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In: Humboldt-Kosmos, 2010,96
World Affairs Online
World Affairs Online
The European Commission did not publish a cost-benefit analysis for its 2020 climate package. This paper fills that gap, comparing the marginal costs and benefits of greenhouse gas emission reduction. The uncertainty about the marginal costs of climate change is large and skewed, and estimates partly reflect ethical choices (e.g., the discount rate). The 2010 carbon price in the ETS can readily be justified by a cost-benefit analysis. Emission reduction is not expensive provided that policy is well-designed, a condition not met by planned EU policy. It is probably twice as expensive as needed, costing one in ten years of economic growth. The EU targets for 2020 are unlikely to meet the benefit-cost test. For a standard discount rate, the benefit-cost ratio is rather poor (1/30). Only a very low discount rate would justify the 20% emission reduction target for 2020.
BASE
Die erste Hälfte des 20. Jahrhunderts (1914-1945) brachte im Zuge der autoritären und totalitären Systeme eine Reihe von Führerkulten in Mittel-, Ost- und Südosteuropa hervor. Mit der Personalisierung politischer Macht war die Prämisse verbunden, dass diese nicht in abstrakten Institutionen verfasst sein, sondern erst im Bild des Führers einen für die Wahrnehmung des Volkes greifbaren Ausdruck und für die Herrschaft durchgreifenden Effekt finden kann, so dass die Allgegenwart und Allmacht des Führers nur durch umfassenden Einsatz der Massenmedien des 20. Jahrhunderts gewährleistet werden konnte. Die politischen Kulte des 20. Jahrhunderts waren bislang erstaunlich selten Gegenstand ausführlicher und komparatistischer historischer Forschung. Die Beiträge des Bandes stellen daher Führerkulte des 20. Jahrhunderts, die in autoritären und totalitären Regimen entstanden sind, in vergleichender Perspektive dar.
In: Journal of School Leadership v.RLE004
The Journal of School Leadership is broadening the conversation about schools and leadership and is currently accepting manuscripts. We welcome manuscripts based on cutting-edge research from a wide variety of theoretical perspectives and methodological orientations. The editorial team is particularly interested in working with international authors, authors from traditionally marginalized populations, and in work that is relevant to practitioners around the world. Growing numbers of educators and professors look to the six bimonthly issues to: deal with problems directly related to contemporary school leadership practice teach courses on school leadership and policy use as a quality reference in writing articles about school leadership and improvement
In: Loccumer Protokolle [20]09,70
World Affairs Online
In: Veröffentlichungen des Instituts für Soziale Bewegungen
In: Schriftenreihe A, Darstellungen 43
In: Kritische Studien zur Geschichtswissenschaft, Bd. 182
In: Beiträge zur historischen Verkehrsforschung Bd. 11
In: Beiträge zur Historischen Verkehrsforschung des Deutschen Museums 11
Die Straße ist zentral für die Entwicklung des modernen Verkehrswesens. Die Beiträge schildern unter anderem die Erschließung des Raums durch den Straßenbau in Konkurrenz zur und in Kooperation mit der Eisenbahn, die neuen Möglichkeiten des Reisens, Finanzierungsmodelle wie die Maut sowie das Wachstum und die Arbeitsweise der Straßenbau- und Logistikunternehmen.