Science Fiction Films of the Eighties: Fin de Siècle Before Its Time
In: The journal of popular culture: the official publication of the Popular Culture Association, Band 32, Heft 1, S. 1-13
ISSN: 1540-5931
29 Ergebnisse
Sortierung:
In: The journal of popular culture: the official publication of the Popular Culture Association, Band 32, Heft 1, S. 1-13
ISSN: 1540-5931
Rates of amyotrophic lateral sclerosis (ALS) have been reported to be higher among US military veterans, who currently number more than 21 million, but the causal factor(s) has not been identified. We conducted a review to examine the weight of evidence for associations between military service, deployments, and exposures and ALS etiology and survival. Thirty articles or abstracts published through 2013 were reviewed. Although the current evidence suggests a positive association with ALS etiology, it is too limited to draw firm conclusions regarding associations between military service and ALS etiology or survival. Some evidence suggests that deployment to the 1990–1991 Persian Gulf War may be associated with ALS etiology, but there is currently no strong evidence that any particular military exposure is associated with ALS etiology. Future studies should address the limitations of previous ones, such as reliance on mortality as a surrogate for incidence, a dearth of survival analyses, lack of clinical data, low statistical power, and limited exposure assessment. The Genes and Environmental Exposures in Veterans with Amyotrophic Lateral Sclerosis (GENEVA) Study is one such study, but additional research is needed to determine whether military-related factors are associated with ALS and to assess potential prevention strategies.
BASE
In: Retraite et société, Band 76, Heft 1, S. 117-124
In: Bulletin of the World Health Organization: the international journal of public health = Bulletin de l'Organisation Mondiale de la Santé, Band 96, Heft 1, S. 2-2A
ISSN: 1564-0604
In: Bulletin of the World Health Organization: the international journal of public health = Bulletin de l'Organisation Mondiale de la Santé, Band 91, Heft 9, S. 707-709
ISSN: 1564-0604
In: Bulletin of the World Health Organization: the international journal of public health, Band 92, Heft 1
ISSN: 0042-9686, 0366-4996, 0510-8659
In: Bulletin of the World Health Organization: the international journal of public health = Bulletin de l'Organisation Mondiale de la Santé, Band 92, Heft 1, S. 29-41
ISSN: 1564-0604
In: Bulletin of the World Health Organization: the international journal of public health = Bulletin de l'Organisation Mondiale de la Santé, Band 91, Heft 9, S. 630-639
ISSN: 1564-0604
In: The international journal of social psychiatry, Band 5, Heft 4, S. 295-298
ISSN: 1741-2854
In: Internationale Revue für soziale Sicherheit, Band 65, Heft 4, S. 59-79
ISSN: 1752-1726
AuszugIn diesem Artikel beurteilen wir die Wirksamkeit von Rentenbereitstellung und Krankenversicherung für die Krankheitsprävention bei älteren Menschen in Entwicklungsländern. Wir behaupten, dass in den Sozialschutzagenden bis vor kurzem der Prävention von Gesundheitsrisiken zu wenig Aufmerksamkeit gewidmet und stattdessen das Schwergewicht auf die Verringerung der Einkommensarmut durch Geldtransfers gelegt worden ist. Im vorliegenden Beitrag wird gezeigt, dass wenige zuverlässige Beweise vorliegen, aus denen sich ableiten ließe, dass die Bereitstellung von Rentenleistungen für ältere Menschen deren Gesundheitszustand verbessert, und dass dieses Ergebnis daher von den Entscheidungsträgern nicht als gesichert vorausgesetzt werden sollte. Wir befassen uns anschließend damit, wie die Einbeziehung älterer Menschen in Krankenversicherungssysteme deren Gesundheit beeinflusst und gehen konkret auf die Ergebnisse bei Bluthochdruck ein. Unter Bezugnahme auf die erst seit kurzem verfügbaren Daten von der Weltgesundheitsorganisation für Ghana, Mexiko und Südafrika wird gezeigt, dass sich ältere Menschen, die über eine Krankenversicherung verfügen, Gesundheitsproblemen wie Bluthochdruck mit geringfügig grösserer Wahrscheinlichkeit bewusst sind, und dass sie diese höchstwahrscheinlich unter Kontrolle haben. Dessen ungeachtet wird die überwiegende Mehrheit älterer Menschen mit Bluthochdruck — ob versichert oder nicht versichert — nicht wirksam behandelt. Es zeigt sich, dass die hauptsächlichen Hindernisse zur Behandlung vorallem mit dem Bewusstsein und Leistungsangebot zu tun haben und weniger mit den Finanzen. Folglich hängt die Fähigkeit von Renten‐ oder Krankenversicherungen, zu besseren Gesundheitsergebnissen älterer Menschen in solchen Ländern wie auch in ländlichen Gebieten beizutragen, stark von der Gesundheitserziehung, von medizinischen Untersuchungen und einem geeigneten Leistungsangebot ab. Diese Interventionen sollten als ein integraler Bestandteil von Standard‐Sozialschutzstrategien betrachtet werden und nicht in Ergänzung zu diesen. In der Praxis werden jedoch Sozialschutz und Gesundheitsförderung weiterhin als fast vollständig separate Bereiche behandelt, und müssen daher als substanzielle institutionelle Hindernisse zur Entwicklung kombinierter Interventionen angesehen werden.
