Information sharing about a demand shock
In: Journal of economics, Band 68, Heft 2, S. 137-152
ISSN: 1617-7134
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In: Journal of economics, Band 68, Heft 2, S. 137-152
ISSN: 1617-7134
In: Information economics and policy, Band 8, Heft 1, S. 75-86
ISSN: 0167-6245
In: Research in economics: Ricerche economiche, Band 78, Heft 3, S. 100965
ISSN: 1090-9451
In: The Manchester School, Band 74, Heft 1, S. 40-51
ISSN: 1467-9957
SSRN
In: IZA Discussion Paper No. 5236
SSRN
SSRN
In: The Canadian journal of economics: the journal of the Canadian Economics Association = Revue canadienne d'économique, Band 55, Heft 4, S. 2036-2057
ISSN: 1540-5982
AbstractThis paper examines marginal deviations from free trade in an asymmetric Cournot world. We provide necessary and sufficient conditions under which: (i) small import tariffs, (ii) export subsidies, (iii) production subsidies and (iv) consumption taxes increase country‐level as well as world social welfare and consumer surplus. We find that free trade is generally not optimal: some countries' tariffs or subsidies can always improve world welfare. Every country's export subsidy raises the average of world social welfare and consumer surplus. Finally, we rank the different policies and show that production subsidies are most likely to raise world social welfare, followed by export subsidies and then import tariffs, whereas consumption taxes never do.
SSRN
Working paper
In: IZA Discussion Paper No. 12468
SSRN
In: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Marktprozeß und Unternehmensentwicklung, Abteilung Wettbewerbsfähigkeit und industrieller Wandel, Band 99-10
"Der Beitrag untersucht drei linear asymmetrische Oligopol-Modelle mit (i) einem
repräsentativen Verbraucher, (ii) horizontaler Differenzierung und (iii) vertikaler
Differenzierung. Es wird gezeigt, daß Firmen in der Lage sind, den Gesamtprofit allein
auf der Grundlage privater und gemeinschaftlicher Information zu maximieren. Sie
können zur 'richtigen' Absprache des Preises gelangen, ohne die Nachfrage- oder
Gewinn-Funktion zu kennen. Die Absprache stellt einen natürlichen Gleichgewichtspunkt
dar, ungeachtet asymmetrischer Verhältnisse. Die Absprache kann anreizkompatibel sein,
auch wenn individuelle Aktionen (Preise) nicht beobachtet werden." (Autorenreferat)
In: Collusion through information sharing? New trends in competition policy, S. 123-135