach unseren Ergebnissen weniger an den Schul- und Berufsabschlüssen der Eltern und am Einkommen als an der fehlenden (deutschen) Literalität und an Aspekten des Erziehungsstils. Bedeutsamer scheint uns noch zu sein, dass die Kinder ausländischer Eltern in der Welt der Gleichaltrigen geringere Chancen auf Anerkennung haben. Die Gründe für diese Zusammenhänge zwischen Migrationshintergrund, Peerakzeptanz und Schulerfolg werden diskutiert." (Autorenreferat)
In: AKI-Forschungsbilanz, Band 2
Kinder mit Migrationshintergrund weisen ein unterdurchschnittliches Abschneiden an deutschen Schulen auf. Ein bedeutender Grund hierfür sind mangelnde Deutschkenntnisse. Vor diesem Hintergrund präsentiert die Studie internationale Evaluationsergebnisse zur bilingualen Erziehung und den Schulerfolgen von Migrantenkindern. So fragt der Bericht danach, welchen Effekt zweisprachige Unterrichtsformen auf den Zweitspracherwerb und die Schulleistungen haben. Die Wirkung eines bilingualen Unterrichts wird im Vergleich zur Unterrichtung von Schülerinnen und Schülern derselben Herkunftssprache in einsprachigen Klassen (Regelunterricht oder spezielle Unterrichtung der Landessprache als Zweitsprache) beurteilt. Im Fokus stehen bilinguale Modelle an Grundschulen. Basis der Forschungsbilanz sind zwei neuere Metaanalysen sowie einzelne Studien, die bilingualen Unterricht für Migrantenkinder evaluieren. Die meisten dieser Forschungsarbeiten untersuchen spanisch-englische Unterrichtsmodelle in den USA. Ferner werden Untersuchungen aus Deutschland, Schweden, den Niederlanden und Kanada herangezogen. Gemäß der Auswertung des Untersuchungsdesigns und der Datenanalyse erweisen sich nur wenige Studien als aussagekräftig. Diese wenigen verlässlichen Studien lassen die Schlussfolgerung zu, dass zweisprachiger Unterricht im Vergleich zu monolingualen Alternativen in der Regel keine negative Wirkung auf die gemessenen Leistungen in der Zweitsprache hat. Ein konsistenter positiver Effekt kann nicht nachgewiesen werden. Speziell für die sprachwissenschaftliche Hypothese, dass Kinder zuerst in ihrer Erstsprache und erst darauf aufbauend in der Zweitsprache alphabetisiert werden sollten, finden sich bisher keine verlässlichen Belege. An deutschen Grundschulen gibt es nur wenige bilinguale Unterrichtsmodelle mit einer typischen Migrantensprache als Partnersprache neben dem Deutschen. Die seltenen wissenschaftlichen Begleitungen hierzu können aufgrund ihres Evaluationsdesigns bisher auch nicht die Frage beantworten, ob eine bilinguale Erziehung dem rein deutschsprachigen Unterricht überlegen ist. (ICG2)
This paper arises from the concern about school inequality. This is a topic that uses to concern European organizations. Education is one of the five key goals of the "European Strategy 2020" to achieve economic growth, to combat social inequality and build a socially and economically strong Europe. This concern is also shared by international organisations such as the OECD, the World Bank and the UNESCO which, together with the European Union have become political agents that exercise their influence on national policies. ; Universidad de Málaga. Campus de Excelencia Internacional Andalucía Tech.
BASE
In: Journal of poverty: innovations on social, political & economic inequalities, Band 8, Heft 1, S. 1-22
ISSN: 1540-7608
What do you get when you cross a journalist and a banker? A brewery, of course. "A great city should have great beer. New York finally has, thanks to Brooklyn. Steve Hindy and Tom Potter provided it. Beer School explains how they did it: their mistakes as well as their triumphs. Steve writes with a journalist's skepticism-as though he has forgotten that he is reporting on himself. Tom is even less forgiving-he's a banker, after all. The inside story reads at times like a cautionary tale, but it is an account of a great and welcome achievement."-Michael Jackson, The Beer Hunter(r) "An accessibl
In: Al-Raida Journal, S. 40-42
Al-Ahliah School, established by Mary Kassab in 1916, was certainly a pioneer in implementing inclusion. Al-Ahliah's attempts at various forms of inclusion started at the beginning of the sixties, and are still going on, with varying levels of success, for a variety of special needs of a physical and mental nature.That inclusion should take place at Al-Ahliah was very natural and even inevitable since its mission has always stressed the value of humanity, the equal rights of all, and the importance of encouragement and of the nurturing of self-worth. It is an institution that strongly believes in giving each individual the opportunity to lead a dignified, fulfilled and productive life.
