Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
15 Ergebnisse
Sortierung:
In: Erste-Stiftung-Edition
In: Edition suhrkamp 2601
In: Suhrkamp-E-Books
In: Themenpaket Politische Theorie
In: Radical philosophy: a journal of socialist and feminist philosophy, Heft 159, S. 18-25
ISSN: 0300-211X
In: Blätter für deutsche und internationale Politik: Monatszeitschrift, Band 44, Heft 6, S. 657-660
ISSN: 0006-4416
In: East central Europe: L' Europe du centre-est : eine wissenschaftliche Zeitschrift, Band 24-25, Heft 1, S. 205-217
ISSN: 1876-3308
Focusing on the neoliberal symbolic urban reconstruction of the Macedonian capital, known as "Skopje 2014", the PhD work deals with urban space production through storytelling. Embracing the criticism put forward in the political, cultural and social debates that have spun around Skopje's reconstruction, the artistic-based research sought to relate and analyze the symbolic narratives of "Skopje 2014" and the vernacular and civic narratives of Skopje and locate overlapping, divergent, complementary or conflictual aspects of their respective narrative structures. Informed by subjective citizens' stories and experiences of the urban as well as binaural sonic observations of the city, the research findings were presented in the form of an interactive audio guided walk through the city. The thesis is organized in three chapters, preceded by an INTRODUCTION and followed by a CONCLUSION. CHAPTER ONE sets the theoretical context, presents the case study "Skopje 2014", and discusses the research design. The audio guided walk is presented in CHAPTER TWO. Its content consists of five tracks, or subchapters, conceptualized and named as five different aspects of the city: THE MODERNIST CITY, THE FEMALE CITY, THE MEMORY CITY, THE POSTCOMMUNIST CITY and THE TOURIST CITY, according to the discourses related to these tracks. CHAPTER THREE, the EPILOGUE, is the final discussion of the research project, in which several meta-conclusions are drawn.
Focusing on the neoliberal symbolic urban reconstruction of the Macedonian capital, known as "Skopje 2014", the PhD work deals with urban space production through storytelling. Embracing the criticism put forward in the political, cultural and social debates that have spun around Skopje's reconstruction, the artistic-based research sought to relate and analyze the symbolic narratives of "Skopje 2014" and the vernacular and civic narratives of Skopje and locate overlapping, divergent, complementary or conflictual aspects of their respective narrative structures. Informed by subjective citizens' stories and experiences of the urban as well as binaural sonic observations of the city, the research findings were presented in the form of an interactive audio guided walk through the city. The thesis is organized in three chapters, preceded by an INTRODUCTION and followed by a CONCLUSION. CHAPTER ONE sets the theoretical context, presents the case study "Skopje 2014", and discusses the research design. The audio guided walk is presented in CHAPTER TWO. Its content consists of five tracks, or subchapters, conceptualized and named as five different aspects of the city: THE MODERNIST CITY, THE FEMALE CITY, THE MEMORY CITY, THE POSTCOMMUNIST CITY and THE TOURIST CITY, according to the discourses related to these tracks. CHAPTER THREE, the EPILOGUE, is the final discussion of the research project, in which several meta-conclusions are drawn.
Walden – or Living in the woods" lautete der Titel des berühmten Erfahrungsberichtes des Lehrers und Reform-Pädagogen Henry David Thoreau von 1854, den der Behaviorist und spätere prominente Vertreter programmierter Lernprozesse B. F. Skinner 1948 mit dem utopischen Roman Walden Two aufgriff. Beiden Autoren ging es um den Entwurf einer "neuen" Gesellschaft, in der Erziehung und Bildungsprozesse einen ausschlaggebenden Stellenwert innehaben. In beiden deuten sich jedoch aus heutiger Sicht beunruhigend totalitäre Züge an, von der romantischen Einheit von Natur und Mensch bis hin zur ganzheitlichen Programmierung von Gesellschaft. Die Ausstellung und die Tagungen WALDEN #3 – oder Das Kind als Medium vom 11. März bis 3. Juni 2007 greifen den Titel Walden auf, um Fragen nach dem aktuellen Stand der ästhetischen Bildung und ihren historischen Vorbildern zu stellen: Unter welchen Vorzeichen wird Bildungsreform heute diskutiert? Welche Bedeutung haben die historischen Reformbewegungen für die heutigen Auseinandersetzungen und welchen Stellenwert hat hier die ästhetische Bildung? - Darüber hinaus präsentiert die Ausstellung in Form einer Auswahl aus drei Archiven in Deutschland einen Überblick über SchülerInnen-Arbeiten der letzten hundert Jahre: Historische Beispiele aus dem Dr.-Birgit-Dettke-Archiv für Kinderkunst in Erfurt, dem Gestalt-Archiv Hans Herrmann e.V. in Schondorf und der Sammlung Kerbs in der Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF in Berlin veranschaulichen unterschiedliche pädagogische Ansätze in ihrem historisch gewachsenen Kontext.
In: Balkan: Südosteuropäischer Dialog, 4 (2005) 5: Diskurs 3
Džihić, V.; Paic, H.: Vorwort. - S. 5-6 Kroatien auf einen Blick. - S. 7-10 Entwicklung der Beziehungen zwischen der EU und Kroatien. - S. 11-15 Džihić, V.: Analysen und Perspektiven aus internationalen Studien. - S. 16-64 Pusic, Z.: Kroatien auf dem Weg zur EU. - S. 65-70 Kusic, S.; Grupe, C.: Zwischen Brüssel und Balkan. - S. 71-77 Kregar, J.: Der Kampf gegen die Korruption. - S. 78-82 Goldstein, I.: Croatia - public debates on the past. - S. 83-86 Puhovski, Z.: Croatia - its past and effects on democratic structures. - S. 87-90 Vrcan, S.: Zivilgesellschaft in Kroation. - S. 91-95 Paic, H.: Kroation - Bollwerk Europas. - S. 96-100 Buden, B.: Brief aus Zagreb. - S.101-103
World Affairs Online
In: Europäische Rundschau: Vierteljahreszeitschrift für Politik, Wirtschaft und Zeitgeschichte, Band 43, Heft 4, S. 3-83
ISSN: 0304-2782
World Affairs Online