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Apple Pie Thinking for the Wired Age?
In: Human relations: towards the integration of the social sciences, Band 52, Heft 4, S. 521-537
ISSN: 1573-9716, 1741-282X
Cyber Business: Mindsets for a Wired Age
In: Journal of contingencies and crisis management, Band 6, Heft 2, S. 110-112
ISSN: 0966-0879
Beyond Networks and Hierarchies: Latent Organizations in the U.K. Television Industry
In: Organization science, Band 11, Heft 3, S. 299-305
ISSN: 1526-5455
Since the mid 1980s, organization theorists have highlighted the emergence of the networked model of organization as a response to global competition and pressures for increased market flexibility. Cultural industries have not been immune from this development. In this paper, we examine the shift from hierarchy to network in the U.K. television industry. We argue that an important result of this disaggregation is the emergence of latent organization, groupings of individuals and teams of individuals that persist through time and are periodically drawn together for recurrent projects by network brokers who either buy in programmes for publisher-broadcasters or who draw together those artists and technicians who actually produce them. In conclusion, we note how latent organizations may become increasingly important for effective cultural industry production, and in particular how they may provide stable points of reference and recurring work projects for those many individuals now working outside of large, vertically integrated producer-broadcasters.
Diversity or divide? In search of flexible specialization in the UK television industry
In: Industrielle Beziehungen: Zeitschrift für Arbeit, Organisation und Management, Band 4, Heft 1, S. 38-57
ISSN: 1862-0035
"In ihrem Beitrag über die britische Fernsehindustrie untersuchen die Autoren ausgehend von der These einer zunehmenden flexiblen Spezialisierung, die Organisation der Produktion und Distribution von Programminhalten. Angesichts neuer technologischer Möglichkeiten und ökonomischer Notwendigkeiten sowie unter Betonung des in Großbritannien wichtigen Einflusses der Reregulation dieser Industrie, finden die Autoren tatsächlich einen Trend zur Produktionsorganisation in flexibel spezialisierten Unternehmensnetzwerken, gleichzeitig aber auch die Weiterexistenz von Inhouse-Produktionen und eine Zunahme von Unternehmungsübernahmen in diesem Bereich. Der zunehmenden Diversität in der Produktionsorganisation stellen die Autoren die Konzentration im Bereich der Programmdistribution durch Fernsehsender gegenüber und geben eine Einschätzung der sich vor diesem Hintergrund verändernden Beziehungen zwischen Produktion und Distribution." (Autorenreferat, IAB-Doku)