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Daniel Heinrich analysiert den Ansatz der Varieties of Capitalism (VoC) aus der politischen Ökonomie sowie institutionelle Unterschiede in nationalen Innovationssystemen. Er entwickelt ein Modell institutioneller Hierarchien, das die Funktion hat, institutionellen Wandel in Marktökonomien anzupassen und zu endogenisieren. Im Ergebnis erweisen sich Innovationssysteme liberaler Marktökonomien (Angelsächsische Länder) als abhängig vom militärisch-industriellen Komplex, während koordinierte Marktökonomien (kontinentales Westeuropa) vom Humankapital profitieren.
In: Varieties of Capitalism und Innovationssysteme, S. 179-221
In: Varieties of Capitalism und Innovationssysteme, S. 59-114
In: Varieties of Capitalism und Innovationssysteme, S. 19-33
In: Varieties of Capitalism und Innovationssysteme, S. 151-177
In: Varieties of Capitalism und Innovationssysteme, S. 223-228
In: Varieties of Capitalism und Innovationssysteme, S. 115-150
In: Varieties of Capitalism und Innovationssysteme, S. 35-58
Daniel Heinrich analysiert den Ansatz der Varieties of Capitalism (VoC) aus der politischen Ökonomie sowie institutionelle Unterschiede in nationalen Innovationssystemen. Er entwickelt ein Modell institutioneller Hierarchien, das die Funktion hat, institutionellen Wandel in Marktökonomien anzupassen und zu endogenisieren. Im Ergebnis erweisen sich Innovationssysteme liberaler Marktökonomien (Angelsächsische Länder) als abhängig vom militärisch-industriellen Komplex, während koordinierte Marktökonomien (kontinentales Westeuropa) vom Humankapital profitieren.
In: Journal of public affairs, Band 12, Heft 2, S. 120-126
ISSN: 1479-1854
We report on the findings of an exploratory set of experiments designed to test the effect of negative firm actions online. Findings point to firms suffering a loss of consumer attitude toward the brand when legal action is threatened against the creator of a consumer generator advertisement. Similarly, consumers also lowered their attitude toward a brand when confronted with information suggesting that a brand was linked to secretly posting "consumer" advertisements online. Implications for academics and brand managers are discussed. Copyright © 2012 John Wiley & Sons, Ltd.
In: Journal of public affairs: an international journal, Band 12, Heft 2, S. 120-127
ISSN: 1472-3891
In: Journal of public affairs, Band 13, Heft 2, S. 180-189
ISSN: 1479-1854
It has become commonplace for consumers to judge companies against social responsibility criteria. Along with such judgments, many consumers are also taking up action, often using the Internet to virally spread their views. Such consumer‐led campaigns can put at risk years of investments in branding. For firms understanding what drives consumers to engage in boycotts is key to minimizing exposure to such viral risk. To date, the academic literature has offered disparate and disconnected findings with respect to boycott participation. In this research paper, we review relevant literature, confirm its appropriateness using a series of in‐depth interviews, and use our findings to identify key antecedents to consumer participation in boycotts. We then test our proposed model through an empirical study, thus revealing key drivers of consumers' intention to participate in such boycotts. Our results offer insight into factors that companies can manage so as to prevent consumers from participating in boycotts. Copyright © 2013 John Wiley & Sons, Ltd.