Critical and Creative Research Methodologies in Social Work, Lia Bryant (ed.)
In: The British journal of social work, Band 46, Heft 3, S. 813-815
ISSN: 1468-263X
7 Ergebnisse
Sortierung:
In: The British journal of social work, Band 46, Heft 3, S. 813-815
ISSN: 1468-263X
In: Minerals & Energy - Raw Materials Report, Band 12, Heft 2, S. 17-22
ISSN: 1651-2286
The Social Worker's Guide to Child and Adolescent Mental Health provides a comprehensive guide to working with children and young people who are experiencing mental health problems, and equips the reader with the knowledge and skills to provide the best service to these vulnerable young people. The first part of the book considers what role social work can play in child and adolescent mental health, and explores key ideas related to mental health and young people, including attachment issues, children's emotional development and common and complex mental health problems. The author then covers
In: The British journal of social work, Band 48, Heft 8, S. 2157-2175
ISSN: 1468-263X
In: Forum qualitative Sozialforschung: FQS = Forum: qualitative social research, Band 11, Heft 2
ISSN: 1438-5627
Diese Arbeit diskutiert die Anwendung der qualitativen Methode der "Verstehenden Typenbildung" auf einen bestimmten Kontext, die psychoanalytische Psychotherapie suizidaler Männer. Der Fokus der Arbeit liegt dabei auf einem spezifischen Abschnitt der Methode, die Validierung im Rahmen einer Wiederholung des Gruppendiskussionsanteils durch eine Gruppe externer Expert/innen. Die Daten von Psychotherapiefällen, zunächst analysiert durch die originäre Gruppe in Deutschland, wurden erneut durch eine Londoner Gruppe analysiert, die die Aufgabe eines blinden Vergleichs übernahm. Wir beschreiben den Beitrag der Verstehenden Typenbildung zur Erkenntnisgewinnung auf dem Gebiet der psychoanalytischen Forschung und die Prozesse, wie diese Daten analysiert werden können. Hierzu werden die vergleichenden Ergebnisse der ersten (deutschen) und der zweiten (britischen) Analyse präsentiert und nach Ähnlichkeiten und Differenzen analysiert. Die Arbeit schließt mit einer Bewertung der Vorteile und Einschränkungen im Hinblick auf das Ausmaß moderater Generalisierbarkeit dieser Ergebnisse in diesem Forschungsgebiet.
In: Crisis: the journal of crisis intervention and suicide prevention, Band 28, Heft 3, S. 140-147
ISSN: 2151-2396
Abstract. This paper evaluates the contribution to suicide prevention made by an innovative project, Maytree, a respite center for the suicidal. Maytree offers a distinctive brief period of sanctuary for four nights for suicidal people; within this limited time it aims to provide opportunities through talking, reflecting, and relaxing for reducing the intense feelings that lead to suicidal behavior. The focus of this paper is on evaluating the first 3 years of Maytree's operation, exploring how Maytree works, and its effects on the people who stay there as "guests." This shows that Maytree reaches people who are at significant risk of suicide. Guests report both short term relief and longer term benefits. These changes are understood, through applying crisis intervention theory, as being generated by the opportunities for change in the Maytree approach. Thus, there is the potential for a benign cycle to be established. Maytree's model is different from that of mainstream, statutory services; we conclude that Maytree complements these services and also challenges the values and frameworks of statutory provision in the field of suicide prevention.
The first step of effective health and social care is always to accurately identify your client's needs. This theoretically informed guide will show you how to enhance and apply your observation skills as required by the College of Social Work in a variety of challenging health and social settings with children, families and adults