Die Einwilligung als Zurechnungsfrage unter Parallelisierung zur Betrugsdogmatik: mit besonderer Berücksichtigung der Auswirkungen auf den ärztlichen Heileingriff
In: Europäische Hochschulschriften
In: Reihe 2, Rechtswissenschaft 5220
5 Ergebnisse
Sortierung:
In: Europäische Hochschulschriften
In: Reihe 2, Rechtswissenschaft 5220
In: Forum Erwachsenenbildung: die evangelische Zeitschrift für Bildung im Lebenslauf, Heft 3, S. 47-50
ISSN: 1433-769X
In: Forum Erwachsenenbildung: die evangelische Zeitschrift für Bildung im Lebenslauf, Heft 3, S. 47-50
ISSN: 2699-5581
Erwachsenenbildung wird im höheren Lebensalter immer wichtiger um Selbstständigkeit und gesellschaftliche Teilhabe im Alter zu erhalten. Allerdings gibt es Barrieren, die auf eine Bildungsbenachteiligung Älterer verweisen: finanzielle, soziale und kulturelle Ursachen, oder aber gesundheitliche Einschränkungen und persönliche Lernbarrieren. Ein verstärkender Faktor sind fehlende Angebote im Wohn- und Lebensumfeld, wie ein in verschiedenen Städten in NRW durchgeführtes Projekt belegt. Der Beitrag benennt hier Aufgaben von Bildungsanbietern.
In: DIE Zeitschrift für Erwachsenenbildung, Band 15, Heft 4, S. 46-48
Gender mainstreaming is a central maxim for political action all across Europe. However, little effect is yet to be felt in adult education. Where there is gender-sensitive adult education, this is still strongly oriented towards the differential approach. In view of participation rates in general and vocational adult education, and the division of interests within the segments, which is again gendered, the author speaks of a "doubly divided structure". For the future, he calls for increased genderrelated skills.
In: Perspektive Praxis
ProfilPASS for young adults is a scientifically supported tool for determining and documenting personal competences. The students can effectively utilise the competences determined with the ProfilPASS for young adults for choosing a profession, provided the system has been integrated in the scholastic counselling and guidance concept and is sufficiently supported by qualified ProfilPASS advisory personnel.
ProfilPASS has to date been implemented at schools in the Saarland region and as part of a model project across the Federal Republic in support of vocational orientation.
The practical handbook contains theoretical and conceptional basics for working with ProfilPASS at schools. Successful implementation examples demonstrate the concept. Specific recommendations for action aimed at teachers for vocational orientation at secondary schools.