Suchergebnisse
Filter
Format
Medientyp
Sprache
Jahre
16 Ergebnisse
Sortierung:
World Affairs Online
Ein gordischer Knoten der Politikwissenschaft? Zur Vereinbarkeit von Föderalismus und Demokratie
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Band 50, Heft 1, S. 3-22
ISSN: 1862-2860
BEITRAGE ZUM DEUTSCHEN FÖDERALISMUS: Schwerpunkt. 60 Jahre Föderalismus in der Bundesrepublik Deutschland; Im Dickicht des Rechts. Die Verfassung des deutschen Föderalismus
In: Jahrbuch des Föderalismus: Föderalismus, Subsidiarität und Regionen in Europa, Band 10, S. 109-121
ISSN: 1616-6558
Ursachen von Mehrebenenpolitik
In: Politik in Mehrebenensystemen, S. 21-49
Varianten der Mehrebenenpolitik in der Europäischen Union
In: Politik in Mehrebenensystemen, S. 134-165
Dynamik der Mehrebenenpolitik II: Verfassungspolitik
In: Politik in Mehrebenensystemen, S. 198-204
Varianten der Mehrebenenpolitik im deutschen Bundesstaat
In: Politik in Mehrebenensystemen, S. 103-133
Dynamik der Mehrebenenpolitik I: Akteure und Interaktionsstrategien
In: Politik in Mehrebenensystemen, S. 166-197
Theorien von Governance in Mehrebenensystemen
In: Politik in Mehrebenensystemen, S. 50-80
Möglichkeiten und Grenzen einer demokratischen Mehrebenenpolitik
In: Politik in Mehrebenensystemen, S. 205-229
Ein gordischer Knoten der Politikwissenschaft? Zur Vereinbarkeit von Föderalismus und Demokratie
In: Politische Vierteljahresschrift: PVS : German political science quarterly, Band 50, Heft 1, S. 3-22
ISSN: 0032-3470
The Politics of Constitutional Change between Reform and Evolution
In: Publius: the journal of federalism, Band 39, Heft 2, S. 213-240
ISSN: 1747-7107
In this article, we investigate the dynamics of constitutional policy. Starting from the observation that federal systems are confronted with a two-sided dilemma of stability and flexibility, the question is how necessary constitutional change can be accomplished in spite of special rules of amendment and numerous veto players. We propose an analytical distinction of reform and evolution as two modes of constitutional change that can complement and in part substitute for each other. Comparative research shows that those two modes can effectively account for different patterns of constitutional change and that a two-track mode of constitutional change making use of a flexible interplay of both reform and evolution can best secure federal stability over the long run. Adapted from the source document.