Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
16965 Ergebnisse
Sortierung:
SSRN
In: Analyse & Kritik: journal of philosophy and social theory, Band 32, Heft 2, S. 285-296
ISSN: 2365-9858
Abstract
Strong forces lead to a withering of academia as it exists today. The major causal forces are the rankings mania, increased division of labor in research, intense publication pressure, academic fraud, dilution of the concept of 'university', and inadequate organizational forms for modern research. Academia, in a broader sense understood as 'the locus of seeking truth and learning through methodological inquiry', will subsist in different forms. The conclusion is therefore pessimistic with respect to the academic system as it presently exists but not to scholarly endeavour as such. However, the transformation predicted is expected to be fundamental.
In: International journal of systems and society: IJSS ; an official publication of the Information Resources Management Association ; an official publication of the United Kingdom Systems Society (UKSS), Band 5, Heft 1, S. 1-12
ISSN: 2327-3992
What is the role of academia in society as a whole? Is the sole role of schools and universities to provide training for the jobs marketplace, or should academia help in the work of society's ongoing adaptation and self-recognition? This article uses Stafford Beer's Viable System Model to argue that academia's role goes beyond servicing the economy, and that it must be organized in such a way that it can actually perform the roles of adaptation and re-thinking of identity of society. In order to perform these goals well, certain evaluative and organizational conditions must be met. The role of academia in society is construed as analogous to the role of positive emotions in human beings: they both serve to enhance the repertoire of possible actions of a system, and to integrate these possibilities in a coherent whole. Just as positive emotions need conditions of contextual safety, so does academia: therefore, it is necessary to revise certain evaluative practices that hinder academia's creative roles.
Grada Kilomba gelingt eine Gradwanderung aus persönlichen Erfahrungen als schwarze Wissenschaftlerin in Deutschland und den rassistischen Implikationen von weißer, eurozentristischer Wissensproduktion, die zunächst als Tatsache festgestellt wird. Da Wissen jedoch immer eine bestimmte politische Implementation aufweist, auch wenn es noch so sehr nach objektivierenden Kriterien produziert zu sein scheint, lässt sich die in ihm aufzeigbare Perspektivität nach Kilombas Ansicht auch anders besetzen. Bereits an gewählten Forschungsfeldern bzw. ihren Rahmenbedingungen, Begriffen oder auch Ausdrucksweisen oder vom unberücksichtigt Bleiben nicht-weißer WissenschaftlerInnen bzw. ihrer Publikationen, zeigen sich ausgrenzende Praktiken. Damit fängt der Rassismus im Feld der Wissenschaft weder an, noch hört er dort auf, wie Kilomba fortführt.
BASE
In: Conservation ecology: a peer-reviewed journal ; a publication of the Ecological Society of America, Band 6, Heft 1
ISSN: 1195-5449
In: Administrative science quarterly: ASQ, Band 50, Heft 2, S. 317-320
ISSN: 1930-3815