The following links lead to the full text from the respective local libraries:
Alternatively, you can try to access the desired document yourself via your local library catalog.
If you have access problems, please contact us.
7 results
Sort by:
This book makes a significant contribution to contemporary debates on ""globalization,"" culture and gender. Focusing on intersections of the local and the global in Africa, contributors elucidate how translocal and transnational cultural currents are mediated by gender, how they reshape gender constructs and relations, and how they both manifest and impinge on relations of power
World Affairs Online
In: African issues, Volume 28, Issue 1-2, p. 2-144
ISSN: 0047-1607
Das Themenheft widmet sich in 29 Artikeln dem Auslandsstudium (insbesondere von Amerikanern) in Afrika. Im ersten Abschnitt geht es um verschiedene Kooperationsmodelle und Austauschprogramme von amerikanischen Universitäten mit afrikanischen Institutionen und insbesondere um das "asymmetrische Modell" der Universität Michigan. Der zweite Abschnitt behandelt vorrangig die Inhalte und die Bedeutung eines Studiums in Afrika. Im dritten Abschnitt geht es vor allem um die Organisation von Austauschprogrammen. Ein vierter und letzter Abschnitt thematisiert die - nachhaltigen - Effekte eines Auslandsstudiums auf die Studierenden verschienster ethnischer und sozioökonomischer Herkunft. (DÜI-Sbd)
World Affairs Online
In: Africa today, Volume 60, Issue 2, p. XIX,1-124
ISSN: 0001-9887
Woldemikael, Tekle M.: Introduction to special issue: postliberation Eritrea. - S. V-XIX. - Bariagaber, Assefaw: Globalization, imitation behavior, and refugees from Eritrea. - S. 3-18. - Bernal, Victoria: Civil society and cyberspace: reflections on Dehai, Asmarino, and Awate. - S. 21-36. - Bozzini, David M.: The catch-22 of resistance: jokes and the political imagination of Eritrean conscripts. - S. 39-64. - Poole, Amanda: Ransoms, remittances, and refugees: the gatekeeper state in Eritrea. - S. 67-82. - Riggan, Jennifer: Imagining emigration: debating national duty in Eritrean classrooms. - S. 85-106
World Affairs Online