Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
15 Ergebnisse
Sortierung:
In: Routledge Library Editions: Industrial Economics v.8
Cover Page -- Half Title Page -- Title Page -- Copyright Page -- Original Title Page -- Original Copyright Page -- Contents -- Editors' Introduction -- Professor Basil S. Yamey: a Tribute -- Part One Workings of Commodity Futures Markets -- 1. Price Determination and Storage in Commodity Markets: Soybeans and Wool -- 2. Testing the Efficiency of the Tin Futures Market on the London Metal Exchange -- Part Two Competition in Service Industries -- 3. Rising Concentration: The UK Grocery Trade 1970-1980 -- 4. The Structure and Behaviour of the British Building Society Movement -- Part Three Auction Markets -- 5. Competitive Bidding and The Price Mechanism -- Part Four Firm Behaviour -- 6. Econometric Aspects of Firm Growth Behaviour -- 7. Monopoly, Entry and Predatory Pricing: the Hoffman-LaRoche Case -- Part Five Law and Economics -- 8. Monopolistic Competition and Second Best: Some NewConceptual Schemes -- Part Six International Trade -- 9. The Impact on Exporters of Import Restrictions -- Part Seven History of Thought -- 10. The Place of Industry and Trade in the Analysis of Alfred Marshall -- Bibliography of B.S. Yamey -- Index
In: Research Policy, Band 45, Heft 5, S. 1031-1045
In: Research Policy, Band 36, Heft 4, S. 548-565
In: Long Range Planning, 34(6): 741-755. DOI: 10.1016/S0024-6301(01)00088-7
SSRN
In: Journal of common market studies: JCMS, Band 26, Heft 2, S. 173-192
ISSN: 1468-5965
In: Journal of common market studies: JCMS, Band 26, Heft 2, S. 173-192
ISSN: 0021-9886
World Affairs Online
In: Research Policy, Band 38, Heft 10, S. 1545-1558
In: Research Policy, Band 36, Heft 4, S. 515-528
In: De Gruyter Studies in Organization, 13
World Affairs Online
In: Research Policy, Band 48, Heft 5, S. 1113-1127
In: Routledge Studies in International Business and the World Economy; Globalization of Services
In: European journal of communication, Band 14, Heft 1, S. 5-35
ISSN: 1460-3705
Individual intellectual property right holders in music cannot easily enforce their statutory claims to exclusive usage and remuneration. Since the middle of the 19th century, composers and publishers have responded by creating collective bodies, so-called collecting societies which monitor musical activity in a given territory, and collect and distribute fees accordingly. These societies, first established in Western Europe, operate on two principles: the principle of reciprocity, linking monopolistic national societies and the principle of solidarity, making a collecting service available to all right holders at roughly the same rate. The rise of the global media corporation combined with new digital production and distribution technologies has seriously undermined these principles. The article reports recent trends drawing on over 30 interviews with executives of the five largest multinational music firms and the major copyright institutions in Germany, Japan, Sweden and the UK, including the European Commission, the World Intellectual Property Organization and national and international trade bodies. We conclude that the present structure of music copyright is likely to collapse, skewing the distribution of revenues in favour of big corporate players and global musical products if there is no institutional intervention. Policy implications are discussed.
In: European journal of communication, Band 14, Heft 1, S. 5-35
ISSN: 0267-3231
Es ist oft nicht leicht für den einzelnen Inhaber musikalischer Urheberrechte, den gesetzlichen Anspruch auf exklusive Nutzung und Vergütung durchzusetzen. Seit Mitte des 19. Jahrhunderts haben Komponisten und Verleger auf dieses Problem mit der Bildung kollektiver Selbstorganisationen, sogenannter Verwertungsgesellschaften, reagiert. Diese überwachen die musikalischen Tätigkeiten in einem bestimmten Territorium und kümmernn sich geichermaßen um die Eintreibung und Verteilung der eingenommenen Lizenzgebühren. Diese Gesellschaften, die zunächst in Westeuropa entstanden, funktionieren nach zwei Prinzipien: 1. dem Prinzip der Gegenseitigkeit, indem die nationalen Monopolgesellschaften miteinander vernetzt werden und 2. dem Prinzip der Solidarität, das allen Rechteinhabern den Zugang zu dieser kollektiven Dienstleistung zu etwa gleichen Bedingungen ermöglicht. Durch das Entstehen globaler Medienkonzerne, verbunden mit neuen digitalen Produktions- und Distributionstechnologien, sind diese Prinzipien ernsthaft gefährdet. Die aktuellen Entwicklungstrends werden anhand von mehr als 30 Interviews mit leitenden Mitarbeitern der fünf größten multinationalen Musikkonzerne, der Urheberrechtsorganisationen Deutschlands, Japans, Schwedens und Großbritanniens, der EU-Kommission, der Weltorganisation für geistiges Eigentum sowie nationaler und internationaler Handelsorganisationen nachgezeichnet. Der Beitrag kommt zu dem Schluß, daß die gegenwärtige Struktur in bezug auf musikalische Urheberrechte vor dem Zusammenbruch steht. Die Verteilung wird sich zugunsten großer Unternehmen und globaler musikalischer Produktionen verschieben, wenn nicht auf der institutionellen Ebene interveniert wird. Die politischen Implikationen dieser Entwicklung werden diskutiert. (UNübers.)