This book makes the compelling argument that religion can be complicit in conflict and that a new secularism is vital to foster security. Using insights from complexity science, it shows how dynamic secularism can be used to accommodate diverse faiths and beliefs within worldly politics.
Zugriffsoptionen:
Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
In: Peace and conflict: journal of peace psychology ; the journal of the Society for the Study of Peace, Conflict, and Violence, Peace Psychology Division of the American Psychological Association, Band 22, Heft 1, S. 94-95
Die Verfasserin rückt das ambivalente Verhältnis von Bildung und Jugendgewalt ins Zentrum ihrer Betrachtung und fragt nach der Rolle, die Schulen bei unterschiedlichen Formen der Gewalt spielen. Hier unterscheidet sie direkte, indirekte, repressive, strukturelle, entfremdende und gezielte Gewalt. Hierauf aufbauend plädiert sie für Ansätze, in denen Schulen als Orte der Sozialisation Gewaltprävention in ihren gesellschaftlichen Auftrag integrieren. Ein Klima der Anerkennung und des Respekts für andere Meinungen ist hierfür essenziell; auch die Vermittlung universeller Werte zum Beispiel auf der Grundlage der Kinderrechtskonvention kann einen wichtigen Beitrag leisten. Abschließend werden drei miteinander verknüpfe Strategien vorgestellt, die dazu beitragen können, konstruktiver über das Verhältnis von Schule und Jugendgewalt nachzudenken und Gewaltbereitschaft wirkungsvoll abzumildern. (ICE2).
There is an urgent need to improve understanding of education's role in contributing to conflict. The Birmingham International Education Security Index is an attempt to generate qualitative and quantitative indicators to assess the contribution of education to human security/insecurity. Adapted from the source document.
This paper examines two areas of important evaluation: the impact of education on peace and the impact of education on conflict, and argues that they are not necessarily the same type of evaluation. The paper first outlines the possible ways in which education contributes to greater conflict rather than to peace. It next explores issues in impact assessment. Then it details evaluation possibilities in three domains: international comparisons and linkages; long-term individual and group evaluation or tracer studies; and short-term or immediate evaluations. It finally argues for a focus on structures and processes within schools, looking at democratic versus authoritarian schooling, the impact of violent schools, how schools teach about conflict and the need to promote citizen research and evaluation.