Aux origines du malgache: désir d'école et compétition sociale 1951-1972
In: Hommes et sociétés
21 Ergebnisse
Sortierung:
In: Hommes et sociétés
In: Autres temps: cahiers d'ethique sociale et politique, Band 29, Heft 1, S. 33-40
ISSN: 2261-1010
In: Revue tiers monde: études interdisciplinaires sur les questions de développement, Band 31, Heft 123, S. 559-583
ISSN: 1963-1359
In: Autres temps: cahiers d'ethique sociale et politique, Band 25, Heft 1, S. 89-92
ISSN: 2261-1010
In: Mondes en développement, Band 17, Heft 65, S. 225-231
ISSN: 0302-3052
World Affairs Online
In: Autres temps: cahiers d'ethique sociale et politique, Band 24, Heft 1, S. 71-72
ISSN: 2261-1010
In: Autres temps: cahiers d'ethique sociale et politique, Band 23, Heft 1, S. 70-75
ISSN: 2261-1010
In: Autres temps: cahiers d'ethique sociale et politique, Band 17, Heft 1, S. 37-40
ISSN: 2261-1010
In: Autres temps: cahiers d'ethique sociale et politique, Band 19, Heft 1, S. 72-73
ISSN: 2261-1010
In: Autres temps: cahiers d'ethique sociale et politique, Band 17, Heft 1, S. 79-82
ISSN: 2261-1010
In: La politique africaine, Heft 25, S. 14-37
ISSN: 0244-7827
In der Beurteilung der Krise des südafrikanischen Bildungswesens gilt es historische und aktuelle Faktoren zu beachten. Entsprechend werden quantitative und qualitative Entwicklungstendenzen bis 1976 verfolgt und ein Bruchpunkt in den Soweto-Aufständen von 1976 gesehen. Die Ereignisse von 1976 werden dargestellt, die darauf folgende Entwicklung beschrieben. Reformvorschläge der De Lange Kommission werden dargestellt, neue Krisenmomente ab 1984 angeführt und im Zusammenhang mit gesamtgesellschaftlichen Entwicklungen analysiert. (DÜI-Wsl)
World Affairs Online
In: Politique africaine, Band 25, Heft 1, S. 14-37
ISSN: 2264-5047
Crisis of the South African educational system.
The crisis of the South African educational system, especially in secondary schools reveals the contradictions between three logics simultaneously operating. First, the government's policy implies the maintenance of separation in education for different racial groups, one of the fundamental tenets of apartheid, untouched by reforms. Secondly, the business circles, ask for a better qualified work force, required for economic growth : to meet these demands, educational expenses are growing at a fast rate, but the realization of the principle of equal expenditures for each group appears still very remote, and given the increase of school population, the quality of education for non-Whites remains poor. The third logic is the logic of non white social actors : students and teachers whose aspirations and demands, stimulated by education, are confronted with obstacles coming from the existing social order and with repression.
In: Autres temps: cahiers d'ethique sociale et politique, Band 16, Heft 1, S. 25-29
ISSN: 2261-1010
In: Autres temps: cahiers d'ethique sociale et politique, Band 9, Heft 1, S. 57-67
ISSN: 2261-1010