Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
39 Ergebnisse
Sortierung:
In: Working paper series 340
Globally, food systems have become heavily industrialized and are currently threatening both environmental sustainability and human health. Feeding a growing world while remaining within safe social-ecological planetary boundaries, as dictated by the UN Social Development Goals and the Paris Climate Agreement, is feasible but requires a paradigmatic shift in agricultural value chains and their financing: a "Great Food Transformation." Tracing today's agri-food main global developmental and financial trends, this paper proposes a set of financially-oriented public policies to accelerate this transition with a focus on advanced and large emerging market economies. Suggested measures include public lending, insurance and guarantee schemes to aid the transition; financial training schemes; changes to prudential regulation to account for financial risks of non-sustainable farming; alongside a bolder approach to ESG investment of public funds and steps to expand green and sustainable bond markets. ; Weltweit sind die Nahrungsmittelerzeugungssysteme stark industrialisiert und bedrohen derzeit sowohl die ökologische Nachhaltigkeit als auch die menschliche Gesundheit. Es ist machbar, eine wachsende Welt sozial und ökologisch sicher zu ernähren, wie es die sozialen Entwicklungsziele der Vereinten Nationen und das Pariser Klimaabkommen vorschreiben. Dies erfordert jedoch einen paradigmatischen Wandel in den Wertschöpfungsketten der Landwirtschaft und ihrer Finanzierung: eine "große Transformation der Nahrungsmittelerzeugung". In diesem Papier werden die wichtigsten globalen Entwicklungs- und Finanztrends der Nahrungsmittelindustrie nachgezeichnet und eine Reihe finanzpolitischer Maßnahmen vorgeschlagen, um diesen Übergang zu beschleunigen. Vorgeschlagene Maßnahmen umfassen öffentliche Darlehens-, Versicherungs- und Bürgschaftssysteme zur Unterstützung des Übergangs, finanzielle Ausbildungsprogramme und Änderungen der Aufsichtsvorschriften zur Berücksichtigung der finanziellen Risiken einer nicht nachhaltigen Landwirtschaft. Daneben wird ein mutiger Ansatz für die ESG-Investition öffentlicher Mittel und Maßnahmen zum Ausbau grüner und nachhaltiger Anleihemärkte gefordert.
BASE
In: IMF Working Paper, S. 1-40
SSRN
In: IMF Working Paper No. 2021/034
SSRN
In: IMF Working Papers, S. 1-44
SSRN
In: IMF Working Papers, S. 1-32
SSRN
In: Journal of policy modeling: JPMOD ; a social science forum of world issues, Band 24, Heft 3, S. 257-281
ISSN: 0161-8938
In: Journal of policy modeling: JPMOD ; a social science forum of world issues, Band 24, Heft 3, S. 257-282
ISSN: 0161-8938
In: Journal of economic dynamics & control, Band 25, Heft 6-7, S. 891-910
ISSN: 0165-1889
In: IMF Working Papers v.Working Paper No. 14/93
Fiscal multipliers are important tools for macroeconomic projections and policy design. In many countries, little is known about the size of multipliers, as data availability limits the scope for empirical research. For these countries, we propose a simple method?dubbed the ?bucket approach??to come up with reasonable multiplier estimates. The approach bunches countries into groups (or ?buckets?) with similar multiplier values, based on their characteristics. It also takes into account the effect of some temporary factors, such as the state of the business cycle