Reading History in Britain and America, c.1750–c.1840
In: Reception: Texts, Readers, Audiences, History, Band 12, Heft 1, S. 99-101
ISSN: 2155-7888
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In: Reception: Texts, Readers, Audiences, History, Band 12, Heft 1, S. 99-101
ISSN: 2155-7888
"At the heart of Victorian culture was the local weekly newspaper. More popular than books, more widely read than the London papers, the local press was a national phenomenon. This book redraws the Victorian cultural map, shifting our focus away from one centre, London, and towards the many centres of the provinces. It offers a new paradigm in which place, and a sense of place, are vital to the histories of the newspaper, reading and publishing. Hobbs offers new perspectives on the nineteenth century from an enormous yet neglected body of literature: the hundreds of local newspapers published and read across England. He reveals the people, processes and networks behind the publishing, maintaining a unique focus on readers and what they did with the local paper as individuals, families and communities. Case studies and an unusual mix of quantitative and qualitative evidence show that the vast majority of readers preferred the local paper, because it was about them and the places they loved. A Fleet Street in Every Town positions the local paper at the centre of debates on Victorian newspapers, periodicals, reading and publishing. It reorientates our view of the Victorian press away from metropolitan high culture and parliamentary politics, and towards the places where most people lived, loved and read. This is an essential book for anybody interested in nineteenth-century print culture, journalism and reading.
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In: Social history, Band 40, Heft 2, S. 284-285
ISSN: 1470-1200
In: Reception: Texts, Readers, Audiences, History, Band 6, Heft 1, S. 88-90
ISSN: 2155-7888
In: Reception: Texts, Readers, Audiences, History, Band 5, Heft 1, S. 88-91
ISSN: 2155-7888
SSRN
Die deutsche Bundesregierung hat das Ziel gesetzt, den Primärenergiebedarf im Gebäudesektor um 80% bis zum Jahr 2050 zu senken und eine energetische Sanierungsrate von 2% zu erreichen. Umfassende, tiefe Sanierungen im Gebäudebestand sind notwendig um beide Ziele zu erreichen. Daher untersucht die Bundesregierung zurzeit, welche Rolle Steueranreize dabei spielen können, diese Sanierungen anzustoßen und die benötigten Energieeinsparungen zu liefern. Die folgenden Optionen werden zurzeit diskutiert: • Eine beschleunigte Abschreibung von Investitionen in Sanierungsmaßnahmen erlauben (Weiterentwicklung von §82a EStDV): Für vermieteten Wohnraum und Nichtwohnraum könnte Absatz 1 den Kapitalwert und die Sichtbarkeit steuerlicher Vorteile vergrößern und so auch dafür kompensieren, dass Vermieter zurzeit Kosten an Mieter nur mit Problemen weitergeben können. Privathaushalte könnten nach Absatz 3 energetische Sanierungen als "Sonderausgaben" absetzen; Steuerersparnisse würden mit dem Grenzsteuersatz steigen. • Eine Steuergutschrift anbieten: Derzeit können 20% von bis zu 6000€ Arbeitskosten vom zu versteuernden Einkommen abgezogen werden (§35a EStG). Für Eigenheime könnten die Obergrenzen von §35a EStG für energetische Sanierungsmaßnahmen erhöht und auf Planungs- und Materialkosten ausgeweitet werden um Sanierungen zu unterstützen. In einer kurzen Studie hat CPI internationale Erfahrungen mit Steuervergünstigungen zur Förderung energetischer Sanierungen zusammengetragen und auch Erfahrungen der Förderprogramme der KfW Bankengruppe (KfW) zusammengefasst.
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