SCIENTIFIC AND TECHNICAL CHANGE IN THE USSR
In: Futures: the journal of policy, planning and futures studies, Band 11, Heft 6, S. 471-481
ISSN: 0016-3287
71 Ergebnisse
Sortierung:
In: Futures: the journal of policy, planning and futures studies, Band 11, Heft 6, S. 471-481
ISSN: 0016-3287
In: Disarmament and employment programme working paper 10 : Disarmament and employment programme
In: World employment programme research working papers
In: Post-communist economies, S. 1-35
ISSN: 1465-3958
In: The RUSI journal: publication of the Royal United Services Institute for Defence and Security Studies, Band 167, Heft 3, S. 64-77
ISSN: 1744-0378
In: The RUSI journal: publication of the Royal United Services Institute for Defence and Security Studies
World Affairs Online
In: Russian analytical digest: (RAD), Band 237, S. 2-6
ISSN: 1863-0421
World Affairs Online
In: Post-communist economies, Band 29, Heft 4, S. 476-490
ISSN: 1465-3958
In: Cambridge review of international affairs, Band 30, Heft 5-6, S. 574-576
ISSN: 1474-449X
In: Russia in global affairs, Band 14, Heft 1, S. 43-51
ISSN: 1810-6374
World Affairs Online
The article analyses the development of the military dimension of Russia's economy over the past decade or more, including the significant growth of military expenditure and its principal driver, spending on the ambitious state armament programme to 2020. For the first time for almost twenty-five years Russia once again possesses capable armed forces. With greater economic and military strength Russia's leadership now feels able to be more assertive, even militant, on the world stage. These developments threaten to be constrained by the poor performance of the economy, facing the government with a policy challenge. However, for Russia and the main Western powers there can be no going back to the status quo ante.
BASE
The article analyses the development of the military dimension of Russia's economy over the past decade or more, including the significant growth of military expenditure and its principal driver, spending on the ambitious state armament programme to 2020. For the first time for almost twenty-five years Russia once again possesses capable armed forces. With greater economic and military strength Russia's leadership now feels able to be more assertive, even militant, on the world stage. These developments threaten to be constrained by the poor performance of the economy, facing the government with a policy challenge. However, for Russia and the main Western powers there can be no going back to the status quo ante.
BASE
In: Power institutions in Post-Soviet societies: an electronic journal of social sciences, Heft 16
ISSN: 1769-7069
In: Russian analytical digest: (RAD), Heft 160, S. 2-4
ISSN: 1863-0421
World Affairs Online
In: Russland-Analysen, Heft 257, S. 2-6
ISSN: 1613-3390
Mit Beginn des Jahres 2010 ist die Eurasische Zollunion formal aus der Taufe gehoben worden. Bereits zwei Jahre später, im Januar 2012 wurde die Gründung eines Einheitlichen Wirtschaftsraumes von Belarus, Kasachstan und Russland verkündet. Damit dieser, wie geplant, im Januar 2015 funktionsfähig ist, wird bereits jetzt an einer kohärenten und transparenten Gesetzesgrundlage der Union gearbeitet. Auf dieser Grundlage soll bis zum 1. Mai 2014 der Vertragsentwurf für die Union ausgearbeitet werden, um die rechtzeitige Unterzeichnung des Vertrags und die Ratifizierung durch die nationalen Parlamente sicherzustellen, damit die Union bis Anfang 2015 gegründet werden kann. Diese neue supranationale Konstruktion baut zum einen auf der über Jahrzehnte gewachsenen Vernetzung der beteiligten Volkswirtschaften während der Sowjetunion auf. Zum anderen sind auch schon mit der Einrichtung der GUS wesentliche politische und auch rechtliche Vorarbeiten geleistet worden, auf denen die Kernländer der Zollunion aufbauen können. Mit dem Beitritt Russlands in die WTO ist das Interesse an einer Assoziierung mit der Zollunion international gewachsen. Da auch Belarus und Kasachstan beim Handel mit Gütern bereits jetzt de facto die WTO-Kriterien erfüllen, und angesichts der zügigen Konsolidierung der Eurasischen Zollunion wird sich auch die Europäische Union einer Annäherung nicht verschließen können. Noch ist es zu früh, die durch die Eurasische Zollunion entstehenden wirtschaftlichen Folgen abzuschätzen. Gleichzeitig ist bereits jetzt deutlich geworden, dass sowohl Belarus als auch Kasachstan lediglich eine wirtschaftliche Zusammenarbeit anstreben. Ein erweitertes Aufgabengebiet für die Union, das von Russland angestrebt wurde, ist zum gegenwärtigen Zeitpunkt nicht vorgesehen.
Forschungsstelle Osteuropa
In: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:12-babs-0000023527
Julian Cooper ; Includes bibliographical references (pages 49-53). - Summary in Swedish
BASE