Beleuchtung von Arbeitsplätzen: Bilanzierung d. Arbeitsschutzforschung 1984
In: Schriftenreihe der Bundesanstalt für Arbeitsschutz
In: Sonderschrift 20
11 Ergebnisse
Sortierung:
In: Schriftenreihe der Bundesanstalt für Arbeitsschutz
In: Sonderschrift 20
In: Diskussionsschriften aus dem Institut für Finanzwissenschaft der Universität Hamburg 6
In: Social marketing quarterly: SMQ ; journal of the AED
ISSN: 1539-4093
Background The Peruvian population does not meet the recommended guidelines for daily consumption of fruits and vegetables and, thus, social marketing approaches are needed in order to improve this behavior. Focus of the Article The focus of this study was on changing intentions to engage in a recommended health behavior by experimentally testing one component of a social marketing strategy, namely the effect of messages to motivate mothers to increase the fruit consumption of their children. Research Question What type of messages, either those communicating the advantages of engaging in the recommended behavior or those communicating the norms about the behavior, are better at increasing mothers' intentions to give 3 daily fruits to their children? Importance to the Social Marketing Field This study identifies methodological steps that can guide future social marketing approaches to test the effect of messages in the area of behavior change. Methods A total of 285 mothers completed an online survey with an experiment built in. Mothers were randomly assigned to one of three conditions: a gain-framed messages condition, a normative messages condition and a no message condition (control condition) and then answered questions about the dependent variables. Results Results showed that exposure to messages communicating information about the advantages of engaging in the behavior increased mothers' attitudes and intentions to give 3 daily fruits to their children; however, messages communicating information about descriptive norms did not increase mothers' perceived norms or intentions. Recommendations for Research or Practice Social marketing approaches that address low levels of fruit consumption among children can benefit from message strategies that target mothers and that focus on communicating the advantages of giving more fruits to their children.
In: Deutschland Archiv, Band 43, Heft 5, S. 884-888
ISSN: 0012-1428
In: Juristische Zeitgeschichte 6
Aus dem Vorwort: Die Zentrenkonkurrenz zwischen City und peripheren Standorten beschäftigt seit mehr als einem Jahrzehnt die Raumordnung und Raumforschung. Staatliches und kommunales Handeln im Kontext der Raumentwicklung richtete sich vor allem an diesem Spannungsfeld aus. Probleme von Bezirks- und Stadtteilzentren fanden dagegen nur geringe Beachtung. Dennoch sind gerade sie maßgeblich daran beteiligt, die Versorgungs- und Wohnqualität der Einwohner von Stadtregionen zu sichern. Diese Arbeit geht diesen Problemstellungen nach und zeigt dabei insbesondere Wirkungsweisen einzelner Determinanten der Zentrenentwicklung im Zeitverlauf auf. Zur Überwindung der dabei üblichen isolierten Betrachtungsweise entwickelte der Verfasser ein Lebenszyklus-Modell von Zentren, das im theoretischen Teil der Arbeit dargestellt und im empirischen Teil vielfach überprüft wurde. Zum einen erhalten hiermit Status-quo-Analysen und -Prognosen mit dieser verdichteten Darstellung eine besondere Aussagekraft. Zum anderen lassen sich hieraus für die Praktiker der Stadtplanung und -entwicklung Handlungsnotwendigkeiten ableiten. Aus den Beispielen der Großstadtregionen Frankfurt am Main, Hannover und Hamburg wurden in dieser Arbeit das raumstrukturierende Verhalten von Nachfragern und Anbietern von zentralen Diensten, von kommunalen Gebietskörperschaften und dem Staat jeweils vor dem Hintergrund sozio-ökonomischer Rahmenbedingungen aufgezeigt. Dazu führte der Verfasser mit Vertretern der Stadtverwaltungen, der Kammern, Verbände und der Einzelhändler sowie weiterer Dienstleistungsbetriebe eine Vielzahl von Gesprächen.
In: Communication research, Band 37, Heft 2, S. 239-255
ISSN: 1552-3810
This study identifies a theoretical mechanism through which communication with friends about sex influences sexual initiation in a sample of adolescents. The integrative model was used to assess the effect of attitudes, normative pressure, and self-efficacy on intentions to have sex in a sample of virgin adolescents. Results show that the constructs of the theory partially mediated the effect of communication with friends on subsequent sexual initiation. The effect of communication with friends on sexual initiation was not different for male and female adolescents. Overall, the results suggest how conversations with friends about sex influence adolescents' intentions to initiate sexual intercourse, which in turn influence subsequent sexual initiation.
In: Journal of broadcasting & electronic media: an official publication of the Broadcast Education Association, Band 52, Heft 3, S. 387-407
ISSN: 1550-6878
In: Estudios sobre desigualdad, 9
World Affairs Online