Policing among nations: internationalizing the monopoly of force
In: Working papers No. 28
107 Ergebnisse
Sortierung:
In: Working papers No. 28
In: Avebury studies in green research
World Affairs Online
In: Arbeitspapiere Nr. 15
In: Arbeitspapiere 7
In: Arbeitspapiere 11
In: Arbeitspapiere 2
In: Zeitschrift für Politikwissenschaft, S. 437-444
In: Zeitschrift für Politikwissenschaft: ZPol = Journal of political science, Band 23, Heft 3, S. 437-444
ISSN: 1430-6387
The Handbook provides an authoritative overview of the MLG literature. . . it has the potential to be widely used as a source of reference. The book is systematically structured, and most chapters are of high quality. . .' Achim Hurrelmann, Environment and Planning C 'The editors have produced an authoritative and comprehensive guide to multi-level governance. The book ranges across the domestic context, supraregionalism and global governance all filtered through a sophisticated analytical framework and attention to policy detail. There is no better place to go than this book for a guide to the topic. An outstanding accomplishment.' David Held, London School of Economics, UK Scholarship of multi-level governance has developed into one of the most innovative themes of research in political science and public policy. This accessible Handbook presents a thorough review of the wide-ranging literature, encompassing various theoretical and conceptual approaches to multi-level governance and their application to policy-making in domestic, regional and global contexts. The importance of multi-level governance in specific policy areas is highlighted, and the contributors an international group of highly renowned scholars report on the ways in which their field of specialization is or may be affected by multi-level governance and how developments could affect its conceptualization. European integration is considered from its unique standpoint as the key catalyst in the development of multi-level approaches, and the use of multi-level governance in other parts of the world, at both domestic and regional levels, is also considered in detail before focus is shifted towards global governance. The Handbook concludes with a presentation of six policy fields and instruments affected by multi-level governance, including: social policy, environmental policy, economic policy, international taxation, standard-setting and policing. This comprehensive Handbook takes stock of the vast array of multi-level governance theory and research ...
BASE
In: Zeitschrift für Politikwissenschaft: ZPol = Journal of political science, Band 23, Heft 3, S. 437-444
ISSN: 1430-6387
In: Wozu Staat?: Governance in Räumen begrenzter und konsolidierter Staatlichkeit, S. 35-53
Der Verfasser stellt im Bereich der inneren und äußeren Sicherheit in Räumen konsolidierter Staatlichkeit die Herausbildung einer funktionalen Arbeitsteilung zwischen Staat und internationalen Institutionen fest. Während die Organisationsmacht weiter in staatlicher Hand verbleibt - die dominante Stellung der staatlichen Polizei- und Militärkräfte wird durch private Sicherheitsdienstleister kaum tangiert - definieren internationale Institutionen zunehmend die Kriterien für den öffentlichen Gewalteinsatz. Auf Basis des national organisierten Gewaltmonopols entwickelt sich so eine internationale Sicherheitsordnung. (ICE2)
In: Der moderne Staat: dms ; Zeitschrift für Public Policy, Recht und Management, Band 3, Heft 1, S. 109-124
ISSN: 2196-1395
Das europäische Mehrebenensystem wird weithin durch eine spezifische Arbeitsteilung charakterisiert, wonach die europäische Ebene stark im Bereich Pareto-optimierender und eher unpolitischer Marktregulierung sei, den Mitgliedstaaten dagegen die klassischen Staatsaufgaben wie Sicherheit, Besteuerung oder Bildung vorbehalten blieben, die tief in individuelle Belange eingreifen. Der Beitrag zeigt anhand der inneren Sicherheit und der Steuerpolitik, dass sich die EU im Gegensatz zu diesem Standardmodell nicht auf Marktregulierung beschränkt, sondern auch staatliche Kernaufgaben intensiv reguliert. Ursache hierfür sind externe Effekte der Schaffung des gemeinsamen Binnenmarktes und das Fehlen eigenständiger Handlungsmittel in diesen Bereichen, das durch Regulierung kompensiert wird. Durch den vorherrschenden Modus der Regulierung bleiben die Eingriffe der EU aber weithin unsichtbar.
In: IP: the journal of the German Council on Foreign Relations. Global edition, Band 10, S. 28-31
ISSN: 1439-8443
The cozy European community of six social market economies, shaped by the principles of Christian democracy, ceases to exist some time ago. Contrary to sceptics, enlargement and deeper integration have proved compatible goals. Twenty years after the fall of the wall, the European Union has arrived at its citizen's doorsteps, but in a much different form than founding fathers had anticipated. (DGAP-IP)
World Affairs Online