Based on an extensive interview study with lesbian, transgender and queer BDSM practitioners, this book sheds new light on sexuality and current theoretical debates in gender and queer studies. It critically discusses practices of establishing consent, pushing boundaries, playing with gender and creating new kinds of intimacies and embodiments
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This is the first book-length empirical study of lesbian, transgender and queer BDSM practices, identities, relationships and communities. Based on interviews and participant observation, "Queer BDSM Intimacies" explores various women's and queer BDSM spaces and networks in the USA and Western Europe over a period of five years. While research on alternative forms of sexuality, genders and relationships has been booming recently, the particular experiences and perspectives of this group have yet to receive sufficient attention. Robin Oke Bauer shows that queer BDSM practitioners have created unique social spaces through critical consent-making processes. These spaces are suited to explore not only their own identities beyond common binary categorizations of man/woman and homo/heterosexual, but to create new forms of living, gender, sexuality, intimacy and collectivity. The transgressive nature of BDSM allows them to push their own and social boundaries, engaging with social difference and power dynamics, appropriating them for their own pleasures.
Résumé Dans cet article, je veux analyser le potentiel des pratiques bdsm à 'queeriser' les genres (l'appropriation, la renégociation et l'imagination des masculinités sans 'hommes') et poser la question de savoir si ce potentiel qui est développé par certaines subcultures est transférable dans la réalité de la vie quotidienne. En m'appuyant principalement sur une analyse empirique des 'communautés gouines bdsm ' aux États-Unis et en Europe occidentale, je vais m'attarder plus particulièrement sur la question de savoir pourquoi et comment cette scène particulière fonctionne comme un espace social perçu comme un terrain de jeu pour explorer les genres en général et expérimenter des masculinités au-delà des corps masculins en particulier. 1
We conceptualize knowledge productions, technologies of power, and practices that produce an exclusively dyadic structure of couple relationships as elemental and »natural« form of living together, as mono-normativity. Non-monogamous constellations are pathologized and interpreted as effect or cause of a lack or personality deficiency within this framework. Based on qualitative empirical studies we trace the question of desire in the context of polyamory. In this empirical perspective, desire presents itself as affective intensity that produces plentitude and abundance rather than lack. Following the theoretical line of Spinoza and Deleuze/Guattari, we explore desire as a productive, dynamic power that stimulates processes of transformation. We discuss if and to what extent ways of life of «ethical polyamory" can be read as «lines of flight" and «imperceptible" micropolitics that escape the mono-normative matrix and therefore intervene in existing logics of domination. ; Mit Mono-Normativität bezeichnen wir die Wissensproduktionen, Machttechnologien und Praktiken, die eine exklusiv dyadische Struktur von Paarbeziehungen als elementare und »natürliche« Form des Zusammenlebens produzieren. Nicht-monogame Konstellationen werden demgegenüber pathologisiert und als Effekt oder Verursachung eines Mangels oder Persönlichkeitsdefizits interpretiert. Auf der Basis qualitativer empirischer Studien gehen wir der Frage des Begehrens im Zusammenhang mit polyamourösen Lebensformen nach. In unserer Empirie zeigt sich Begehren weniger als Mangel, sondern als affektive Intensität, die Fülle produziert. In der theoretischen Linie von Spinoza und Deleuze/Guattari untersuchen wir Begehren als produktive, dynamische Kraft, die Veränderungsprozesse antreibt. Wir erörtern, ob und inwieweit Lebensformen einer »ethischen Polyamorie« als "Fluchtlinien" und "unwahrnehmbare" Mikropolitiken gelesen werden können, die der mono-normativen Matrix entkommen und somit in bestehende Herrschaftslogiken intervenieren.
The Power of BDSM is an evidence-based, provocative inquiry into the ethics, culture, and intersectional identities that is revealed through the BDSM practices across geographic locations for academics, scholars, and students interested in sexualities, identities, communities, inequalities, and related topics
The Power of BDSM is an evidence-based, provocative inquiry into the ethics, culture, and intersectional identities that is revealed through the BDSM practices across geographic locations for academics, scholars, and students interested in sexualities, identities, communities, inequalities, and related topics.
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Diese Studie befasst sich an der Schnittstelle zwischen Wissenschaft und rassismuskritischer Bewegung aus einer kritischen ›weißen‹ Perspektive mit der Frage, wie es dazu kommt, dass Menschen anfangen, sich rassismuskritisch zu engagieren und wie diese Politisierungsprozesse methodisch-methodologisch angemessen erfasst werden können. Dafür wurde auf der Grundlage neomaterialistischer, rassismuskritischer, postkolonialer, und queer-feministischer Theorien eine eigene Methodologie entwickelt. Sie wurde sowohl auf das Erhebungsinstrument des narrationsgenerierenden Expert_inneninterview als au...