Attitude and attitude change
In: Wiley Foundations of social psychology series
In: Wiley series in social psychology
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In: Wiley Foundations of social psychology series
In: Wiley series in social psychology
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 36, Heft 3, S. 347-354
ISSN: 0033-362X
Although the survey interview is sometimes thought of as a separate world devoid of the demands of the "real world," one can develop questions which simulate real life situations & their attendant pressures. These questions can elicit the same inconsistencies evident in the comparison of measured actions. In a 1969 cross-section sample of 640 white Detroit residents, 13%, 41% & 52% agreed, respectively, to job discrimination (1) in principle, (2) if necessary for the harmony of the firm, & (3) if the majority of white workers favor it. These inconsistencies apparently resulted from R's trying to reconcile 2 or more positively held values which had been set in conflict by the survey questions, & which are also probably in conflict in everyday situations. AA.
In: Public opinion quarterly: journal of the American Association for Public Opinion Research, Band 40, Heft 3, S. 349-359
ISSN: 0033-362X
The analysis of attitude structure has frequently sought proof of structure by searching for high nonrandom statistical association between questionnaire items. This strategy will frequently mislead because: (1) highly consensual attitudes are excluded from analysis as "uninteresting," & (2) if such items are employed, most measures of statistical association give misleading indications of item consistency. The 1st argument is considered in terms of what constitutes "interesting" political analysis. The 2nd argument is demonstrated with both hypothetical data & 1968 survey data from the U of Michigan's Survey Research Center on race related questions among blacks & whites. Low correlations frequently mask extensive structure. Overall, current methods for determining attitude structure are unlikely to show this structure when it does exist. 5 Tables, 2 Figures. AA.
In: The Journal of social psychology, Band 88, Heft 2, S. 241-246
ISSN: 1940-1183
In: The Journal of social psychology, Band 65, Heft 1, S. 141-147
ISSN: 1940-1183
In: Journal of consumer research: JCR ; an interdisciplinary journal, Band 4, Heft 4, S. 271
ISSN: 1537-5277
In: Sociology: the journal of the British Sociological Association, Band 6, Heft 1, S. 133-133
ISSN: 1469-8684
In: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science, Band 52, Heft 2, S. 231-232
ISSN: 1573-0964
In: Zeitschrift für Umweltpolitik & Umweltrecht, Band 4, Heft 2, S. 241-270
"Umwelteinstellungen werden als Zusammenhang aus Überzeugungen und Affekten einem Objekt gegenüber konzeptualisiert. Es ist schwer, die Umwelt als Objekt zu definieren - ein Umstand, der sich auf die Untersuchung allgemeiner Umwelteinstellungen auswirkt. Einstellungen basieren auf Werten, sie haben eine horizontale und eine vertikale Struktur und tendieren vom allgemeinen zum spezifischen. Die übergreifende affektive Äußerung steht als Zusammenfassung dieser Struktur. Mit Hilfe der Forschungsergebnisse aus den USA scheint es möglich zu sein, globale Umwelteinstellungen zu messen, da fünf generelle Umwelteinstellungsskalen vernünftige Realibilität und ein Maß an Vailidität auweisen. Sorge um die Umwelt scheint eine spezifische Überzeugung zu sein, die kaum in der kognitiven Struktur eingebettet ist, und daher als Meinung denn als Einstellung aufgefaßt werden sollte. Obwohl sich Änderungen dieser Meinung dokumentieren lassen, ist daraus nicht zu schließen, daß tatsächlich ein Einstellungs- oder Wertwandel stattgefunden hat, obgleich diese Einstellungen im Laufe des letzten Jahrzehnts sicherlich differenzierter geworden sind. In den USA zeichnet sich eine Tendenz zur Übereinstimmung positiver Umwelteinstellungen mit verwandten Überzeugungen und Verhaltensweisen ab. Es wird der Schluß gezogen, daß die Erforschung von Umwelteinstellungen weitgehend atheoretisch und unkumulativ gewesen ist. Obwohl es möglich ist, solche Einstellungen zu messen, wissen wir doch wenig über die ihnen zugrundeliegenden Überzeugungen, Affekte oder die Verknüpfung dieser Komponenten." (Autorenreferat)
In: Journal of consumer research: JCR ; an interdisciplinary journal, Band 4, Heft 4, S. 276
ISSN: 1537-5277
In: Yale studies in attitude and communication 3
In: Survival: global politics and strategy, Band 12, Heft 12, S. 410
ISSN: 0039-6338