Strategische Innovationen in der Hotellerie: Eine ressourcenorientierte Fallstudienanalyse touristischer Dienstleistungsunternehmen
In: Entrepreneurial Management und Standortentwicklung
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In: Entrepreneurial Management und Standortentwicklung
In: Contemporary geographies of leisure, tourism, and mobility
"The challenge of destination management is to track and understand trends on different levels, to consider socio-economic developments and to respond proactively by addressing the paradigms of sustainability and resilience. By examining tourism and travel trends in a wide range of regions, this book offers new insight into the impacts of economic, social and environmental changes on destination management, governance and development. Topics for discussion include advances and changes in technology, the global economy and governance as well as risk management and destinations' response to disruptions. Within a rapidly changing world, emphasis is given on resilient thinking and strategic management techniques in order to unlock the inner potential of destinations to respond and adapt positively to economic, environmental and social changes. This is valuable reading for tourism students and researchers, destination managers and policy makers."--Provided by publisher
In: FGF studies in small business and entrepreneurship
In: FGF studies in small business and entrepreneurship
This book explains and analyzes entrepreneurship and cultural management issues in the creative and cultural sectors and discusses the impacts of economic, social and structural changes on cultural entrepreneurship. The expert contributions investigate the role of cultural entrepreneurship in regional and destination management and development by presenting best practice examples. It offers various interdisciplinary approaches, including perspectives from the fields of entrepreneurship and management, regional and destination management and development, sociology, psychology, innovation as well as creative industries, and also features articles exploring cultural entrepreneurship on a corporate as well as on a spatial level - or in other words in regions and destinations.
In: Media, religion and culture
In: Sustainable Management, Wertschöpfung und Effizienz
In: TRANSFER
In: St. Galler Schriften für Tourismus und Verkehr 06
Von effizienten Prognosen klimatischer Veränderungen bis zur geeigneten Berücksichtigung gesellschaftlicher und kultureller Einflussgrößen: Kluge strategische Entscheidungen im alpinen Tourismusmanagement leben schon immer von ihrer Vielzahl guter ökologischer, soziologischer und ökonomischer Kalküle.Das von Thomas Bieger, Pietro Beritelli und Christian Laesser herausgegebene Jahrbuch zeigt den Reichtum tourismusökonomischer Entscheidungsfragen im Alpenraum – und präsentiert einmal mehr innovative Ansätze zu ihrer Lösung. - Trends im Tourismus: von der Messung künftiger Schneesicherheit bis hin zu sprachlichen Einflüssen auf Konsum- und Reiseverhalten- Destinationsentwicklung: von neuen Analysemodellen und neuartigen Steuerungsansätzenzu aktuellen Fragen zu Politik und InstitutionenBranchen: von Akzeptanzproblemen bei touristischen Großprojekten bis zu besonderen Geschäftszweigen wie Gesundheits- oder GartentourismusEin anschaulicher Ein- und Überblick über aktuelle Herausforderungen und spannende Forschungserkenntnisse für das alpine Tourismusgeschäft.