Fäßler, P.: Globalisierung
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Band 53, Heft 3, S. 466-467
ISSN: 0028-3320
2814 Ergebnisse
Sortierung:
In: Neue politische Literatur: Berichte aus Geschichts- und Politikwissenschaft ; (NPL), Band 53, Heft 3, S. 466-467
ISSN: 0028-3320
In: Daily life through history
Messengers of the gods: the foundations of diplomatic immunity -- Voice of empire: the tradition of ancient Rome -- Angels of peace: the legacy of Rome and the influence of Christianity -- Foxes at play: envoys and the establishment of permanent embassies in the renaissance -- The enemy within: the fractionalization of Christendom during the reformation -- Actors on a European stage: the absolute court as Theatrum Mundi -- The arena of the gladiators: the ephemeral triumph of natural law -- Emissaries of sedition: French revolutionaries and diplomatic privilege -- A superannuated elite? The triumph of functionalism in the nineteenth century -- Representatives of "civilization": the expansion of the European international order -- The early twentieth century: diplomats and the passing of an era -- Diplomats and the new barbarism -- A diplomatic analogy: international functionaries and their privileges
In: Journal of world history: official journal of the World History Association, Band 23, Heft 1, S. 224-225
ISSN: 1527-8050
In: Diplomacy and statecraft, Band 9, Heft 3, S. 1-17
ISSN: 1557-301X
In: Diplomacy & statecraft, Band 9, Heft 3, S. 1-17
ISSN: 0959-2296
In: History of European ideas, Band 20, Heft 1-3, S. 505-510
ISSN: 0191-6599
In: Proceedings of the Estonian Academy of Sciences. Ecology, Band 4, Heft 4, S. 149
In: History of European ideas, Band 15, Heft 1-3, S. 437-441
ISSN: 0191-6599
Menschliches Leben ist grundlegend dadurch charakterisiert, dass dem Menschen bewusst ist, dass er sich in unterschiedlicher Gestalt verwirklicht. Dieses Bewusstsein ist tief im Bewusstsein seiner selbst, in seinem Selbstbewusstsein also, verankert. In diesem Buch wird gezeigt, dass ein Subjekt nur dadurch ein adäquates Bewusstsein seiner selbst haben kann, dass es sich in Differenz zu anderen gleichermaßen selbstbewussten Subjekten begreift. Mir als einzelnem Menschen, als Individuum, ist bewusst, dass ich so bin, mein Mitmensch hingegen anders und wir beide trotzdem gleich – nämlich Mensch. Das Bewusstsein, das ein einzelner Mensch von sich selbst als partikularem Individuum hat, enthält also notwendig das Verhältnis zu anderen Menschen, die auf eine andere Art und Weise leben als er selbst. In diesem Bewusstsein verwirklicht sich der Anspruch des selbstbewussten Subjekts, letzte Quelle dessen zu sein, was es tut. Es weiß, dass es selbst bestimmen kann, was zu tun und wie zu leben für es allgemein richtig ist. Es weiß, dass es frei ist.
Um dies zu verstehen, muss das selbstbewusste Subjekt, das als solches die Idee der Freiheit verwirklicht, jedoch als Widerspruch begriffen werden. Es verkörpert die Identität von Identität und Nicht-Identität.
In: Sage reference
In an era of curricular changes and experiments and high-stakes testing, educational measurement and evaluation is more important than ever. In addition to expected entries covering the basics of traditional theories and methods, other entries discuss important sociopolitical issues and trends influencing the future of that research and practice. Textbooks, handbooks, monographs and other publications focus on various aspects of educational research, measurement and evaluation, but to date, there exists no major reference guide for students new to the field. This comprehensive work fills that gap, covering traditional areas while pointing the way to future developments.
Behind the epic veil a new perspective is created, a sway in the spatial horizon of the aprioristic "Mioritic Plain" - a typical matrix for the cycles of Romanian spirituality - a seal of mortal man's transcience, standing the tests of time and passing into eternity. What the reader receives is a gift, a message nuanced by Blaga as "the translated language of the heart" ...
"From dour old women to buzzkills who can't take a joke, the stereotype of the humourless feminist has repeatedly been deployed to derail and delegitimize the women's rights movement. This collection skips the tired debates that ask whether feminists can be funny - we know the answer to this already - to instead investigate contemporary expressions and functions of humour within international feminist movements and communities. This interdisciplinary volume showcases critical analyses of cultural texts and events, personal accounts of producing and encountering feminist humour, and creative interruptions that pair laughter with insight. As a whole, this work seeks to sideline caricatures of the humourless feminist by promoting a vision of a diverse movement vibrant with innovative, generous, threatening, and, ultimately, triumphant laughter."--