Ḫāṭirāt-i sargurd-i hawāʾī Parwīz Iktišāfī: az masʾūlīn-i šāḫa-i hawāʾī-i sāzmān-i afsarī-i Ḥizb-i Tūda-i Īrān ; (1323 - 1333 wa 22 sāl-i muhāǧarat dar Šūrawī)
In: Maǧmūʿa-i tārīḫ-i šifāhī-i čap-i Īrān 2
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In: Maǧmūʿa-i tārīḫ-i šifāhī-i čap-i Īrān 2
In: Tārīḫ-i imrūz 22
In: Intišārāt-i Muʾassasa-i Muṭālaʿāt wa Taḥqīqāt-i Iǧtimāʿī 22
In: انتشارات مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات اجتماعی 22
In: Daftar-i Muṭālaʿāt wa Taḥqīqāt-i Zanān 22
In: Beihefte zum Tübinger Atlas des Vorderen Orients
In: Reihe B, Geisteswissenschaften 22
In: Intišārāt-i Ǧihād-i Dānišgāhī Mašhad 240
In: ʿUlūm-i insānī 22
In: Markaz-i Asnād-i Inqilāb-i Islāmī 467
In: Ǧāmiʿašināsī-i siyāsī 22
In: Markaz-i Pažūhiš wa Asnād-i Riyāsat-i Ǧumhūrī 22
In: Ḫāna-i kitāb 364
In: Intišārāt-i Dānišgāh-i Tihrān 1161
In: Ganǧīna-i niwištahā-i ḥuqūqī wa idārī 22
In: Iranian studies series
?One Word ? Yak Kaleme? is one of the first treatises in the Middle East to demonstrate that Islam is compatible with modern western forms of government, and specifically that sharia principles can be incorporated in a codified law comparable to that found in Europe. Unlike many fellow Oriental travellers, the author observed that European dominance is not derived from a few technological advances, but primarily from the organization of society. In ?One Word?, the author argues that the principles underlying constitutional government can be found in Islamic sources. ?One Word? is a significant text during the Iranian Constitutional Revolution of 1906, but its message is relevant today
In: Mīrāṯ-i Maktūb 237
In: Zabān wa adabiyāt-i Fārsī 56
In: مىراث مکتوب ؛ 56
In: زبان و ادبىات فارسى ؛ 237.
In: Persian E-Books Miras Maktoob, ISBN: 9789004365452
In: Persian E-Books Miras Maktoob
The author of this epic poem, Ḥakīm Zajjājī (alive in 676/1277), was a glassmaker who also had a talent for poetry. At some point, for reasons that remain unexplained, his life took a turn for the worse. He lost all his friends, and his wife became estranged from him. It is in this period of emotional distress that he decided to break with his previous life and move to the Charandāb district of Tabriz. This district was home to the famous house of Juwaynī, whose members held high administrative offices under the Saljūqs, the Khwārazmshāhs and Īl Khānids. Zajjājī hoped to attract the attention of this family with his masnavi, in order for them to get him out of his miserable situation. For twenty years he worked on this versified history of Islam from its earliest times until his own day. Edition of part one, part two having been published seven years earlier by the same scholar
In: Mubahit-i farhangi, 12
Suhanrani dar dawazdahumin iglas-i saran-i gunbas-i adam-ta'ahhud. (Dt.: Rede auf Blockfreiengipfel 28.08.1997). - S. 7-10. Suhanrani dar marasim-i gusayis-i hastumin iglas-i saran-i Sazman-i Kunfirans-i Islami. (Dt.: Rede auf der Eröffnungssitzung des 8. Gipfeltreffens der Konferenz Islamischer Staaten 09.12.1997). - S. 11-22. Guftugu ba sabaka-i tiliwiziyuni si.an.an. (Dt.: Interview bei CNN 08.01.1998). - S. 23-42. (...) Suhanrani dar panjumin iglas-i saran-i kaswarha-i 'udw-i "AKU". (Dt.: Rede auf 5. Gipfeltreffen der ECO 12.05.1998). - S. 51-56. Suhanrani dar panjah wa siwumin magmu'-i ummumi-i Sazman-i Millal-i Muttahid. (Dt.: Rede auf der 53. Vollversammlung der UN 21.09.1998). - S. 57-66. Musahaba ba habar-nigaran wa dabiran-i sirwisha-i ittila'ati dar Niyu Yurk. (Dt.:Interview mit Journalisten der CBS in New York 21.09.1998). - S. 67-76. (...) Suhanrani dar husur-i nimayandigan-i Maglis-i Italiya. (Dt.: Rede vor Abgeordneten des italienischen Parlaments 09.03.1999). - S. 87-94. (...) Musahaba ba tiliwisiyun-i al-Gazira. (Dt.: Interview imFernsehsender Al-Dschazira 21.05.1999). - S. 117-140. (...) Suhanrani dar markaz-i Yunisku. (Dt.: Rede am Sitz der UNESCO 19.12.1999). - S. 157-166. (...) Suhanrani dar Danisgah-i Pakin. (Dt.: Rede an der Universität von Peking 24.06.2000). - S. 187-194. Suhanrani dar Nisast-i Ittihadiya-i Sanayi'-i Alman. (Dt.: Rede beim Bundesverband der Industrie in Deutschland 12.07.2000). - S. 195-198. Suhanrani dar diyafat-i sam-i ra'is-i Gumhuri-i Alman. (Dt.: Rede beim Bankett mit dem deutschen Bundespräsidenten 12.07.2000). - S.199-202. (...) Suhanrani dar gami'-i muttafikran wa farhihtigan-i alman - Wayimar. (Dt.: Rede vor deutschen Intellektuellen und Künstlern in Weimar 13.07.2000). - S. 205-210. Suhanrani dar marasim-i purda-bardari az mugassama-i yadbud-i Guta wa Hafiz. (Dt.: Rede bei der Enthüllung des Denkmals für Goethe und Hafez 13.07.2000). - S. 211-212. (...) Suhanrani dar iglas-i hizara-i saran-i Millal-i Muttahid. (Dt.: Rede bei der Jahrtausendwendefeier der UN 8.9.2000). - S. 221-224. Guftugu ba habar-nigabaran dar Niyu Yurk. (Dt.: Pressekonferenz New York 08.09.2000). - S. 225-240. Suhanrani dar parlaman-i Zabun. (Dt.: Rede vor dem japanischen Parlament 02.11.2000). - S. 241-246. (...) Suhanrani dar nuhumin iglas-i saran-i Sazman-i Kunfirans-i Islami - Qatar. (Dt.: Rede auf dem 9. Gipfeltreffen der Konferenz islamischer Staaten - Qatar 14.11.2000). S. 253-260
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