Attitudes, rivers, and environmental fixes -- Reading water and minds -- Attitude change: Aldo Leopold meets the Bennington women -- Attitudes are not everything -- Educating the public ... and other disasters -- NORMS -- Aldo Leopold and the flying horse -- Avoiding the cognitive fix keeper hole -- Going with the flow -- Increasing the flow: activating and creating norms -- Thinking beyond the rim.
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"Umwelteinstellungen werden als Zusammenhang aus Überzeugungen und Affekten einem Objekt gegenüber konzeptualisiert. Es ist schwer, die Umwelt als Objekt zu definieren - ein Umstand, der sich auf die Untersuchung allgemeiner Umwelteinstellungen auswirkt. Einstellungen basieren auf Werten, sie haben eine horizontale und eine vertikale Struktur und tendieren vom allgemeinen zum spezifischen. Die übergreifende affektive Äußerung steht als Zusammenfassung dieser Struktur. Mit Hilfe der Forschungsergebnisse aus den USA scheint es möglich zu sein, globale Umwelteinstellungen zu messen, da fünf generelle Umwelteinstellungsskalen vernünftige Realibilität und ein Maß an Vailidität auweisen. Sorge um die Umwelt scheint eine spezifische Überzeugung zu sein, die kaum in der kognitiven Struktur eingebettet ist, und daher als Meinung denn als Einstellung aufgefaßt werden sollte. Obwohl sich Änderungen dieser Meinung dokumentieren lassen, ist daraus nicht zu schließen, daß tatsächlich ein Einstellungs- oder Wertwandel stattgefunden hat, obgleich diese Einstellungen im Laufe des letzten Jahrzehnts sicherlich differenzierter geworden sind. In den USA zeichnet sich eine Tendenz zur Übereinstimmung positiver Umwelteinstellungen mit verwandten Überzeugungen und Verhaltensweisen ab. Es wird der Schluß gezogen, daß die Erforschung von Umwelteinstellungen weitgehend atheoretisch und unkumulativ gewesen ist. Obwohl es möglich ist, solche Einstellungen zu messen, wissen wir doch wenig über die ihnen zugrundeliegenden Überzeugungen, Affekte oder die Verknüpfung dieser Komponenten." (Autorenreferat)
The well established effectiveness of follow-up contacts to increase mailed questionnaire response raises a strategic question: Does the inclusion of a replacement questionnaire in a follow-up contact produce an actual increase in the response rate from contacts without a second instrument? Analysis of 32 published studies suggests that including a second copy of the questionnaire in the follow-up does not increase overall response rates. Thirteen experiments were conducted & it was found that a second questionnaire adds less than 2% to a final response. Those studies with a replacement obtained a 30.4% response to a second mailing while those without got 27.5% (p less than .01). The effectiveness of a reminder appears to be due more to increasing the perception of importance rather than reducing the costs of responding. In cases where costs appear high to Rs, a replacement questionnaire can yield useful increases in the final response rate. The postage savings of not including a questionnaire in a second mailing are modest. If, however, the choice is between a second mailing with no replacement copy or no second mailings at all, the reminder even without a questionnaire appears to yield substantial increases in final response rates. 1 Table. AA.
Abstract This paper examines the relationship between rural socialization and hunting participation. Assessments of the cultural significance of hunting as a "way of life" in rural areas echo traditional assertions of the importance of rurality, but do not consider the interplay between rural residence and other variables that affect hunting participation. Although previous research has demonstrated that rural residents are more likely to participate in hunting, as are males and those who are influenced by family, the interaction of these variables is poorly understood. A national survey used a socialization framework to explore the more specific conditions under which rural upbringings were associated with increased hunting participation. Rural upbringings fostered an increase in hunting primarily when the socialization relationship between agent and target was unlikely to do so and when participation was consistent with gender norms: rural males whose fathers did not hunt were more likely to hunt than urban males whose fathers did not. In no other cases did rural upbringings result in an increased propensity for hunting. Therefore we suggest that broad statements about the cultural significance of hunting to rural life be made more cautiously, with the effects of other variables taken into account.