Students in many at-risk schools are not achieving at the same academic levels as their counterparts in middle-class schools. Many live in poverty, lack background experiences that would help them be successful, have parents who have not completed high school and may not speak English as their first language. The challenge for educators is how to ensure these students are successful despite these obstacles. This is even more critical today due to the rigid standards set by both state and federal legislation with the advent of the Standard of Learning tests in Virginia and the federal No Child Left Behind legislation. Students not meeting these standards will not be eligible to graduate from high school, a prerequisite for social and economic success in our society. A review of the literature indicates that the behaviors and practices of the principal influence and contribute to the success of students and leads to the thesis of this study: Effective leadership contributes to school success. Two key questions are asked: "What are the leadership behaviors and practices of principals in highly successful school with high concentrations of at-risk students?" and "How do principals in these schools influence the learning outcomes to close the achievement gap?" This study answers these questions by examining the behaviors and practices of principals in successful at-risk schools with a study of one successful at-risk school supported by a survey of the teachers in that school and two other successful at-risk schools. The findings led to some of the following conclusions: the vision of the principal is paramount for school success; the culture of the school must be as nurturing to teachers as the students; the teaching of the curriculum is foremost; the principal protects time for teaching and provides programs to address individual students' differences; the culture must embrace families as it does teachers and students; the principal is sometimes a "benign dictator" who makes decisions without the consideration of the teachers, and the primary job of the principal is instructional leader. Some of the recommendations propose that principals in at-risk schools know and articulate a vision for their schools success; create a warm and nurturing environment for all stakeholders; know the curriculum and recognize effective classroom instruction; provide programs that address individual students' needs and time on task for learning; understand when they must be the "benign dictator" instead of a collaborative leader; and use effective managerial skills in order to perform the primary job of principal: instructional leader. ; Ph. D.
BASE
Abstract: The study was focused on," Success of Public-Private Partnership at Elementary School Level in Punjab". Government in Punjab took on public-private partnership to offer educational facilities to poor and needy children. Beginning at Lahore in 1990 Punjab Education Foundation (PEF) became active and lively in 2004.The study was expected to answer the questions like (i) does PEF provide educational assistance for students of poor families living especially in slums? (ii) is there any increase in enrolment of students in elementary classes of PEF partner schools? and (iii) is PEF more concerned with Education For All (EFA)? Sample for the study was consisting of 25 PEF administration personnel, 29 PEF partner school administrative personnel and 222 teachers. Three types of questionnaires and interview schedules were designed as instruments for data collection. Major findings were that (i) PEF provides educational assistance for students of poor families living in slums. (ii) there is enrolment increase in elementary classes of PEF partner schools and (iii) PEF is partially concerned with education for all. Conclusions attained were that PEF is required to be reshaped into a revolutionized organization. Recommendations were that Punjab Education Foundation may be more concerned with EFA i.e. Education For All. Keywords: Partnership, slums, enrolment, needy, assistance, revolutionized. Title: Success of Public-Private Partnership at Elementary School Level in Punjab (Pakistan) Author: Faqir Muhammad Rana International Journal of Novel Research in Humanity and Social Sciences ISSN 2394-9694 Vol. 9, Issue 3, May 2022 - June 2022 Page No: 1-7 Novelty Journals (Publisher) Website: www.noveltyjournals.com Published Date: 11-May-2022 DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6539200 Paper Download Link (Source): https://www.noveltyjournals.com/upload/paper/Success%20of%20Public-Private-11052022-5.pdf ; International Journal of Novel Research in Humanity and Social Sciences, ISSN 2394-9694, Novelty Journals (Publisher), ...
BASE
In: Social Skills v.1
Welcome to your new job! You may not have a real job that pays real money, but right now school is your job. You have to be there on time every day, come prepared to work, follow directions, and work with other people. This title will allow students to explain how an author uses reasons and evidence to support particular points in a text
The professional school experience : an informal introduction -- Who are you? : identity theorized -- Research contexts : the how and where of it -- Role models : the socializing influence of professors and peers -- Lessons learned : the socializing influence of pedagogy -- The identity crisis : consonance and dissonance experienced -- Patterns observed : the reproduction of social stratification at professional schools -- Conclusion : disparate impacts, disaffection, and strategies for reducing identity dissonance
In: Configurações: revista de sociologia, Heft 18, S. 87-104
ISSN: 2182-7419