Suchergebnisse

16 Ergebnisse

Sortierung:

Aufsatz(elektronisch)#12. Juni 2014

Effects of Person‐ and Process‐focused Feedback on Prosocial Behavior in Middle Childhood

In: Social development, Band 24, Heft 1, S. 57-75

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#221. April 2022

Family functioning and emotion socialization in Chinese two‐parent households: A person‐centered approach

In: Social development, Band 32, Heft 2, S. 463-480

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#310. Mai 2016

Affective Social Competence in Adolescence: Current Findings and Future Directions

In: Social development, Band 26, Heft 1, S. 3-20

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#430. Juli 2018

Longitudinal Patterns in Parent and Friend Emotion Socialization: Associations With Adolescent Emotion Regulation

In: Journal of research on adolescence, Band 29, Heft 4, S. 953-966

ISSN: 1532-7795

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#527. Juli 2020

Toward integrating research on parent–child emotion talk and linguistic theory: A spotlight on parents' (in)direct communication

In: Social development, Band 30, Heft 1, S. 38-56

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#615. Februar 2012

Parental Emotion Coaching and Child Emotion Regulation as Protective Factors for Children with Oppositional Defiant Disorder

In: Social development, Band 22, Heft 3, S. 444-466

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#71. Januar 2012

Parents' Beliefs about Emotions and Children's Self-Construals in African American, European American, and Lumbee American Indian Families

In: Global studies of childhood: GSC, Band 2, Heft 2, S. 129-143

ISSN: 2043-6106

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#9Februar 2001

Affective Social Competence

In: Social development, Band 10, Heft 1, S. 79-119

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#1015. November 2018

Linguistic indirectness in parent–preschooler reminiscing about emotion‐related events: Links with emotion regulation and psychosocial adjustment

In: Social development, Band 28, Heft 4, S. 761-781

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#1115. Januar 2008

Mother–Child Conversations about Emotions: Linkages to Child Aggression and Prosocial Behavior

In: Social development, Band 17, Heft 2, S. 259-277

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#135. Februar 2015

Emotion Socialization in the Context of Risk and Psychopathology: Maternal Emotion Coaching Predicts Better Treatment Outcomes for Emotionally Labile Children with Oppositional Defiant Disorder

In: Social development, Band 25, Heft 1, S. 8-26

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#1415. September 2022

Parents' and friends' responses to discrete negative emotions: Associations with adolescent emotional experiences

In: Social development, Band 32, Heft 1, S. 283-298

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Aufsatz(elektronisch)#1515. April 2005

Mothers' Typical and Event‐Specific Positive Expressions Influence Children's Memory for Events

In: Social development, Band 14, Heft 2, S. 339-360

ISSN: 1467-9507

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft