Die folgenden Links führen aus den jeweiligen lokalen Bibliotheken zum Volltext:
Alternativ können Sie versuchen, selbst über Ihren lokalen Bibliothekskatalog auf das gewünschte Dokument zuzugreifen.
Bei Zugriffsproblemen kontaktieren Sie uns gern.
12 Ergebnisse
Sortierung:
In: Medien- und Gestaltungsästhetik
Von Technik und Ästhetik zu sprechen, heißt, sich bereits begrifflich auf ein Feld einzulassen, das mindestens zwei divergente Perspektiven gemeinsam denkt. Dabei haben das Technische wie das Ästhetische die Bedeutung einer Interdependenz aufzuweisen: Das Technische konstituiert einerseits Funktionen, Formen und Gebrauchsaspekte - ästhetische Zustände evozieren andererseits zeichenhafte Realisierungen, phantasmatische Urteile und wahrnehmungsvermittelte Phänomene des Erscheinens. Die Beiträger*innen des Bandes zeigen, wie bei der Konfrontation von Technik und Ästhetik eine Art Verkopplung und intrinsische Dynamik qua techno-ästhetischer Evokation entstehen kann.
In: Springer eBook Collection
The interplay of physical reality and digital media technologies is getting enhanced by new interfaces. The age of hyper-reality turns into the age of hyper-aesthetics and immersive image technologies - like mixed reality - enable a completely novel form of interaction and user relation with the virtual image structures, the different screen technologies, and embedded physical artefacts for interaction. "Mixed Reality Images" contributes to the wide range of the hyper-aesthetic image discourse to connect the concept of mixed reality images with the approaches in modern media theory, philosophy, perceptual theory, aesthetics, computer graphics and art theory as well as the complex range of image science. This volume monitors and discusses the relation of images and technological evolution in the context of mixed reality within the perspective of an autonomous image science.
In: Bewegtbilder v.7
Cover -- Inhalt -- Dank -- Einleitung (Lars C. Grabbe, Patrick Rupert-Kruse & -- Norbert M. Schmitz) -- Mediensimulation als Selbsterkenntnis unserer Natur: Zum Verhältnis von Medientheorie und Anthropologie (Norbert M. Schmitz) -- That there Is More to the Medium than the Message: Further Considerations on the Cognitive Semiotics of Lifeworld Mediations (Göran Sonesson) -- The Role of the Body in Cognition and Signification (Lars Elleström) -- Presenting the Past: The Future of McLuhan Studies (Andrew McLuhan) -- Hapto-gestural Reading: The Embodied Reading Experience in the Context of Digital Media (Lars C. Grabbe) -- Young Children and Reading: From Paper/Digital to Phygital (Patrícia Dias) -- Analyse der Lesetätigkeit am Smartphone am Beispiel von Instagram (Jan-Henning Raff) -- Angemessene Kommunikation mit Leichter Sprache (Sabina Sieghart) -- Embodied Interaction Design: Überlegungen zur leibphänomenologischen Fundierung immersiver Interfaces (Patrick Rupert-Kruse) -- From Aesthetics to Vitality Semiotics - From l'art pour l'art to Responsibility: Historical change of perspective exemplified on Josef Albers (Martina Sauer) -- Autorinnen und Autoren.
In: Yearbook of Moving Image Studies
In: Yearbook of Moving Image Studies (YoMIS) v.4
Cover -- Contents -- Acknowledgements -- About the Yearbook of Moving Image Studies (YoMIS) -- Introduction (Lars C. Grabbe, Patrick Rupert-Kruse & Norbert M. Schmitz) -- The Aesthetics of Virtual Art: A Phenomenological Approach (Fabrizia Bandi) -- Art and Perfect Illusion: From Architecture to Cinema in the Era of Technological Convergence (Christiane Wagner) -- The Rise of Things is the End of Images: A Picture is Worth a Thousand Hands (Andreas Schelske) -- Image Transformation: The Hyperaisthesis of Digital Images (Lars C. Grabbe) -- Orientation and Cartographic Imagination in the Age of the Digital Earth: Notes Toward an Aesthetics of Google Earth (Tommaso Morawski) -- Cinegrams of Premediation: Harun Farocki's Videograms of a Revolution and the Future of Cinema (Dario Cecchi) -- An Economical Model for Theorizing the Perception of Visual Narrative in Digital Cinema (Giorgos Dimitriadis) -- From Images of Lines to Images of Particles: The Role of the Film Camera in Flow Visualization (Mario Schulze & Sarine Waltenspül) -- Authors