Cover ; Title page ; Copyright page ; Contents ; THE EDITORS; PREFACE; FOREWORD; Part I: Introductory remarks; INTRODUCTION TO VOLUME 1 -- THE ASCERTAINMENT OF CUSTOMARY LAW: WHAT IS ASCERTAINMENT OF CUSTOMARY LAW AND WHAT IS IT FOR? ; INTRODUCTION TO VOLUME 2 -- THE LAWS OF THE BAKGALAGARI, BATSWANA BA NAMIBIA AND DAMARA COMMUNITIES; EDITORS' GENERAL NOTE; Part II: The Laws of the Bakgalagari and Batswana ba Namibia Communities ; THE BAKGALAGARI TRADITIONAL AUTHORITY ; Supreme leader and coat of arms; Profile ; Molao wa setso wa Bakgalagari; The laws of the Bakgalagari.
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How is the German seen by Africans? Does the African view distinguish between the German and the White? The German is only exceptionally seen as distinct from other Whites. It is the colonial or postcolonial white (who may be German) that the African view is primarily concerned with. The fact that Africans perceive what is German or more generally explore the attitudes and characteristics of whites is novel. Europe, the western world was used to look at Africa, but not to be looked at by Africans. The upside-down anthropology, as it is documented in Montesquieu's Lettres Persannes was followed by another upside-down perception by Africans themselves. Africans perceived the white (the German) and transformed what they perceived in a creative manner. The culture of colon woodcarving is an example of this transformation. What the colon culture does is the transformation of symbols of white authority and power into African culture. This is also what happens when the Herero of today commemorate the genocide committed against them by Germany in 1904. Dogs and the Germans is the topic of a well-noted contribution by an African anthropologist to the international conference Inspecting Germany. German culture has a special quality in Namibia because of the presence of German Namibians, those who came to Namibia after the independence of the country, and black Namibian, who spent their childhood and youth in the GDR. Adapted from the source document.
"Der Beitrag untersucht - am Beispiel Namibias - die Probleme und Chancen, die sich aus der Existenz traditioneller und moderner Rechts-, Verwaltungs- und Herrschaftsformen ergeben, Probleme und Chancen, die auch die Gestalt und den Erfolg von Dezentralisierungsprogrammen deteminieren. Nach Auffassung der neuen, gewählten Regierungen im Süden Afrikas gibt es drei Möglichkeiten, den Geltungsgrad und den Stellenwert traditioneller gegenüber modernen Herrschaftsstrukturen zu organisieren und zu regulieren: Die traditionellen Verwaltungs- und Rechtssysteme müssen in die modernen integriert werden, sie müssen eliminiert oder sie müssen im Rahmen eines nichtregulierten oder eines kontrollierten Dualismus toleriert werden. Namibia hat sich für den Weg eines kontrollierten Dualismus zwischen übergeordneten modernen und nebengeordneten traditionellen Rechts- und Regelungssystemen entschieden. Feldforschungsergebnisse des Autors zeigen, daß dieser Dualismus sowohl praktische Erfolge als auch soziale Anerkennung sichert. Insbesondere zeigt sich, daß die Legitimität und Akzeptanz gewählter ebenso wie traditioneller Strukturen unterschiedlichen Regeln folgen, daß auf Tradition beruhenden Autoritäten im Zweifel höhere Legitimität zugesprochen wird als den (nur) gewählten Vertretern etwa der Regionalräte und daß zudem die Bereitschaft der traditionellen Gemeinschaften, neue Elemente in ihre Regierungsformen aufzunehmen, durchweg hoch ist." (Autorenreferat)