Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
10 Ergebnisse
Sortierung:
Die Arbeit analysiert die ethisch-normativen Grundlagen sowie die gewinnbringende und sinnstiftende Generierung des gesellschaftlichen Mehrwerts auf der Grundlage legitimen Wirtschaftens in Russland. Vor diesem Hintergrund der Suche nach neuen Formen des Zusammenlebens und des Wirtschaftens stellt sich die Frage, was die ethisch-normativen Grundlagen legitimen Wirtschaftens in Russland sind, die einen gewinnbringenden wie sinnstiftenden Beitrag zum gesellschaftlichen Mehrwert leisten können. Dabei ist die Entwicklung der russischen Obščina zu berücksichtigen. Sie vollzog sich vom Familienverband über die Interessengemeinschaft und Verwaltungseinheit und führte zur Genese der ausser- und innerbetrieblichen Obščina. Diese handelt einen gemeinschaftlichen Konsens in einer Wirtschaftsorganisation beziehungsweise einem Wirtschaftsrayon über die Zumutbarkeit ökonomischer Aktivitäten aus. In den Extremen des Verständnisses von Gesellschaft, Obščestvo, von staatlicher Herrschaftsausübung bis hin zur egalitären Beteiligung aller an allen Entscheidungs-, Arbeits- und Verteilungsprozessen im Zusammenhang des Ideals der Sobornost' vollzieht sich die Kontrolle dieser Zumutbarkeit sowie der ökonomischen Aktivitäten insgesamt. Auf diesen Legitimitätsvoraussetzungen baut das Konzept der russischen integrativen Wirtschaftsethik auf. Obščina und Obščestvo als Grundlagen bilden die Voraussetzung, um einerseits eine ökonomische Autonomie der Wirtschaftsorganisationen und gleichzeitig deren Beitrag zur sozialen Sicherheit zu diskutieren. In der Ausprägung einer individuellen Autonomie der Wirtschaftsorganisationen sowie als Kommunikationsplattform können Unternehmen einen nachhaltigen Beitrag zum gesellschaftlichen Mehrwert leisten. Gleichzeitig können ordnungspolitische Regulierungen und das Prinzip Sobornost', hier verstanden als Harmonie zwischen den divergierenden Interessen und Ansprüche
In: Capitalism, nature, socialism: CNS ; a journal of socialist ecology, Band 20, Heft 2, S. 32-43
ISSN: 1548-3290
In: Capitalism, nature, socialism: CNS ; a journal of socialist ecology, Band 20, Heft 2, S. 32-43
ISSN: 1045-5752
In: Journal of Military, Veteran and Family Health: JMVFH, Band 8, Heft s2, S. 65-81
ISSN: 2368-7924
LAY SUMMARY Despite the importance of the mental and physical well-being of Canadian Forces Health Services (CFHS) personnel, research suggests they may be under-accessing care. A lot of research has looked at what factors prevent individuals from accessing care (i.e., barriers), but almost none has examined what encourages individuals to access care (i.e., facilitators). In addition to examining which facilitators encourage CFHS personnel to access care, this study also examined whether facilitators directly impacted care-seeking behaviour, or whether they also indirectly influence behaviour by impacting general intentions to access care. Results showed that prioritizing one's health directly and indirectly influenced care-seeking for both mental and physical health issues. Having the support of senior leadership influenced intention to seek care for mental health issues. Easy access to care influenced intention to seek care for physical health issues. Ensuring CFHS personnel prioritize their own health, have the support of senior leadership, and have easy access to care will help promote early access to care.
In: Military behavioral health, Band 10, Heft 4, S. 287-300
ISSN: 2163-5803
In: Journal of sociology & social welfare, Band 33, Heft 1
ISSN: 1949-7652
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 21, Heft 12, S. 7339-7349
ISSN: 1614-7499
INTRODUCTION: Due to the unprecedented impact of COVID-19, there is a need for research assessing pandemic-related challenges and stressors. The current study aimed to assess key concerns and general well-being among members of Canada's Defence Team, including Canadian Armed Forces personnel and members of the Department of National Defence (DND) Public Service. METHODS: The COVID-19 Defence Team Survey was administered electronically to Defence Team staff in April and May of 2020 and was completed by 13688 Regular Force, 5985 Reserve Force and 7487 civilian DND Public Service personnel. Along with demographic information, the survey included assessments of work arrangement, pandemic-related concerns, general well-being and social and organizational support. Weighted data (to ensure representation) were used in all analyses. RESULTS: The majority of respondents were working from home, with a small minority unable to work due to restrictions. Though many concerns were endorsed by a substantial proportion of respondents, the most prevalent concerns were related to the health and well-being of loved ones. The majority of respondents reported their partner, family, supervisors, friends, colleagues and children provided general support. Half of the civilian defence staff and one-third of military respondents reported a decline in mental health. Women, younger respondents, those with dependents and, in some cases, those who were single without children were at risk of lower well-being. CONCLUSION: The pandemic has negatively impacted a substantial portion of the Defence Team. When responding to future crises, it is recommended that leaders of organizations provide additional supports to higher-risk groups and to supervisors who are ideally positioned to support employees during challenging times.
BASE