Acht Thesen zum Arbeiten mit interaktiven Whiteboards im Geschichtsunterricht
In: Geschichte für heute: Zeitschrift für historisch-politische Bildung, Band 6, Heft 1, S. 36-45
ISSN: 1866-2099
5 Ergebnisse
Sortierung:
In: Geschichte für heute: Zeitschrift für historisch-politische Bildung, Band 6, Heft 1, S. 36-45
ISSN: 1866-2099
In: Journal of educational media, memory, and society: JEMMS ; the journal of the Georg Eckert Institute for International Textbook Research, Band 6, Heft 1, S. 107-123
ISSN: 2041-6946
Mobile devices enable pupils to decode edificial remains and symbols by spontaneously accessing additional information electronically. This article provides guidelines for mobile learning in history on the basis of mobility and enquiry- and design-based learning. The authors explore ways in which pupils may use their mobile devices to create innovative forms of collaboratively generated products like digital stories or geocaches. By drawing on social networks in order to promote discussion and publications, such products entail social participation and commitment. Mobile history learning also helps pupils to understand public debates about history, memory, and identity.
In: Geschichte für heute: Zeitschrift für historisch-politische Bildung : Zeitschrift des Verbandes der Geschichtslehrerinnen und -lehrer Deutschlands, Band 10, Heft 4, S. 124-137
ISSN: 2749-4853
In: Geschichte für heute: Zeitschrift für historisch-politische Bildung : Zeitschrift des Verbandes der Geschichtslehrerinnen und -lehrer Deutschlands, Band 11, Heft 1, S. 124-139
ISSN: 2749-4853