Suchergebnisse
Filter
11 Ergebnisse
Sortierung:
A New Generation of Methodology Textbooks?
In: Sociology: the journal of the British Sociological Association, Band 31, Heft 3, S. 619-624
ISSN: 1469-8684
Book Reviews
In: Work, employment and society: a journal of the British Sociological Association, Band 10, Heft 3, S. 577-579
ISSN: 1469-8722
Book Reviews
In: Sociology: the journal of the British Sociological Association, Band 25, Heft 3, S. 544-545
ISSN: 1469-8684
Book Reviews : Hilary Lawson: Reflexmity: The Post-modern Predicament. Problems of Modem European Thought Series. Hutchinson, London 1985. ISBN 0 09 160861 9. 132 pp., £5.50
In: Acta sociologica: journal of the Scandinavian Sociological Association, Band 31, Heft 2, S. 185-188
ISSN: 1502-3869
The Effect of Auspices, Style and Layout on Response Rates to Mailed Questionnaires
In: Sociology: the journal of the British Sociological Association, Band 22, Heft 1, S. 129-135
ISSN: 1469-8684
The research reported in this paper assesses the impact of auspices, style of question and layout of questionnaire on response rates, using an experimental design.
The Use and Abuse of Kuhnian Paradigms in the Sociology of Knowledge
In: Sociology: the journal of the British Sociological Association, Band 16, Heft 1, S. 85-101
ISSN: 1469-8684
Book Reviews
In: Sociology: the journal of the British Sociological Association, Band 16, Heft 1, S. 135-138
ISSN: 1469-8684
Accountability in higher education: global perspectives on trust and power
In: International studies in higher education
Introduction and overview of the book / BjØrn Stensaker and Lee Harvey -- Accountability: understandings and challenges / BjØrn Stensaker and Lee Harvey -- Accountability in Australia: more power to government and market / Jeanette Baird -- Accountability in Africa: a disciplinary power in African higher education systems / Gerald Wangenge-Ouma and Patricio V. Langa -- Accountability in China: primitive attempts / Shuiyun Liu -- Accountability in Eastern Europe: becoming like everywhere else? / Paul Temple -- Accountability in Western Europe: shifting quality assurance paradigms / Andre Sursock -- Accountability in Latin America: focusing on quality assurance and funding mechanisms / Maria-Jose Lemaitre -- Accountability in the United States: sorting through an American muddle / Robert Zemsky -- Accountability and cross-border higher education: dynamics, trends and challenges / Robin Middlehurst -- Transnational accountability initiatives: the case of the EUA-audits / Alberto Amaral and Maria Jose Rosa -- Managerial and political strategies for handling accountability / William F. Massy -- Conclusions and reflections / BjØrn Stensaker and Lee Harvey.
Qualität definieren. Fünf unterschiedliche Ansätze
Die Autoren untersuchen den Begriff der "Qualität" im Kontext von Bildung. "Zu diesem Zweck werden Denkweisen über Qualität analysiert und in ihrer Bedeutung für den Bildungsbereich herausgearbeitet. Das Verhältnis dieser Denkweisen untereinander wird erörtert, und schließlich werden ihre philosophischen und politischen Grundlagen verdeutlicht. Die internationale Diskussion wird in systematischer Weise aufgearbeitet; die Möglichkeiten und Grenzen der Übertragung von Qualitäts(sicherungs) konzepten aus dem privatwirtschaftlichen Produktions- und Dienstleistungsbereich werden klar herausgearbeitet." (DIPF/Orig.)
BASE