In: La revista internacional de seguridad social, Band 65, Heft 4, S. 59-78
ISSN: 1752-1734
Resumen Este artículo evalúa con qué eficiencia las pensiones y el seguro de enfermedad previenen los problemas de salud de las personas mayores en los países en desarrollo. Hasta hace poco los programas de protección social no prestaban la atención suficiente a la prevención de los riesgos de enfermedad y, en su lugar, se centraban en la reducción de la pobreza a través de transferencias monetarias. El artículo señala que existen pocas pruebas fiables de que el pago de pensiones a las personas mayores mejore su salud y que los responsables de políticas no deberían dar por sentados estos efectos. Más adelante aborda el efecto que ejerce la cobertura de los regímenes de seguro de enfermedad en la situación sanitaria de las personas mayores, con particular referencia a la hipertensión. A partir de datos de la Organización Mundial de la Salud recientemente disponibles sobre Ghana, México y Sudáfrica se desprende que las personas mayores con un seguro de enfermedad tienen probabilidades ligeramente superiores de estar al tanto de afecciones como la hipertensión y son más propensos a su tratamiento. No obstante, aseguradas o no, la gran mayoría de las personas mayores con hipertensión no se somete a un tratamiento eficaz. Las observaciones muestran que los principales obstáculos para el tratamiento tienen que ver con la conciencia que las personas puedan tener de su propio estado de salud junto con la accesibilidad al suministro de servicios y no tanto con cuestiones financieras. Por consiguiente, la capacidad de las pensiones o del seguro de enfermedad de mejorar la situación sanitaria de las personas mayores en dichos países, en particular en las zonas rurales, depende en gran parte de la educación sanitaria, de los exámenes médicos y de la prestación adecuada de servicios de salud. Estas medidas deben considerarse parte integrante —y no complementaria— de las estrategias corrientes de protección social. Sin embargo, en la práctica, la protección social y la promoción de la salud siguen tratándose como esferas casi totalmente separadas. Esto genera importantes barreras institucionales para el proyecto de medidas mixtas.
In: Revue internationale de sécurité sociale, Band 65, Heft 4, S. 59-79
ISSN: 1752-1718
RésuméDans cet article, nous évaluons dans quelle mesure le versement de pensions et l'assurance‐maladie permettent de prévenir les problèmes de santé au sein de la population âgée des pays en développement. Nous avançons que, jusqu'à une période récente, les grandes orientations définies en matière de protection sociale n'accordaient pas suffisamment de place à la prévention des risques pour la santé, donnant la priorité à la réduction de la pauvreté monétaire au moyen de transferts monétaires. Nous montrons que les responsables de l'action publique ne doivent pas partir du principe que l'octroi d'une pension de retraite se traduit systématiquement par une amélioration de l'état de santé des personnes âgées parce que peu de données valident ce postulat. Nous examinons ensuite les effets de l'extension des régimes d'assurance maladie aux personnes âgées sur leur santé, en nous intéressant plus particulièrement à l'hypertension. Nous indiquons, en nous appuyant sur de nouvelles données relatives au Ghana, au Mexique et à l'Afrique du Sud recueillies par l'Organisation mondiale de la santé, que les personnes âgées couvertes par une assurance‐maladie n'ont guère plus de chances que leurs homologues non assurées d'être conscientes de souffrir d'une affection comme l'hypertension et de bénéficier d'un traitement efficace. Néanmoins, qu'elle soit ou non couverte par une assurance‐maladie, la grande majorité de la population âgée atteinte d'hypertension ne bénéficie pas d'un traitement efficace. Ces difficultés d'accès aux soins sont davantage liées au fait que les personnes âgées n'ont pas conscience de leurs problèmes de santé et à des carences au niveau de l'offre de soins plutôt qu'à des obstacles financiers. Par conséquent, dans les pays en développement, notamment dans les zones rurales, les régimes de retraite ou d'assurance‐maladie ne peuvent induire une amélioration de l'état de santé des personnes âgées que s'ils s'accompagnent de programmes d'éducation pour la santé et de dépistage, et si l'offre de soins est adaptée. De surcroît, ces mesures doivent faire partie intégrante des stratégies de protection sociale classiques et non être conçues comme complémentaires de ces stratégies. Or, dans la pratique, la protection sociale et la promotion de la santé sont encore considérées comme des sphères presque entièrement distinctes l'une de l'autre, si bien que la mise au point de mesures globales se heurte à d'importantes barrières institutionnelles.
In: International Social Security Review, Band 65, Heft 4, S. 51-68
SSRN
In: Bulletin of the World Health Organization: the international journal of public health = Bulletin de l'Organisation Mondiale de la Santé, Band 101, Heft 5, S. 307-316C
ISSN: 1564-0604
In: Public policy & aging report, Band 33, Heft 3, S. 86-91
ISSN: 2053-4892