Zukunft gestalten statt ängstlich verharren
In: Schriftenreihe des Forum Helveticum 13
10 Ergebnisse
Sortierung:
In: Schriftenreihe des Forum Helveticum 13
In: Schriftenreihe des Forum Helveticum 10
In: History of European ideas, Band 8, Heft 1987
ISSN: 0191-6599
In the light of the problems shown by the member universities of the CRE, and in view of the major cultural, social and economic changes throughout Europe, a historical study on the social identity of the European University was launched in 1982. Discusses this joint university research project, which involves historians, sociologists and political philosophers. (JLN)
In: Werkstattberichte Band 57
In: History of European ideas, Band 8, Heft 2, S. 127-138
ISSN: 0191-6599
In: History of European ideas, Band 8, Heft 2, S. 127-138
ISSN: 0191-6599
Over the past decades, European Us have undergone a continuing institutional transformation, central to which is increasing external pressure for accountability. The Standing Conference of Rectors, Presidents, & Vice-Chancellors of the European Us, which represents 360 Us & equivalent institutions from 23 European countries, has undertaken a research project inspired by this process: the History of the European U in Society project. The project faced several methodological problems that required a long planning process, involving (1) a feasibility study; (2) finding allies; (3) testing a procedure; & (4) preparation of a manuscript, now under way. Resources for the project include collaborators & funding. The current state of the project is assessed. W. H. Stoddard
In: Sozialwissenschaften 2001-2008
Long description: Der Bologna-Prozess hat mit seinen umfassenden Reformen die Hochschullandschaft in Europa grundlegend verändert. Er führte unter anderem zur Öffnung für internationale Kooperationen und zu einem neuen Verständnis der Universität als Vorbereitung für den Beruf. Ulrich Teichler hat auf diesen Gebieten grundlegende Forschungsarbeit geleistet. In dieser Festschrift knüpfen renommierte Hochschulforscherinnen und -forscher an seine Arbeit an und analysieren aktuelle Entwicklungen.