Umgang mit Umweltsystemen: Methodik zum Bearbeiten von Umweltproblemen unter Berücksichtigung des Nachhaltigkeitsgedankens
In: Hochschulschriften zur Nachhaltigkeit 40
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In: Hochschulschriften zur Nachhaltigkeit 40
In: Hochschulschriften zur Nachhaltigkeit 2
In: International journal of sustainable development & world ecology, Band 19, Heft 5, S. 451-459
ISSN: 1745-2627
In: Environmental science and pollution research: ESPR, Band 2, Heft 1, S. 56-59
ISSN: 1614-7499
This paper reports on a sustainability outreach study based on an assessment of human and social capital. The aim was to capture the national sustainability outreach of twenty years of Environmental Sciences education, centered at the Swiss Federal Institute of Technology (ETH) in Zurich. The study contained two lines of research, one being a human capital assessment with a survey among graduates from the years 1992 to 2005 (n = 542) and the other being a social capital analysis based on interviews with institutions that represent the Swiss social systems of economy, politics/public administration and civil society (20 institutions). Our analyses reveal several functional forms of both human capital (specialists, pioneers, leaders) and social capital (qualification profile, internalization, networks, standardization, professionalization) that trigger and channel sustainability outreach. ; ISSN:2071-1050
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Das Leitbild einer nachhaltigen Entwicklung hat in den letzten Jahren breite gesellschaftliche Akzeptanz erlangt. Seine Umsetzung erweist sich jedoch als schwierig. Eine wesentliche Voraussetzung, um gesellschaftliche und politische Leitbilder angemessen, effizient und effektiv umzusetzen, sind geeignete Managementstrukturen und -prozesse. Dies gilt auch für die Umsetzung der nachhaltigen Entwicklung in Gemeinden. In vielen Verwaltungen findet derzeit eine Umstrukturierung nach den Prinzipien des New Public Management statt. Kann dieser Wandel genutzt werden, um Verwaltungsstrukturen und -prozesse so zu gestalten, daß eine nachhaltige Entwicklung gefördert wird?
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